ganatleba

1716703451

ჩვენი ხარჯების რა ნაწილი ხმარდება განათლებას? - საქსტატის მონაცემები

სამომხმარებლო ფულადი ხარჯების სტრუქტურაში ყველაზე მცირე წილი განათლებაზე მოდის - ამის შესახებ საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის გამოქვეყნებულ მონაცემებშია საუბარი.2023 წლის მონაცემებით, ქალაქში განათლებაზე სამომხმარებლო ფულადი ხარჯების 3,6, ხოლო სოფლად 1 პროცენტი მოდის. თუკი დასახლების ტიპს უგულებელვყოფთ, განათლებაზე გაწეული ხარჯები მთლიანი სამომხმარებლო ფულადი ხარჯების 2,9 პროცენტს შეადგენს. ცნობისთვის, შარშან ანალოგიური მაჩვენებელი 2.3 პროცენტს შეადგენდა.ყველაზე დიდი წილი სურსათზე, სასმელსა და თამბაქოს ნაწარმზე მოდის (38.7 პროცენტი). შარშან ამ კატეგორიის წილი 41.8 პროცენტი იყო, წელს კი 3.1 პროცენტული პუნქტით შემცირდა. შემდეგ მოდის საცხოვრებელ სახლზე, კომუნალურებზე და ა.შ გაწეული ხარჯები (14.6), ხოლო მესამე ადგილზე ტრანსპორტთან დაკავშირებული ხარჯებია, ამ უკანასკნელს მთლიან სამომხმარებლო ხარჯებში 11.2 პროცენტი უჭირავს.წყარო:

შეხვედრა

1716548805

გიორგი ამილახვარმა შეხვედრა გამართა დიდი ბრიტანეთის მთავრობის ბიზნესისა და ვაჭრობის დეპარტამენტის რეგიონული ექსპორტის დირექტორთან აღმოსავლეთ ევროპასა და ცენტრალურ აზიაში

საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრმა გიორგი ამილახვარმა, პირველ  მოადგილე ალექსანდრე წულაძესთან ერთად, დიდი ბრიტანეთის მთავრობის ბიზნესისა და ვაჭრობის დეპარტამენტის რეგიონული ექსპორტის დირექტორთან აღმოსავლეთ ევროპასა და ცენტრალურ აზიაში, სარა ჩიჯისთან და საქართველოში ბრიტანეთის ელჩ მარკ კლეიტონთან სამუშაო შეხვედრა გამართა.მხარეებმა საქართველოსა და ბრიტანეთს შორის თანამშრომლობის გაღრმავების პერსპექტივები განიხილეს. მინისტრმა სტუმარს ლონდონში ვიზიტის ფარგლებში განხორციელებული შეხვედრების შესახებ მიაწოდა ინფორმაცია.შეხვედრაზე საუბარი შეეხო ტრანსნაციონალური განათლების სიღრმისეული კვლევის ანგარიშის შედეგებს, რომელიც Times Higher Education-მა განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტროსა და ბრიტანეთის საბჭოს თანამშრომლობის ფარგლებში ჩაატარა. აღინიშნა, რომ კვლევის შედეგები არის ძალიან ოპტიმისტური, რაც საქართველოში ბრიტანული უნივერსიტეტების მოზიდვის უდიდეს შესაძლებლობას იძლევა. მხარეებმა კვლევის შედეგების საფუძველზე სამომავლო გეგმები დასახეს.სარა ჩიჯიმ ქართულ და ბრიტანულ უნივერსიტეტებს შორის კავშირების გაძლიერების საქმეში მინისტრს სრული მხარდაჭერა აღუთქვა.

გიორგი ამილახვარმა ლონდონში მიმდინარე „განათლების მსოფლიო ფორუმის“ ფარგლებში საერთაშორისო საგანმანათლებლო ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან შეხვედრები გამართა

1716357808

გიორგი ამილახვარმა ლონდონში მიმდინარე „განათლების მსოფლიო ფორუმის“ ფარგლებში საერთაშორისო საგანმანათლებლო ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან შეხვედრები გამართა

საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრი გიორგი ამილახვარი ლონდონში სამუშაო ვიზიტით იმყოფება.„განათლების მსოფლიო ფორუმის“ ფარგლებში მინისტრმა შეხვედრები გამართა საერთაშორისო საგანმანათლებლო ორგანიზაციების - Edsby-ის, Times Higher Education-ისა და Google For Education-ის ხელმძღვანელ პირებთან.Edsby LMS წარმოადგენს სწავლა-სწავლების მართვის მრავალფუნქციურ და უნივერსალურ  სისტემას, რომელიც მორგებულია მასწავლებლების, მოსწავლეების, მშობლების, სკოლის ადმინისტრაციისა და სამინისტროს საჭიროებებზე. ზოგადი განათლების გაძლიერების მიზნით იგეგმება ელექტრონული მართვის საინფორმაციო სისტემის განახლება, მონაცემების მოგროვება, აგრეგაცია და ანალიტიკის სისტემის დანერგვა.მინისტრმა Edsby-ის წარმომადგენელთან შეხვედრისას  სწორედ აღნიშნული მიმართულებით თანამშრომლობის საკითხები განიხილა, მათ შორის საუბარი შეეხო პერსონალურ მონაცემთა მაქსიმალურად დაცვის საკითხებს.ბრიტანული ორგანიზაციის Times Higher Education (THE) წარმომადგენლებთან შეხვედრისას კი გიორგი ამილახვარმა ტრანსნაციონალური განათლების სიღრმისეული კვლევის ანგარიშის შესახებ იმსჯელა, რომელიც აღნიშნულმა ორგანიზაციამ განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტროსა და ბრიტანეთის საბჭოს თანამშრომლობის ფარგლებში, მიმდინარე წლის იანვარ-მარტში ჩაატარა. კვლევის მიზანი იყო ბრიტანულ-ქართული ტრანსნაციონალური განათლების განვითარების შესაძლებლობებისა და გამოწვევების იდენტიფიცირება და, ამ კუთხით, ორი ქვეყნის პარტნიორული ურთიერთობების განვითარების რეკომენდაციების შემუშავება.მხარეებმა შეაჯამეს კვლევის შედეგები და თანამშრომლობის გაღრმავების შესაძლებლობებზეც ისაუბრეს.ფორუმის ფარგლებში, კიდევ ერთი სამუშაო შეხვედრა მინისტრმა Google For Education-ის წარმომადგენლებთან გამართა, რომელთანაც პოტენციური თანამშრომლობის საკითხები განიხილა.საერთაშორისო საგანმანათლებლო ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან შეხვედრებს საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრის მოადგილე ნოდარ პაპუკაშვილი და საქართველოს ელჩი დიდ ბრიტანეთსა და ჩრდილოეთ ირლანდიაში სოფიო ქაცარავა ესწრებოდნენ.

ეროვნულ ბიბლიოთეკას ლიეტუვური წიგნები გადაეცა

1716293905

ეროვნულ ბიბლიოთეკას ლიეტუვური წიგნები გადაეცა

საქართველოს პარლამენტის ეროვნულ ბიბლიოთეკას ლიეტუველი ავტორების 100-ზე მეტი წიგნი გადაეცა, რომელიც ხელმისაწვდომი იქნება ეროვნული ბიბლიოთეკის ნებისმიერი მკითხველისთვის.გადაცემულ წიგნებს შორისაა ლიეტუველი კლასიკოსებისა და თანამედროვე მწერლების ლიტერატურული ნაწარმოებები - პოეზია, სამეცნიერო, ფილოსოფიური, კულტურული, ისტორიული, გეოგრაფიული და საბავშვო ლიტერატურა, ზოგადი ლიეტუვური ენციკლოპედიის კატალოგი და ა.შ.წიგნები ხელმისაწვდომი იქნება არა მხოლოდ ლიეტუვურ, არამედ ინგლისურ და ქართულ ენებზე.ღონისძიებაზე ლიეტუვიდან ჩამოსულ მწერლებსა და ადგილობრივ ქართველ მწერლებს შორის ორი ქვეყნის თანამედროვე ლიტერატურული ტენდენციების შესახებ დისკუსია გაიმართა.ღონისძიება ორგანიზაცია „ლიეტუველების და ქართველების მეგობრობის საელჩოს" ინიციატივით გაიმართა.არასამთავრობო და არაკომერციული ორგანიზაცია „ლიეტუველების და ქართველების მეგობრობის საელჩო" ხელს უწყობს ლიეტუველებისა და ქართველების დამეგობრებას და მათ შორის კულტურული კავშირების ჩამოყალიბებას.

გიორგი ამილახვარმა დიდი ბრიტანეთის განათლების დეპარტამენტის მუდმივმოქმედ მდივანთან და განათლების საკითხებში მთავრობის მრჩეველთან თანამშრომლობის გაძლიერების საკითხები განიხილა

1716289181

გიორგი ამილახვარმა დიდი ბრიტანეთის განათლების დეპარტამენტის მუდმივმოქმედ მდივანთან და განათლების საკითხებში მთავრობის მრჩეველთან თანამშრომლობის გაძლიერების საკითხები განიხილა

საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრმა გიორგი ამილახვარმა ლონდონში მიმდინარე „განათლების მსოფლიო ფორუმის“ ოფიციალური მიღების ფარგლებში ლანკასტერის სასახლეში შეხვედრა გამართა დიდი ბრიტანეთის განათლების დეპარტამენტის მუდმივმოქმედ მდივან სიუზან აკლანდ-ჰუდთან.მხარეებმა ტრანსნაციონალური  განათლების სიღრმისეული კვლევის შედეგებზე ისაუბრეს, რომელიც განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტროსა და ბრიტანეთის საბჭოს თანამშრომლობის ფარგლებში, მიმდინარე წლის იანვარ-მარტში, ბრიტანულმა ორგანიზაციამ Times Higher Education ((THE) საქართველოში აწარმოვა. კვლევის შედეგად გამოიკვეთა, რომ საქართველოს მხრიდან არის დიდი მზაობა და შესაძლებლობა საქართველოში ბრიტანული უნივერსიტეტების შემოსვლის.მინისტრი ასევე შეხვდა უმაღლესი განათლების საკითხებში დიდი ბრიტანეთის მთავრობის მრჩეველს, სერ სტივ სმიტს, რომელთანაც ქართულ და ბრიტანულ უნივერსიტეტებს შორის თანამშრომლობის გაღრმავების პერსპექტივები განიხილა.გიორგი ამილახვარმა დიდი ბრიტანეთის განათლების დეპარტამენტის მუდმივმოქმედ მდივანთან და განათლების საკითხებში მთავრობის მრჩეველთან ისაუბრა საქართველოში ბრიტანული უნივერსიტეტების სასწავლო ვიზიტის განხორციელების შესახებ, რათა ბრიტანული მხარე უკეთ გაეცნოს საქართველოს შესაძლებლობებს და შედგეს რეალური თანამშრომლობა ქართულ და ბრიტანულ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებს შორის. მინისტრმა ამ კუთხით ბრიტანული მხარისგან სრული მხარდაჭერა მიიღო, მათ საქართველოსთან მჭიდრო პარტნიორობის, ვიზიტის განხორციელებისა და ბაზარზე შემოსვლის მზაობა გამოთქვეს.ოფიციალური მიღების დასასრულს გიორგი ამილახვარმა დიდი ბრიტანეთის განათლების დეპარტამენტის მუდმივმოქმედი მდივანი და განათლების საკითხებში მთავრობის მრჩეველი, ქვეყნებს შორის პარტნიორობის გაძლიერების მიზნით, საქართველოში დაპატიჟა.აღსანიშნავია, რომ ორგანიზაცია Times Higher Education ((THE)-ის მიერ ჩატარებული კვლევის მიზანი იყო ბრიტანულ-ქართული ტრანსნაციონალური განათლების განვითარების შესაძლებლობებისა და გამოწვევების იდენტიფიცირება და, ამ კუთხით, ორი ქვეყნის პარტნიორული ურთიერთობების განვითარების რეკომენდაციების შემუშავება.

პირველკლასელი

1716143769

ორშაბათს, პირველკლასელთა საყოველთაო რეგისტრაცია იწყება - რა უნდა გაითვალისწინონ მშობლებმა

20 მაისს პირველკლასელთა რეგისტრაცია იწყება.ნახეთ, დეტალურად ინფორმაცია, რომელსაც განათლების სამინისტრო აქვეყნებს:საყოველთაო რეგისტრაცია 20 მაისიდან დაიწყება და 13 ივნისის ჩათვლით გაგრძელდება.რეგისტრაცია განხორციელდება განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის ოფიციალურ ვებგვერდზე registration.emis.ge. რეგისტრაციას უზრუნველყოფს მშობელი/კანონიერი წარმომადგენელი. ელექტრონულად რეგისტრირებული მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელი დოკუმენტაციის წარდგენა 14 ივნისიდან 25 ივნისის ჩათვლით განხორციელდება. დადგენილ ვადებში დოკუმენტაციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, რეგისტრაცია ავტომატურად გაუქმდება.IV ეტაპი – 27 ივნისიდან 12 ივლისის ჩათვლით სკოლებში განხორციელდება. ამ ეტაპზე დარჩენილ თავისუფალ ადგილებზე ან წინა ეტაპებზე გამოთავისუფლებულ ადგილებზე იმ მოსწავლეების რეგისტრაცია მოხდება, რომლებიც ვერ დარეგისტრირდნენ I, II და III ეტაპებზე, ან სურთ რეგისტრაციის შეცვლა.მოსწავლის რეგისტრაციას მეოთხე ეტაპზე უზრუნველყოფს საჯარო სკოლა მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის მიერ წარდგენილი აუცილებელი დოკუმენტაციის საფუძველზე.პირველ კლასში ჩასარიცხი დოკუმენტები:მოსწავლის კანონიერი წარმომადგენლის განცხადება, რომელიც უნდა შეიცავდეს კანონიერი წარმომადგენლის საცხოვრებელი ადგილისა და ტელეფონის ნომრის თაობაზე ინფორმაციას და უნდა აკმაყოფილებდეს საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 78-ე მუხლით დადგენილ სხვა მოთხოვნებს, კანონიერი წარმომადგენლის პირადობის დამადასტურებელი მოწმობის ასლი და საქართველოში ბინადრობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ასლი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში). დოკუმენტების უცხოურ ენაზე წარდგენის შემთხვევაში, მათ უნდა დაერთოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შესრულებული თარგმანი ქართულ ენაზე).მოსწავლის დაბადების მოწმობის ან პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ასლი და საქართველოში ბინადრობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ასლი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში).დოკუმენტების უცხოურ ენაზე წარდგენის შემთხვევაში, მათ უნდა დაერთოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შესრულებული თარგმანი ქართულ ენაზე).სამინისტრო მშობლებს მოუწოდებს, ყურადღებით გაეცნონ რეგისტრაციის ვადებსა და პირობებს, რათა ბავშვის სკოლაში შეყვანა დროულად და შეუფერხებლად შეძლონ.

