ზელენსკი - ველოდებით ცეცხლის შეწყვეტას და პირადად დაველოდები პუტინს თურქეთში
1746984431
აზარტულ თამაშები იგივე „შანსების თამაში“ - თავიდან ის გართობასთან და იღბალთან ასოცირდება, თუმცა საინტერესოა რა აიძულებს ადამიანებს გააგრძელონ აზარტული თამაშები მაშინაც კი, როცა ეს აღარ არის სახალისო? რატომ ინარჩუნებენ თამაშს, რომელიც მათ იციან, რომ შექმნილია იმისათვის, რომ წააგონ? ზოგიერთი ადამიანი უბრალოდ უიღბლოა, ან არ არის კარგი შანსების გამოთვლაში?
როგორც დამოკიდებულების მკვლევარი ბოლო 15 წლის განმავლობაში, ვარკვევდი, თუ რა ხდის აზარტულ თამაშს ასე მიმზიდველს. აღმოვაჩინე, რომ ბევრი რამ შეგნებულად იმალებოდა თამაშის დიზაინში.
გაურკვევლობა მიმზიდველია ტვინისთვის
აზარტული თამაშების ერთ-ერთი მახასიათებელია მისი „ გაურკვევლობა “ – იქნება ეს ჯეკპოტის ზომისა თუ მოგების ალბათობის სახით, ასევე პრიზის სახით.
დოფამინი , ნეიროტრანსმიტერი, რომელსაც ტვინი ათავისუფლებს სასიამოვნო საქმიანობის დროს, როგორიცაა ჭამა, სექსი და ნარკოტიკების მიღება, ასევე გამოიყოფა იმ სიტუაციებში, როდესაც ჯილდო გაურკვეველია.
კვლევებმა აჩვენა, რომ აზარტული თამაშების დროს დოფამინის გამოყოფა ხდება ტვინის ისეთ უბნებში, როგორიც არის არალეგალური ნარკოტიკების მოხმარებისას "აქტივაცია". რეკრეაციული ნარკოტიკების მსგავსად, აზარტული თამაშებისა და გაურკვევლობის განმეორებითი ზემოქმედება იწვევს ადამიანის ტვინში ხანგრძლივ ცვლილებებს.
ჯილდოსადმი მიზიდულობა მსგავსია ნარკომანიით დაავადებულ ადამიანებში და იწვევს ადამიანების ჰიპერმგრძნობელობას. ცხოველებზე ჩატარებულმა კვლევებმა აჩვენა, რომ ტვინის ცვლილებები, რომლებიც გამოწვეულია ამ გაურკვევლობით, შეიძლება გაზარდოს აზარტული მოთამაშეების ლტოლვა და ნარკოტიკების მოხმარების სურვილი.
აზარტულ თამაშებთან და გაურკვევლობასთან განმეორებით ზემოქმედებამ შეიძლება შეცვალოს აზარტული მოთამაშეების რეაქცია წაგებაზე. აზარტულ თამაშებზე დამოკიდებულ პირებში ფულის დაკარგვა იწვევს მომგებიანი დოფამინის გამოყოფას თითქმის იგივე სიჩქარით, როგორც მოგება. შედეგად, წაგება რეალურად იწვევს თამაშის გაგრძელების სურვილს და არა იმედგაცრუების წარმოქმნას, რამაც შეიძლება ხელი შეუწყოს მათ შეჩერებას. ეს ფენომენი ცნობილია, როგორც „ზარალის დევნა ".
შუქები და ხმები, რომლებიც აღგზნებენ
აზარტული თამაში უფრო მეტია, ვიდრე უბრალოდ მოგება და წაგება. ეს შეიძლება იყოს ჩაძირული შეგრძნება, მოციმციმე შუქებისა და ბგერების სერიით. ასეთი ვითარება ჩვეულებრივ გვხვდება დატვირთულ კაზინოებში, მაგრამ სმარტფონების სათამაშო აპლიკაციებშიც კი ახლა შედის აუდიო და ვიზუალური ციმციმები თქვენი ყურადღების მისაპყრობად.
კვლევებმა აჩვენა, რომ ეს განათება და ხმები უფრო მიმზიდველი ხდება და შეიძლება გამოიწვიოს თამაშის სურვილი, როდესაც დაწყვილებულია ჯილდოს გაურკვევლობასთან.
