1765402485
ცნობილია, განათლების სფეროს რომელ წარმომადგენლებს შეუძლიათ შეითავსონ ანაზღაურებადი სამუშაო საჯარო სამსახურში
საქართველოს
პრემიერ-მინისტრ ირაკლი
კობახიძის ხელმოწერით,
ცვლილება შევიდა
მთავრობის დადგენილებაში,
რომელიც განსაზღვრავს იმ
საქმიანობებსა და
ფუნქციებს, რომელთა
განმახორციელებელ/შემსრულებელ
პირებსაც უფლება აქვთ,
შეთავსებით შეასრულონ
ანაზღაურებადი სამუშაო
საჯარო სამსახურში,
აგრეთვე იმავე
დაწესებულებაში ან/და სხვა
საჯარო
დაწესებულებებში.მათ
შორის განათლების სფეროს
ჩამონათვალს დაემატა
შემდეგი საქმიანობის
განმახორციელებელი
პირებიც:ლოგოპედი/კომუნიკაციის,
ენისა და მეტყველების
თერაპევტი − სპეციალური
მეთოდების საშუალებით
მეტყველების ნაკლის
გამოსწორება;
კომუნიკაციის, ენისა და
მეტყველების სირთულეებისა
და დარღვევების
იდენტიფიცირება, შეფასება,
ინტერვენციის გეგმის
შედგენა/განხორციელება;
კონსულტირება, ინკლუზიური
პრაქტიკის ხელშეწყობა.იმ
საქმიანობების/ფუნქციების
განსაზღვრის შესახებ,
რომელთა
განმახორციელებელ/შემსრულებელ
პირებსაც უფლება აქვთ,
შეთავსებით შეასრულონ
ანაზღაურებადი სამუშაო
საჯარო სამსახურში,
აგრეთვე იმავე
დაწესებულებაში ან/და სხვა
საჯარო
დაწესებულებებში:ჩამონათვალი
– განათლების სფეროა)
საგანმანათლებლო
პროგრამების აკრედიტაციის
ექსპერტი − უმაღლესი
საგანმანათლებლო
პროგრამის აკრედიტაციის
სტანდარტებთან
შესაბამისობის შეფასება;ბ)
საგანმანათლებლო
დაწესებულებების
ავტორიზაციისა და
პროფესიული
მომზადების/პროფესიული
გადამზადების პროგრამის
ექსპერტი −
საგანმანათლებლო
დაწესებულების
ავტორიზაციის
სტანდარტებთან
შესაბამისობისა და
პროფესიული
მომზადების/პროფესიული
გადამზადების პროგრამის
შეფასება;გ) ადრეული
აღზრდისა და განათლების
ან/და სკოლამდელი აღზრდისა
და განათლების
დაწესებულებების
ავტორიზაციის ექსპერტი −
ადრეული აღზრდისა და
განათლების ან/და
სკოლამდელი აღზრდისა და
განათლების დაწესებულების
ავტორიზაციის
სტანდარტებთან
შესაბამისობის შეფასება;დ)
საგანმანათლებლო
პროგრამების აკრედიტაციის
საბჭოს წევრი −
საგანმანათლებლო
პროგრამების აკრედიტაციის
თაობაზე გადაწყვეტილების
მიღებაში მონაწილეობა;ე)
უმაღლესი საგანმანათლებლო
დაწესებულებების
ავტორიზაციის საბჭოს
წევრი − უმაღლესი
საგანმანათლებლო
დაწესებულებების
ავტორიზაციის თაობაზე
გადაწყვეტილების მიღებაში
მონაწილეობა;ვ) პროფესიული
საგანმანათლებლო
დაწესებულებების
ავტორიზაციის საბჭოს
წევრი − პროფესიული
საგანმანათლებლო
დაწესებულებების
ავტორიზაციის თაობაზე
გადაწყვეტილების მიღებაში
მონაწილეობა;ზ)
ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულებების
ავტორიზაციის საბჭოს
წევრი −
ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულებების
ავტორიზაციის თაობაზე
გადაწყვეტილების მიღებაში
მონაწილეობა;თ) პროფესიული
მომზადების/პროფესიული
გადამზადების პროგრამების
განხორციელების უფლების
მიმნიჭებელი საბჭოს წევრი
− პროფესიული
მომზადების/პროფესიული
გადამზადების პროგრამების
განხორციელების უფლების
მინიჭების თაობაზე
გადაწყვეტილების მიღებაში
მონაწილეობა;ი) სააპელაციო
საბჭოს წევრი − სააპელაციო
საჩივრებზე
გადაწყვეტილების მიღებაში
მონაწილეობა;კ)
ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულებათა
სახელმძღვანელოს
რეცენზენტი/ტექნიკური
რეცენზენტი −
ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულების
სახელმძღვანელოს/სერიის
მაკეტის გრიფირების
პროცესის ფარგლებში,
მაკეტის შინაარსობრივი
რეცენზირება, მაკეტის
შესაბამისობის დადგენა და
შეფასება;ლ) ადრეული და
სკოლამდელი აღზრდისა და
განათლების
დაწესებულებაში
დასაქმებული
აღმზრდელი/აღმზრდელ-პედაგოგი
− სააღმზრდელო ფუნქციების
განხორციელება;
სააღმზრდელო-პედაგოგიური
საქმიანობის
განხორციელება;მ) ადრეული,
სკოლამდელი აღზრდისა და
არაფორმალური განათლების
დაწესებულებაში
დასაქმებული
აღმზრდელი/აღმზრდელ-პედაგოგი
− სააღმზრდელო
პედაგოგიური საქმიანობის
განხორციელება;
ინტერესების მიხედვით
შექმნილ წრეებსა და
კლუბებში არაფორმალური
განათლების სასწავლო
პროცესის წარმართვა;ნ)
ტესტების/საგამოცდო
მასალების შემქმნელი −
სათანადო პროფესიული
კვალიფიკაციის მქონე
პირის მიერ შესაბამისი
მეთოდიკის გამოყენებით,
ეროვნულ სასწავლო გეგმასა
და შესაბამის
სტანდარტებზე დაყრდნობით,
ტესტის კრიტერიუმების,
სპეციფიკაციებისა და
ფორმატის შემუშავება;
ტესტური დავალებების
შექმნა; ტესტირების
ფსიქომეტრული ანალიზის
შედეგებზე დაყრდნობით,
ტესტური დავალებების
რედაქტირება; ტესტების
შეფასების სქემის
შემუშავება; საინფორმაციო
კრებულებისთვის მასალების
მომზადება;ო) საგამოცდო
პროცესის მეთვალყურე −
სათანადო პროფესიული
კვალიფიკაციის მქონე
პირის მიერ საგამოცდო
სექტორში გამოცდის/
ტესტირების/კონკურსის
დროს წესრიგის დაცვა;
გამოცდის/ტესტირების
/კონკურსის ჩატარების
უზრუნველყოფა;
ინსტრუქციების
შესაბამისად, საგამოცდო
პროცესის მონიტორინგის
განხორციელება; საგამოცდო
სექტორში შესაბამისი
დოკუმენტების, სექტორის
უწყისების შევსება;
გამოცდაში/
ტესტირებაში/კონკურსში
მონაწილე
კონკურსანტებისთვის
ინსტრუქტაჟის მიცემა;პ)
საგამოცდო პროცესის
რეგისტრატორი − სათანადო
პროფესიული კვალიფიკაციის
მქონე პირის მიერ
საგამოცდო ცენტრის
მომზადება; საგამოცდო
ცენტრის
მეთვალყურე-კურატორთა და
გამოცდაში/ტესტირებაში
/კონკურსში მონაწილე
კონკურსანტთა
რეგისტრაცია;
კონკურსანტების მიერ
წარმოსადგენი
დოკუმენტების შემოწმება;
საგამოცდო ცენტრის
მეთვალყურეთა/კურატორთა
ჩანაცვლება;ჟ) ბრაილის
ოპერატორი; ბრაილის
კორექტორი; ბრაილის
ტესტების რედაქტორი;
ბრაილის ექსპერტი −
სათანადო პროფესიული
კვალიფიკაციის მქონე
პირის მიერ, შესაბამისი
მეთოდიკის გამოყენებით,
უსინათლო
კონკურსანტთათვის
სპეციალურ ხმოვან
პროგრამაზე/ბრაილზე
საგამოცდო
ტესტების/პასუხების
ფურცლებისა და სხვა