ხელოვნური ინტელექტი

1716114956

ახალი პროფესიები, რომლებიც 2040 წლისთვის ყველაზე მოთხოვნადი იქნება - რას პროგნოზირებენ სპეციალისტები

ხელოვნური ინტელექტისა (AI) და სხვა ტექნოლოგიების განვითარების პირობებში, მთელი რიგი ახალი პროფესიები გაჩნდა და მოსალოდნელია, რომ ამ მხრივ წლებთან ერთად კიდევ უამრავი სიახლე იქნება.თითქოს ინოვაციები ხშირად უფრო მეტ სამუშაო ადგილს ქმნიან, თუმცა- რობოტების განვითარებასთან ერთად, არსებობს ლიმიტირებული სამუშაო ადგილები, სადაც ადამიანური რესურსის დახარჯვა აღარ იქნება საჭირო. მაგალითად, დღეს უკვე ნათელია, რომ რობოტებს დროსთან ერთად შეუძლიათ ჩაანაცვლონ მიმტანები, კურიერები, დამლაგებლები, სეზონურად აგროსფეროში მომუშავე მუშები და ა.შ.დანაკარგს ინოვაცია აკომპენსირებს. საინტერესოა, რა პროფესიები და სამუშაო ადგილები გაჩნდა ამ მოკლე დროში, მას შემდეგ, რაც AI გლობალურად გახდა ხელმისაწვდომი. Microsoft-ისა და LinkedIn-ის ახალი კვლევის მიხედვით, “მუშაკების“ 75% AI-ს სამუშაო ადგილზე იყენებს. უფროსი თაობის 53% კი ხელოვნურ ინტელექტს და მის გამოყენებას სწავლობს.გამოკითხულთა თითქმის ნახევარმა აღიარა, რომ შეშფოთებულია, რადგან ხელოვნური ინტელექტი მათ სამუშაო ადგილებს საფრთხეს უქმნის. Microsoft Copilot-ის გენერალური მენეჯერი და Microsoft WorkLab-ის თანადამფუძნებელი კოლეტ სტალბაუმერი კი დაინტერესებულ პირებს სწავლისკენ მოუწოდებს. მისი თქმით, ხელოვნური ინტელექტი არა მათ ჩასანაცვლებლად, არამედ მათი სამუშაო დავალებების გასამარტივებლად უფრო გამოიყენება. წარმატების საწინდარი კი ოპტიმიზმია.მონაცემთა მეცნიერი (ანალიტიკოსი)მონაცემთა მეცნიერები აგროვებენ, აანალიზებენ და ინტერპრეტირებენ მონაცემებს. წერენ რთულ კოდებსა და ალგორითმებს. სავარაუდოდ, 2040 წლისთვის, ხელოვნური ინტელექტი უკვე თავად შეძლებს, რომ მონაცემები გააანალიზოს და კოდები შექმნას, თუმცა კვლავ იქნება დიდი მოთხოვნა მონაცემების ექსპერტებზე, რომლებიც ხელოვნური ინტელექტის მიერ შესრულებულ სამუშაოს გააკონტროლებენ და თავადაც შექმნიან ახალ პროდუქტს.მანქანათმცოდნეობის ინჟინერიმანქანათმცოდნეობის ინჟინრები ასრულებენ AI სისტემების კვლევისა და შექმნის უფრო პრაქტიკულ ამოცანებს. მიუხედავად იმისა, რომ AI სავარაუდოდ სამუშაოს ასპექტებს მომავალში განახორციელებს, მანქანათმცოდნეობის ინჟინრები 2040 წელს საჭიროები და აუცილებლები იქებიან.რობოტიკის ინჟინერიამ მომგებიან სფეროში მოსახვედრად, სავარაუდოდ, დაგჭირდებათ ხარისხი AI-სა და რობოტიკაში, კომპიუტერულ მეცნიერებაში, რობოტიკის ინჟინერიაში ან მასთან დაკავშირებულ სფეროში.ქარის ტურბინების ტექნიკოსიიმის გამო, რომ მსოფლიოს უმეტესი ნაწილი განახლებადი ენერგიისკენ ისწრაფვის, ამ სექტორში სამუშაო ადგილების რაოდენობა მკვეთრად იზრდება. 2040 წლისთვის ქარის ტურბინების ტექნიკოსები იქნებიან ყველაზე მოთხოვნადები, რადგან მოსალოდნელია, რომ უფრო მეტი ქვეყანა იზრუნებს ტურბინების აგებაზე.მებაღემებაღე დღესაც ძალიან მოთხოვნადია და 2040 წლისთვის მათი ანაზღაურება, სავარაუდოდ, გაათმაგებულიც კი იქნება. მწვანე საფარის გაფრთხილება დედამიწამ უკვე დაიწყო. თითქმის მთელი მსოფლიოს მმართველები ცდილობენ ეკოლოგიური სტაბილურობის მოპოვებას.მებაღეებს კი გლობალური დათბობის შედეგების შესამცირებლად ყველაზე საჭირო ადამიანებად მიიჩნევენ.ხელოვნური ინტელექტის მიერ გენერირებული შინაარსის რედაქტორი, გამომძიებელი ჟურნალისტი, რეპორტიორი და მიმომხილველიგენერაციული ხელოვნური ინტელექტის ინსტრუმენტების გაჩენამ, როგორიცაა ChatGPT და Bard, ჟურნალისტებს კომფორტი შეუქმნა, თუმცა ამასთან, გაჩნდა სამუშაო ადგილების შემცირების შიში.2040 წლისთვის ხელოვნური ინტელექტი უდავოდ მეტ კონტენტს დაწერს, რასაც ადამიანური დარედაქტირება აუცილებლად დასჭირდება.მაგალითად, გამომძიებელ ჟურნალისტებს, რეპორტიორებს და ანალიტიკოსებს, მწერლებს - არ მოუწევთ ნერვიულობა იმის გამო, რომ მათი სამუშაოს ხელოვნური ინტელექტი მოჰპარავს.გენეტიკის ინჟინერიგენეტიკა და გენომიკა აღწერილია მედიცინის მომავლად ითვლება. გენებზე დაფუძნებული პერსონალიზებული ჯანდაცვის გათვალისწინებით, გენეტიკურ ინჟინრებს დიდი მოთხოვნა ექნებათ.როგორც ამდენი პროფესიის შემთხვევაში, ხელოვნური ინტელექტი სავარაუდოდ, გადამწყვეტ როლს ითამაშებს გენეტიკურ ინჟინერიაში.წყარო:

პირველკლასელი

1715714766

ცნობილია, როდის იწყება პირველკლასელთა რეგისტრაცია

20 მაისს პირველკლასელთა რეგისტრაცია იწყება. ნახეთ, დეტალურად ინფორმაცია, რომელსაც განათლების სამინისტრო აქვეყნებს:პირველკლასელთა რეგისტრაციის ვადები.I ეტაპი – რეგისტრაციის პირველ ეტაპზე, 2024 წლის 6 მარტიდან 20 მარტის ჩათვლით, სკოლებში დარეგისტრირდებიან სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ბავშვები.პირველ ეტაპზე დასარეგისტრირებელი ბავშვების მშობლებმა განცხადებით უნდა მიმართონ სასურველ საჯარო სკოლას. სკოლის ადმინისტრაცია ბავშვს განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემაში (EMIS) დაარეგისტრირებს. სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების დადასტურების მიზნით, მშობელი სკოლაში შესაბამის მიმართვის ფორმას ავსებს, რის შემდეგაც მულტიდისციპლინური გუნდის მიერ ბავშვის შეფასება და მისი საგანმანათლებლო საჭიროების დადგენა მოხდება. სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების დადასტურების შემთხვევაში, სკოლა მოსწავლის ჩარიცხვას შესაბამისი დოკუმენტაციის საფუძველზე უზრუნველყოფს. პირველ ეტაპზე რეგისტრირებული ბავშვებისთვის დოკუმენტების წარდგენისა და ჩარიცხვის პერიოდია 2024 წლის 21 მარტიდან 26 აპრილის ჩათვლით.სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლედ შესაძლოა ჩაითვალოს ბავშვი, რომელსაც აქვს: ა) ფიზიკური შეზღუდვა; ბ) ინტელექტუალური განვითარების დარღვევა; გ) სწავლის უნარის დარღვევა; დ) სენსორული განვითარების დარღვევა (სმენის და/ან მხედველობის); ე) მეტყველების განვითარების დარღვევა; ვ) ქცევითი და ემოციური დარღვევა; ზ) გრძელვადიანი ჰოსპიტალიზაციის საჭიროება თ) სოციალური ფაქტორებით გამოწვეული სირთულეები სწავლაში, რის გამოც ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებს; ი) აუტიზმის სპექტრი.იმ ბავშვებს, რომლებსაც არ დაუდასტურდებათ სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროება, საშუალება ექნებათ, რეგისტრაცია მომდევნო ეტაპებზე გაიარონ.II ეტაპი – რეგისტრაცია 1 მაისიდან 16 მაისის ჩათვლით იქნება შესაძლებელი და სკოლაში დარეგისტრირდებიან ის ბავშვები, რომელთა:ა) და-ძმაც სწავლობს სასურველ საჯარო სკოლაში;ბ) მშობელი/მეურვე/მზრუნველი სასურველი საჯარო სკოლის თანამშრომელია;გ) ოჯახიდან ერთდროულად ორი ან მეტი ბავშვი შედის საჯარო სკოლის პირველ კლასში.მეორე ეტაპზე რეგისტრაცია ხორციელდება საჯარო სკოლებში მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის მიერ ჩასარიცხად აუცილებელი დოკუმენტაციის წარდგენის საფუძველზე. რეგისტრაციას უზრუნველყოფს საჯარო სკოლა.III ეტაპი – საყოველთაო რეგისტრაცია 20 მაისიდან დაიწყება და 13 ივნისის ჩათვლით გაგრძელდება.რეგისტრაცია განხორციელდება განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემის ოფიციალურ ვებგვერდზე registration.emis.ge. რეგისტრაციას უზრუნველყოფს მშობელი/კანონიერი წარმომადგენელი. ელექტრონულად რეგისტრირებული მოსწავლის ჩასარიცხად აუცილებელი დოკუმენტაციის წარდგენა 14 ივნისიდან 25 ივნისის ჩათვლით განხორციელდება. დადგენილ ვადებში დოკუმენტაციის წარუდგენლობის შემთხვევაში, რეგისტრაცია ავტომატურად გაუქმდება.IV ეტაპი – 27 ივნისიდან 12 ივლისის ჩათვლით სკოლებში განხორციელდება. ამ ეტაპზე დარჩენილ თავისუფალ ადგილებზე ან წინა ეტაპებზე გამოთავისუფლებულ ადგილებზე იმ მოსწავლეების რეგისტრაცია მოხდება, რომლებიც ვერ დარეგისტრირდნენ I, II და III ეტაპებზე, ან სურთ რეგისტრაციის შეცვლა.მოსწავლის რეგისტრაციას მეოთხე ეტაპზე უზრუნველყოფს საჯარო სკოლა მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის მიერ წარდგენილი აუცილებელი დოკუმენტაციის საფუძველზე.პირველ კლასში ჩასარიცხი დოკუმენტები:მოსწავლის კანონიერი წარმომადგენლის განცხადება, რომელიც უნდა შეიცავდეს კანონიერი წარმომადგენლის საცხოვრებელი ადგილისა და ტელეფონის ნომრის თაობაზე ინფორმაციას და უნდა აკმაყოფილებდეს საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის 78-ე მუხლით დადგენილ სხვა მოთხოვნებს, კანონიერი წარმომადგენლის პირადობის დამადასტურებელი მოწმობის ასლი და საქართველოში ბინადრობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ასლი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში). დოკუმენტების უცხოურ ენაზე წარდგენის შემთხვევაში, მათ უნდა დაერთოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შესრულებული თარგმანი ქართულ ენაზე).მოსწავლის დაბადების მოწმობის ან პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ასლი და საქართველოში ბინადრობის დამადასტურებელი დოკუმენტის ასლი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში).დოკუმენტების უცხოურ ენაზე წარდგენის შემთხვევაში, მათ უნდა დაერთოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით შესრულებული თარგმანი ქართულ ენაზე).სამინისტრო მშობლებს მოუწოდებს, ყურადღებით გაეცნონ რეგისტრაციის ვადებსა და პირობებს, რათა ბავშვის სკოლაში შეყვანა დროულად და შეუფერხებლად შეძლონ.

გიორგი ამილახვარმა კონკურენტული ინოვაციების კონკურსში (CIF) გამარჯვებული პროექტების წარმომადგენლები დააჯილდოვა

1714484938

გიორგი ამილახვარმა კონკურენტული ინოვაციების კონკურსში (CIF) გამარჯვებული პროექტების წარმომადგენლები დააჯილდოვა

საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრმა გიორგი ამილახვარმა კონკურენტული ინოვაციების კონკურსში (CIF) გამარჯვებული პროექტების წარმომადგენლები დააჯილდოვა.მინისტრმა დამსწრე საზოგადოებას სიტყვით მიმართა, გამარჯვებულებს მიღწეული წარმატება მიულოცა და მათ შესაბამისი სერტიფიკატები გადასცა.კონკურენტული ინოვაციების ფონდის რიგით მეორე კონკურსი მსოფლიო ბანკის პროექტის „ინოვაცია, ინკლუზიურობა და ხარისხი – საქართველო I2Q“ ფარგლებში ჩატარდა. რეიტინგულ სიასა და ხელმისაწვდომ ბიუჯეტზე დაყრდნობით, დაფინანსება 14-მა პროექტმა  მოიპოვა. CIF-ის მეორე საგრანტო კონკურსის ფარგლებში ჯამურად 2,2 მილიონი აშშ დოლარი გაიცემა.CIF-ის საგრანტო კონკურსი გულისხმობს უცხოურ უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებთან თანამშრომლობით, ერთობლივი ორმაგი საერთაშორისო ხარისხის საგანმანათლებლო პროგრამების განსახორციელებლად, საქართველოს უნივერსიტეტების დაფინანსებას. პროგრამა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია განათლების ინტერნაციონალიზაციის თვალსაზრისით.აღსანიშნავია, რომ CIF-ის საგრანტო კონკურსი 2022 წლიდან ხორციელდება და ორი წლის განმავლობაში დაფინანსება ჯამურად 27-მა საგრანტო განაცხადმა მოიპოვა.CIF-ის უმთავრესი მიზანია უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების კონკრეტული მიმართულებების განვითარება, აკადემიური პროგრამებისა და სასწავლო გარემოს მოდერნიზება და შრომის ბაზართან კავშირების გაძლიერება. კონკურენტული ინოვაციების კონკურსი ხელს უწყობს უნივერსიტეტების სტრატეგიული გეგმების განხორციელებას, რომელიც თავის მხრივ შესაბამისობაში არის უმაღლესი განათლების ეროვნულ მიზნებთან და სახელმწიფო პრიორიტეტებთან.

ინფო

1713613454

პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე რეგისტრაცია იწყება

პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე რეგისტრაცია 2024 წლის 22 აპრილიდან დაიწყება და 16 მაისის ჩათვლით გაგრძელდება.რეგისტრაცია შესაძლებელია როგორც ონლაინ, ვებგვერდზე – vet.emis.ge, ასევე, საქართველოს მასშტაბით მოქმედ პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების განმახორციელებელ დაწესებულებებში.2024 წლის მიღებისთვის, მთელი საქართველოს მასშტაბით, საჯარო და კერძო პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულებები პროფესიულ სტუდენტებს მრავალფეროვან პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე მიიღებენ.აღსანიშნავია, რომ პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე ჩარიცხვის მოქმედი წესი უზრუნველყოფს პროფესიულ განათლებაზე ხელმისაწვდომობის ზრდასა და ყველა დაინტერესებული პირის ჩართულობას პროფესიულ განათლებაში. ასევე, ითვალისწინებს პროფესიულ საგანმანათლებლო პროგრამებზე სწავლისგაგრძელების მსურველთა ინდივიდუალურ საჭიროებებს.2024 წელს, მიღება ცხადდება ინტეგრირებულ პროგრამებზეც, რაც საბაზო განათლების მქონე პირებს საშუალებას აძლევს, პროფესიულ განათლებასთან ერთად, მიიღონ სრული ზოგადი განათლებაც. აღნიშნული პროგრამებისდასრულების შედეგად, გაიცემა პროფესიული დიპლომი, რომელიც გათანაბრებულია სრული ზოგადი განათლების ატესტატთან და სურვილის შემთხვევაში უმაღლესი განათლების საფეხურზე სწავლის გაგრძელების შესაძლებლობას ქმნის.ამასთან, რეგისტრაცია მიმდინარეობს დუალური მიდგომით განხორციელებულ პროგრამებზე. დუალური მიდგომა საგანმანათლებლო დაწესებულებასა და კომპანიას შორის პასუხისმგებლობის განაწილებას გულისხმობს. პროგრამით გათვალისწინებული სწავლის შედეგების 50% ან მეტი მიიღწევა რეალურ სამუშაო გარემოში – კომპანიაში.2024 წელს შეთავაზებული პროფესიული საგანმანათლებლო დაწესებულებებისა და პროგრამების სრული ჩამონათვალი და რეგისტრაციის ინსტრუქცია იხილეთ პორტალზე – vet.emis.ge.პროფესიულ პროგრამებთან დაკავშირებით კონსულტაციის მისაღებად, შეგიძლიათ დაგვიკავშირდეთ ცხელ ხაზზე: (+995 32) 2200 220, ან მოგვწეროთ ელექტრონულმისამართზე: info@emis.ge

ეროვნული გამოცდები

1713284331

გამოცდების ეროვნული ცენტრი ინფორმაციას ავრცელებს

2024 წლის ერთიანი ეროვნული გამოცდებისთვის დარეგისტრირებულთაგან 21 400-ზე მეტმა აბიტურიენტმა არჩევით საგანთა შორის ისტორია, ხოლო 17 000-მდე აბიტურიენტმა მათემატიკა აირჩია.ამის შესახებ ინფორმაციას შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ავრცელებს.აბიტურიენტების არჩევანი საგნების მიხედვით ასე გამოიყურება:ისტორია აირჩია – 21 400-ზე მეტმა აბიტურიენტმა; მათემატიკა აირჩია – 17 000-მდე აბიტურიენტმა; გეოგრაფია აირჩია – 2 600-ზე მეტმა აბიტურიენტმა; ლიტერატურა აირჩია – 1 400-ზე მეტმა აბიტურიენტმა; სამოქალაქო განათლება აირჩია - 2 600-ზე მეტმა აბიტურიენტმა; ქიმია აირჩია – 2 800-ზე მეტმა აბიტურიენტმა; ფიზიკა აირჩია – 1 000-ზე მეტმა აბიტურიენტმა; ბიოლოგია აირჩია – 4 000-ზე მეტმა აბიტურიენტმა; ხელოვნება აირჩია – 270-ზე მეტმა აბიტურიენტმა. შეგახსენებთ, რომ 2024 წელს ერთიანი ეროვნული გამოცდებისათვის დარეგისტრირდა 47 000-ზე მეტი აბიტურიენტი, სტუდენტთა საგრანტო კონკურსში მონაწილეობის სურვილი 3 000-ზე მეტმა სტუდენტმა გამოთქვა, საერთო სამაგისტრო გამოცდისათვის რეგისტრაცია 10 000-ზე მეტმა მაგისტრანტობის კანდიდატმა გაიარა, ხოლო მასწავლებლის გამოცდის ჩასაბარებლად 18 900 - ზე მეტი მსურველი დარეგისტრირდა. 

