ლოცვა, რომელიც გიორგობას უნდა წაიკითხოთ
1732307043
სტენფორდის უნივერსიტეტის ფსიქოლოგები ამბობენ, რომ ხმოვანი შეტყობინებები უფრო დამაჯერებელია, ვიდრე ტექსტური შეტყობინებები.
გიადვილდებათ შეტყობინების ჩაწერა, ვიდრე აკრეფა? ან ნერვიულობთ ყოველ ჯერზე, როცა მეგობრისგან ჩვეულებრივი შეტყობინების ნაცვლად ხმოვან შეტყობინებას მიიღებთ?
სტენფორდის უნივერსიტეტის (აშშ) ბიზნესის სკოლის მეცნიერებმა დაამატეს არგუმენტები ხმოვანი შეტყობინებების სასარგებლოდ. ინფორმაცია, რომელსაც ადამიანები ყურით აღიქვამენ, უკეთესია და რაც მთავარია - უფრო დამაჯერებელია. ადამიანი უფრო მეტად აკეთებს იმას, რაც მოისმინა, ვიდრე წაკითხულს.
თუმცა, კვლევა ეძღვნება არა იმდენად ყოველდღიურ შეტყობინებებს მესენჯერებში, რამდენადაც რეკლამას და კომერციულ ინფორმაციას. მისი ამოცანაა, გვაიძულოს ვიყიდოთ რაღაც, გადავიხადოთ რაღაც. და, რა თქმა უნდა, გამყიდველებს აინტერესებთ, იცოდნენ, როგორ მოიტყუონ მყიდველები უფრო ეფექტურად.
მაგრამ ფსიქოლოგიური მექანიზმები ისევე მუშაობს სხვა თემებზეც. გოგოს პაემანზე დაპატიჟება გსურს? გსურთ, სთხოვოთ ქმარს სუპერმარკეტში წასვლა? აუხსნათ თანამშრომელს, რომ საქმე გადაუდებელია? მაგრამ თქვენ არასოდეს იცით, რა არის მნიშვნელოვანი თქვენი მიზნის მისაღწევად! გამოდის, რომ ამის გაკეთება უფრო ადვილი და საიმედოა ხმოვანი შეტყობინების საშუალებით.
სტენფორდის ბიზნესის სკოლის სამაგისტრო სკოლის პროფესორის, ჯონათან ლევავის, სტენფორდის კურსდამთავრებული სტუდენტის შუეტა მარიადასუს და კრის ბეჰლერის, ნოტრ დამის უნივერსიტეტის პროფესორის კვლევის შედეგები გამოქვეყნდა ჟურნალში Psychological Science.
ექსპერიმენტისთვის მათ აიღეს უმარტივესი ყოველდღიური თემები: შესთავაზეს ხალხს ლუდის, მაფინებისა და ბლენდერების ყიდვა სხვადასხვა გზით - აჩვენეს ტექსტი ეკრანზე, გაუგზავნეს აუდიო.
- არ ველოდით, რომ რაიმე განსხვავება მაინც იქნებოდა - თეორიულად არ უნდა იყოს, - გაკვირვებით აცხადებს ლევავი.
მაგრამ ექსპერიმენტი ობიექტურია, თეორიულად განსხვავება არ არის - მაგრამ პრაქტიკაში არის! ადამიანები, რომლებსაც ეუბნებოდნენ, წადი, იყიდე ლუდი, უფრო მეტად მიდიოდნენ და ყიდულობდნენ - მათთან შედარებით, ვინც კითხულობდა შეტყობინებას: „იყიდე ლუდი“.
„როგორც ჩანს, ჩვენ გვაქვს არაცნობიერი ფსიქოლოგიური მექანიზმი: ინფორმაციის გაქრობა მოითხოვს დაუყოვნებლივ რეაქციას და, შესაბამისად, გვაიძულებს, ვიმოქმედოთ“, - ვარაუდობს მარიადასო.
რა მოხდება, თუ დაწერილი ტექსტიც გაქრება? მეცნიერებმა გადაწყვიტეს შეემოწმებინათ ჰიპოთეზა. მონაწილეებს აჩვენეს შეტყობინებები, რომლებშიც სიტყვები ჩნდებოდა ეკრანზე და შემდეგ ქრებოდა. და ზუსტად! ამ ვერსიაში დაწერილ ტექსტს ისეთივე დამაჯერებლობის ძალა ჰქონდა, როგორც ხმას.