რამდენად სახიფათო შეიძლება იყოს ხელოვნური ინტელექტი ჩვენი ციფრული უსაფრთხოებისთვის

რობოტი

 Open AI-ს აღმასრულებელი დირექტორი, სემ ალტმანი შიშობს, რომ საბანკო (და სხვა) ინსტიტუტები ხელოვნური ინტელექტისგან თავის დასაცავად არ არის აღჭურვილი. ალტმანი განსაკუთრებით ხმოვან ავთენტიფიკაციას აკრიტიკებს, რომლის გვერდის ავლა ხელოვნურ ინტელექტს ადვილად შეუძლია.

ხელოვნურ ინტელექტს ძალიან დიდი პოტენციალი აქვს და მას ბევრი მიმართულებით რევოლუციის მოხდენა შეუძლია — მათ შორის ონლაინ თაღლითობის მხრივაც. ხელოვნურ ინტელექტს უკვე იყენებენ WhatsApp-სა და Facebook Messenger-ზე ტექსტური თაღლითობისთვის და სხვადასხვა ფიშინგ კამპანიებისთვის.

სემ ალტმანი პროგნოზირებს, რომ ხელოვნური ინტელექტის ხმის გენერაცია ფუნდამენტურად შეცვლის ჩვენს შეხედულებას თაღლითობაზე, მის ამოცნობასა და მისგან თავის დაცვაზე.

ალტმანმა გასულ კვირას ვაშინგტონში გამართულ კონფერენციაზე გამოსვლისას ისაუბრა იმაზე, თუ როგორ ვერ ახერხებს საბანკო სისტემა გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის განვითარებას.

"მაშინებს, რომ ჯერ კიდევ არსებობს ფინანსური ინსტიტუტები, რომლებიც, როგორც ჩანს, ხმოვან ანაბეჭდებს ავთენტიფიკაციის საშუალებად იღებენ. სიგიჟეა, რომ ეს ისევ ხდება. ხელოვნური ინტელექტი ადვილად გადალახავს ამ ბარიერს", — თქვა OpenAI-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა.

ის იმ ფაქტზე მიანიშნებს, რომ თქვენს საბანკო ანგარიშთან, სადაზღვევო კომპანიასთან ან მობილურ ოპერატორთან დაკავშირებული მრავალი ამოცანის გადაჭრა მხოლოდ ტელეფონის ხაზზე მომუშავე ასისტენტის მეშვეობით არის შესაძლებელი. თქვენ მხოლოდ უნდა დაადასტუროთ, რომ დაინტერესებული ხართ ხელშეკრულების დადებით ან თავად ანგარიშზე წვდომით, შემდეგ კი საკუთარი თავის დადასტურება თქვენი სოციალური დაზღვევის ნომრით ან დაბადების თარიღით შეგიძლიათ. მეორე მხრივ, თუ ვინმე ხელოვნური ინტელექტის საშუალებით თქვენი ხმის გამეორებას შეძლებს, მას საკმაოდ ადვილად შეეძლება ამ მგრძნობიარე მონაცემებზე წვდომა.

თავად ალტმანს კვლავ სჯერა პაროლების და რიცხვითი (PIN) კოდების კონცეფციის. რა თქმა უნდა, მათი გატეხა შესაძლებელია, მაგრამ თუ პაროლი მრავალფაქტორიანი ავთენტიფიკაციის ნაწილია, შესაძლოა, ეს დაცულობისთვის საკმარისი იყოს.