გიორგი ამილახვარმა მანდატურის სამსახურის დაარსების დღისადმი მიძღვნილ ღონისძიებაში მიიღო მონაწილეობა

1713255480

გიორგი ამილახვარმა მანდატურის სამსახურის დაარსების დღისადმი მიძღვნილ ღონისძიებაში მიიღო მონაწილეობა

15 აპრილი საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურის დაარსების დღეა. აღნიშნულ თარიღთან დაკავშირებით ღონისძიება გიმართა, რომელშიც საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრმა გიორგი ამილახვარმა მიიღო მონაწილეობა.მინისტრმა დამსწრე საზოგადოებას სიტყვით მიმართა, ღონისძიების მონაწილეებს მანდატურის სამსახურის დაარსების დღე მიულოცა და სამსახურებრივი მოვალეობის სანიმუშოდ შესრულებისთვის საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურები, ფსიქოლოგები, სოციალური მუშაკები და ადმინისტრაციის თანამშრომლები მადლობის სიგელებით დააჯილდოვა.გიორგი ამილახვარი: „პირველ რიგში, ვულოცავ ყველა მანდატურს, სოციალურ მუშაკს, ფსიქოლოგსა და მანდატურის სამსახურის მთელ გუნდს. მადლობა, რომ ყოველდღიურ რეჟიმში მართლაც ფასდაუდებელ შრომას ეწევით და ზრუნავთ ჩვენი მოსწავლეების, ჩვენი შვილების უსაფრთხოებაზე.მეამაყება ის, რომ დღეს თითოეული მანდატური არის მოსწავლის, ბავშვის, მშობლის მეგობარი ადამიანი - ის გვერდში უდგას მათ და ეხმარება გამოწვევების დაძლევაში, რომლებსაც შეიძლება სკოლაში გადააწყდნენ. ამის გარდა, მნიშვნელოვანია, რომ მანდატურები გვევლინებიან მასწავლებლების და სკოლის ადმინისტრაციის წარმომადგენლების მხარდამჭერებად.ჩვენ მიგვაჩნია, რომ სკოლებში ხარისხიანი განათლების უზრუნველყოფის ერთ-ერთი მთავარი და უმნიშვნელოვანესი კომპონენტია უსაფრთხო საგანმანათლებლო გარემო, სწორედ ამიტომ განსაკუთრებული აქცენტი კეთდება მანდატურის სამსახურის გაფართოებაზე და კიდევ უფრო გაძლიერებაზე. ამ მიზნით უკანასკნელ წლებში არაერთი მასშტაბური პროექტი განხორციელდა.‘‘როგორც მინისტრმა საუბრისას აღნიშნა, მიმდინარე წლიდან, საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურის ფუნქციები გაფართოვდა – მას ინკლუზიური განათლების მხარდამჭერი მომსახურებაც დაემატა, რაც კიდევ უფრო ეფექტიანს გახდის სისტემის მართვას და გააუმჯობესებს კოორდინაციას.ღონისძიების ფარგლებში  საგანმანათლებლო დაწესებულების მანდატურის სამსახურის უფროსმა, სოფიო აბულაშვილმა და სამსახურის სხვა წარმომადგენლებმა დეტალურად ისაუბრეს იმ პროექტებსა და პროგრამებზე, რომელსაც მანდატურის სამსახური სასკოლო კლიმატის გაჯანსაღებისა და უსაფრთხო, ზრუნვაზე ორიენტირებული გარემოს უზრუნველყოფის მიზნით ახორციელებს.მანდატურის სამსახურის დაარსების დღისადმი მიძღვნილ ღონისძიებაში მონაწილეობა ასევე მიიღეს საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრის პირველმა მოადგილემ ალექსანდრე წულაძემ და მოადგილეებმა გელა გელაძემ და ნოდარ პაპუკაშვილმა.ღონისძიებას საერთაშორისო და არასამთავრობო ორგანიზაციების, საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტროს, გენერალური პროკურატურის, შინაგან საქმეთა სამინისტროს, დანაშაულის პრევენციის, არასაპატიმრო სასჯელთა აღსრულების და პრობაციის ეროვნული სააგენტოს, სახელმწიფო ზრუნვისა და ტრეფიკინგის მსხვერპლთა დახმარების სააგენტოს, პერსონალურ მონაცემთა დაცვის სამსახურის, სპეციალური საგამოძიებო სამსახურის, სახალხო დამცველის წარმომადგენლები და საქართველოს პარლამენტის წევრები ესწრებოდნენ.