კერძოდ, მოგებასთან დაკავშირებულმა მინიშნებებმა – როგორიცაა გრძელი ჟინგლის ხმა, რომელიც ზომით განსხვავდება ჯეკპოტის ზომის მიხედვით – შეიძლება გაზარდოს აღელვება და აიძულებს მოთამაშეებს გადააფასონ, რამდენად ხშირად მოიგებენ.
იგრძენი თავი გამარჯვებულად, მიუხედავად იმისა, რომ წააგე
იმის გამო, რომ ეს აზარტული თამაშები ისეა მოწყობილი, რომ დილერმა ყოველთვის მიიღოს მოგება, აზარტული მოთამაშეები იშვიათად იგებენ. შეიძლება იშვიათად იგრძნოთ შუქები და ხმები, რომლებიც ჩნდება ნამდვილი ჯეკპოტის მიღებისას. თუმცა, სათამაშო ინდუსტრიამ ახლა იპოვა გზა ამ დაბრკოლების დასაძლევად.
ბოლო რამდენიმე ათწლეულის განმავლობაში, კაზინოებმა და სათამაშო მწარმოებლებმა მნიშვნელოვნად გააუმჯობესეს სათამაშო აპარატების ფუნქციონირება, ძველი მექანიკური მანქანები შეცვალეს ელექტრონული ვერსიებით, რომლებიც ცნობილია როგორც ელექტრონული სათამაშო აპარატები. ამ ახალ კომპიუტერიზებულ თამაშებსა და ონლაინ სლოტებს გააჩნია უფრო მიმზიდველი ფერადი განათებები და სხვადასხვა აუდიო.
მრავალი ხაზის ხელმისაწვდომობა საშუალებას აძლევს მოთამაშეებს განათავსონ რამდენიმე ფსონი თითოეულ ტრიალზე, ხშირად 20-მდე ან მეტი. მიუხედავად იმისა, რომ თითოეული ინდივიდუალური ფსონი შეიძლება იყოს მცირე, ბევრი მოთამაშე დებს ფსონის მაქსიმალურ თანხას თითოეულ ტრიალზე. ეს ნიშნავს, რომ მოთამაშეს შეუძლია მოიგოს ზოგიერთ ხაზში, ხოლო წააგოს სხვაზე, რაც საწყის ფსონზე ნაკლებია.
მაშინაც კი, როდესაც თქვენ „იმარჯვებთ", თქვენ არ გამოჩნდებით გამარჯვებული. ეს არის ფენომენი, რომელიც ცნობილია როგორც „გამარჯვებით შენიღბული დამარცხება“. მაგრამ ყოველი გამარჯვება, მაშინაც კი, როცა ის გამარჯვებად შენიღბული მარცხია, თან ატარებს გამარჯვების შუქსა და ხმას.
შედეგი არის ის, რომ ეს მრავალხაზოვანი სათამაშო აპარატები უფრო მეტ სიამოვნებას ქმნის და ძალიან პოპულარულია მოთამაშეებში. რაც მთავარია, ეს მანქანები აიძულებენ მოთამაშეებს გადააფასონ, რამდენად ხშირად იგებენ ისინი რეალურად.
მოგების სიხშირის მკვეთრი ზრდა, როგორც რეალური, ისე წარმოსახვითი, იწვევს ტვინში უფრო მეტ აგზნებას და ჯილდოსკენ მიზიდულობის გააქტიურებას, რამაც შეიძლება დააჩქაროს ტვინის ცვლილების სიჩქარე.
„მახლობლად მოგების" ეფექტი და წაგების დევნა
საინტერესოა ის ფაქტიც, რომ ელექტრონული სათამაშო აპარატები დაწესებულებებში წინასწარ, განსაზღვრულ ადგილებზეა განლაგებული, რათა მოთამაშეებზე უფრო მეტი გავლენა ჰქონდეს. მაგალითად, ერთი მწკრივი ჩერდება ჯეკპოტის მოსახვედრად, ეს კი ადამიანის ტვინის უჯრედებს ააქტიურებს.
როგორც ჩანს, "თითქმის მოგება" ძალზე მოტივაციურია და შეუძლია გაზარდოს მოთამაშის ერთგულება თამაშის მიმართ, რაც შემდეგ ინდივიდებს აიძულებს უფრო დიდხანს ითამაშონ, ვიდრე სხვა შემთხვევაში.
ასევე დაგაინტერესებთ: