ენერგიისა და სუფთა ჰაერის კვლევის ცენტრი ევროკავშირში რუსული წიაღისეული საწვავის ექსპორტის ზრდაზე ანგარიშს აქვეყნებს

ნავთობი

ენერგიისა და სუფთა ჰაერის კვლევის არაკომერციული ანალიტიკური ცენტრი ევროკავშირში რუსული წიაღისეული საწვავის ექსპორტის ზრდაზე ანგარიშს აქვეყნებს.

მათი ცნობით:

2024 წლის მაისში, საფრანგეთის მთლიანი LNG (თხევადი ბუნებრივი აირი) იმპორტის 41% -ს რუსული LNG შეადგენდა - რაც 14% -იანი ზრდაა აპრილთან შედარებით.
მაისში ბელგიის თხევადი გაზის მთლიანი იმპორტი გაიზარდა 11%-ით წინა თვესთან შედარებით, მათ შორის რუსეთიდან იმპორტი გაიზარდა 15%-ით და შეადგინა მათი მთლიანი LNG იმპორტის 66%.
მაისში რუსული ნავთობისა და მისი პროდუქტების მოცულობის 60% „ჩრდილოვანი“ ტანკერებით გადაიზიდა. 270 „ჩრდილოვანი“ ტანკერით, რომელთა საშუალო ასაკი 16 წელია, ხელი შეუწყვეს რუსული ნავთობით ვაჭრობას.
„ევროკავშირის/დიდი შვიდეულის ქვეყნების დაზღვევა ჯერ კიდევ ფლობს მნიშვნელოვან ბერკეტს რუსეთის ნავთობის შემოსავლების შეზღუდვაზე, მაგრამ, რა თქმა უნდა, ხელს უწყობს და საშუალებას აძლევს გემიდან გემზე (STS) ტრანსფერების განხორციელებას მათ სანაპირო წყლებში. ეს რუსეთს საშუალებას აძლევს გაყოს ტვირთები და გააყალბოს ნავთობის წარმოშობა დაბალი ფასის რუსული ნავთობის არარუსულ ნავთობთან შერევით, რათა გაზარდოს შემოსავლები და პოტენციურად აირიდოს ფასების ლიმიტის პოლიტიკა. ამ ტრანსფერების თითქმის ორი მესამედი (63%) განხორციელდა ტანკერებით, რომლებიც დაფარული იყო ევროკავშირის/დიდი შვიდეულის დაზღვევით“, - წერს კვლევითი ცენტრი.

მათივე ცნობით:

LNG: ევროკავშირი იყო რუსული თხევადი გაზის ყველაზე დიდი მყიდველი, რომელიც ყიდულობდა რუსეთის LNG ექსპორტის 49%-ს, შემდეგ მოდის ჩინეთი (20%) და იაპონია (18%). არანაირი სანქციები არ არის დაწესებული რუსული LNG-ის გადაზიდვებზე ევროკავშირში.მილსადენის გაზი: ევროკავშირი იყო ყველაზე დიდი მყიდველი, რომელიც ყიდულობდა რუსეთის მილსადენის გაზის 39%-ს, შემდეგ მოდის თურქეთი (29%) და ჩინეთი (26%).თურქეთის იმპორტი იყო მესამე ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი ტოპ ხუთეული იმპორტიორისგან, რომელიც შეადგენდა რუსეთის მთლიანი ექსპორტის შემოსავლების 18%-ს (2,7 მილიარდი ევრო) რუსეთიდან თურქეთის იმპორტის უმეტესი ნაწილი (51%) ნავთობპროდუქტებმა შეადგინა. CREA-ს და CSD-ის ახლახან გამოქვეყნებული გამოძიება ვარაუდობს, რომ ევროპულმა სუბიექტებმა შესაძლოა შემოიტანეს რუსული ნავთობპროდუქტები შერეული ან რეექსპორტირებული თურქეთში ნავთობის შესანახი ტერმინალებიდან.ევროკავშირი - მაისში, რუსული წიაღისეული საწვავის მეოთხე უმსხვილესი მყიდველი იყო პირველ ხუთეულში, მათი იმპორტი შეადგენდა 13% (1,9 მილიარდი ევრო). მილსადენის გაზი შეადგენდა ევროკავშირის მიერ რუსეთის წიაღისეული საწვავის შესყიდვების (45%), რასაც მოჰყვა LNG (27%) და ნედლი ნავთობი მილსადენით (22%).„რაც შეეხება რუსეთ-ევროკავშირის სავაჭრო ბრუნვას და ექსპორტ-იმპორტს, ევროსტატის ბოლო ანგარიშით, რუსეთიდან იმპორტში ლატვიასთან ერთად ბულგარეთი, უნგრეთი, სლოვაკეთი ლიდერობენ, მაგრამ რუსეთში ექსპორტით ბალტიის სამივე ქვეყანა ლიდერობს - ლიეტუვა, ლატვია და ესტონეთი“, - წერია ანგარიშში.