მასალების გადაყვანა და
რედაქტირება; საგამოცდო
ტესტების/პასუხების
ფურცლებისა და სხვა
მასალების კორექტირება და
ექსპერტიზის
განხორციელება;რ)
გამსწორებელი − სათანადო
პროფესიული კვალიფიკაციის
მქონე პირის მიერ,
შესაბამისი მეთოდიკის
გამოყენებით,
გამოცდაში/ტესტირებაში/
კონკურსში მონაწილე
კონკურსანტთა ნაშრომების
გასწორება და შეფასება;ს)
ტესტური დავალების
ლაპარაკის ნაწილის
შერჩევის სპეციალისტი −
სათანადო პროფესიული
კვალიფიკაციის მქონე
პირის მიერ, შესაბამისი
მეთოდიკის გამოყენებით,
ტესტების მოსმენის
დავალებების ჩაწერა;
საგამოცდო აუდიოფაილების
მონტაჟი (პაუზები,
ხმაურისგან გაწმენდა,
ინსტრუქციების
სტანდარტიზაცია, ხმის
ტემბრის რეგულირება,
ხარისხის უზრუნველყოფა);
მოსმენის დავალებების
აუდიოფაილების მომზადება
და დაარქივება; ლაპარაკის
დავალებების შერჩევა;ტ)
ზეპირგამომცდელი (KET, PET, CAE, YLE
და FCE გამოცდები) − სათანადო
პროფესიული კვალიფიკაციის
მქონე სერტიფიცირებული
პირის მიერ, შესაბამისი
მეთოდიკის გამოყენებით,
გამოცდებში
მონაწილეთათვის ზეპირი
გამოცდის ჩატარება და მათი
ცოდნის შეფასება;უ)
განათლების ექსპერტი:
პროფესიული განათლების
ექსპერტი/ხარისხის
უზრუნველყოფის
ექსპერტი/დარგობრივი/მეთოდოლოგიური
ექსპერტი,
კვალიფიკაციების
შემუშავებაში/განვითარებაში
ჩართული დარგის
ექსპერტები და
მეთოდოლოგიური
მხარდაჭერის
სპეციალისტები − სათანადო
პროფესიული
კვალიფიკაციისა და
გამოცდილების მქონე პირის
მიერ, პროფესიული
განათლების სისტემის
ფარგლებში ხარისხის
უზრუნველყოფა, პროგრამის
განვითარება, სასწავლო
პროცესის წარმართვა,
შეფასების წარმართვა,
პროფესიული სტანდარტებისა
და პროფესიული
საგანმანათლებლო
სტანდარტების შემუშავების
მეთოდოლოგიის შექმნა;
შესაძლებლობების
განვითარების აქტივობებში
მონაწილეობა;
საგანმანათლებლო
დაწესებულებებისათვის,
მასწავლებლებისათვის,
პროფესიული
სტუდენტებისათვის
სხვადასხვა ტიპის
საგანმანათლებლო
რესურსების − დარგობრივი
სახელმძღვანელოების,
გზამკვლევების მომზადება;
განათლების სისტემის
ეფექტიანი მართვისათვის,
სტრატეგიული დოკუმენტების
შემუშავების პროცესში,
ანალიტიკური
დოკუმენტების, შესაბამისი
რეკომენდაციების
მომზადება ან/და
ექსპერტული მხარდაჭერის
უზრუნველყოფა;ფ)
ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულების
უსაფრთხოებაზე
პასუხისმგებელი პირი −
შესაბამისი გადამზადების
მქონე პირის მიერ
მცირეკონტინგენტიან
სკოლებში სკოლის
მანდატურის ფუნქციების
შესრულება;ქ)
ზოგადსაგანმანათლებლო
დაწესებულებათა
სახელმძღვანელოებისა და
სასწავლო რესურსების
შემქმნელი − შესაბამისი
კვალიფიკაციისა და
გამოცდილების მქონე პირის
მიერ სასკოლო
სახელმძღვანელოებისა და
სასწავლო რესურსების
შექმნა, დაკაბადონება,
რედაქტირება;ღ)
პროფორიენტაციისა და
კარიერის დაგეგმვის
სპეციალისტი − პროფესიული
საგანმანათლებლო
დაწესებულების
პროგრამებისა და
სერვისების გაცნობა,
სამიზნე ჯგუფის
ინფორმირების მიზნით;
პროფესიული
სტუდენტებისათვის/მსმენელებისათვის
კარიერის დაგეგმვაში,
სამუშაოს მოძიებასა და
დასაქმებაში დახმარების
გაწევა;ყ) ინკლუზიური
განათლების სპეციალისტი −
დაინტერესებული
პირისათვის
საგანმანათლებლო
საჭიროების
იდენტიფიცირება,
პროფესიის მოსინჯვა,
სასწავლო გეგმის
ადაპტირება, სწავლის
შედეგების მიღწევაში
მხარდაჭერა, სასწავლო
პროცესში მხარდაჭერა;შ)
საგანმანათლებლო სფეროში
სოციალური მუშაკი −
სოციალური მუშაობის
მომსახურების გაწევა,
საგანმანათლებლო
დაწესებულების
მოსწავლეებისა და მათი
მშობლებისთვის/კანონიერი
წარმომადგენლებისთვის
მომსახურების მიწოდება;
საგანმანათლებლო
დაწესებულების
მოსწავლეების, მათი
მშობლების/კანონიერი
წარმომადგენლების,
საგანმანათლებლო
დაწესებულების
ადმინისტრაციის
წარმომადგენლების,
მასწავლებლების
ინფორმირება და
კონსულტირება, პროფესიული
კომპეტენციის ფარგლებში;
საგანმანათლებლო
დაწესებულების ქცევითი და
ემოციური სირთულეების
მქონე მოსწავლეებთან, მათ
მშობლებთან/კანონიერ
წარმომადგენლებთან,
საგანმანათლებლო
დაწესებულების დირექციასა
და მასწავლებლებთან
სოციალური ინტეგრაციის
მხარდამჭერი პროექტების
განხორციელება;ჩ)
საგანმანათლებლო
დაწესებულების მანდატური
− საგანმანათლებლო
დაწესებულების
ტერიტორიაზე
უსაფრთხოებისა და
საზოგადოებრივი წესრიგის
დაცვის უზრუნველყოფა;ც)
ფსიქოსაგანმანათლებლო
შეფასებისა და
კონსულტირების
სპეციალისტი (მათ შორის,
სპეციალიზებული
საკონსულტაციო
მიმართულებითა და ქცევის
სირთულეების
მიმართულებით) −
მოსწავლის/პირის
ფსიქოსაგანმანათლებლო
შეფასება და
პირის/მოსწავლის
მშობლისთვის/კანონიერი
წარმომადგენლისთვის და
საგანმანათლებლო
დაწესებულების
წარმომადგენლებისთვის
საკონსულტაციო
მომსახურების გაწევა;ძ)
საგანმანათლებლო
ინფრასტრუქტურული
პროექტების კოორდინატორი
− ადგილობრივი და
საერთაშორისო
საგანმანათლებლო
პროგრამ(ებ)ის ფარგლებში
შექმნილი
მრავალდისციპლინარული
გუნდის ხელმძღვანელობა და
საქმიანობის კოორდინაცია;
საგანმანათლებლო
ინფრასტრუქტურული
პროგრამ(ებ)ის
მიმდინარეობის,
განხორციელების გეგმებისა
და ვადების შესრულების
მონიტორინგი;წ) პროფესიული
ზედამხედველი
(ფსიქოსაგანმანათლებლო
შეფასებისა და
კონსულტირების,
ფსიქოლოგიური, სოციალური
მუშაობის მიმართულებით) −
პროფესიული
ზედამხედველობის
ფარგლებში, მის
დაქვემდებარებაში მყოფი
სპეციალისტების
საქმიანობისა და მათზე
დაკისრებული სამუშაოს
განსაზღვრულ ვადებში
შესრულების უზრუნველყოფა;
მომსახურების მიწოდების
საუკეთესო და ერთიანი
პრაქტიკის დანერგვის
ხელშეწყობა; პროფესიული
ზედამხედველობის
ფარგლებში, ვიზიტების
განხორციელება და
დაკვირვება სპეციალისტის
სამუშაო გარემოში;
სპეციალისტების
პროფესიული და პრაქტიკული
უნარების შეფასება, მათ
გაუმჯობესებაზე ზრუნვა და
მხარდაჭერის აღმოჩენა;
პროფესიული
ზედამხედველობის ქვეშ
მყოფი სპეციალისტებისთვის
პროფესიული მხარდაჭერის
გაწევა.