დასახელდა ავტომობილების 12 ბრენდი, რომელთა მოდელებიც ყველაზე არასანდოა
1737054205
ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში კოსმოსის კვლევის ერთ-ერთი მთავარი მიზანი იყო მარსზე ადამიანების გაგზავნა. ამ პლანეტამდე მიღწევა მოიცავს უამრავ სხვადასხვა საინჟინრო გამოწვევას.
ბირთვულ ელექტროძრავას შეუძლია დააჩქაროს პროცესი და შესაძლოა შეამციროს მგზავრობის დრო. სწორედ ამიტომ, NASA Langley-ის მეცნიერებმა შეიმუშავეს სისტემა, რომელიც შექმნილია კოსმოსური მოგზაურობისთვის მათი გამოყენების შესაძლებლობების გასაფართოებლად, წერს Interesting Engineering.
აღნიშნულია, რომ MARVL სისტემა მიზნად ისახავს ატომური ელექტროსადგურისთვის სითბოს მოცილების მოდულური სისტემის შემუშავებას. ის შედგება მცირე კომპონენტებისგან, რომელთა აწყობა შესაძლებელია რობოტების მიერ კოსმოსში, რაც მას უფრო პრაქტიკულს გახდის ფართომასშტაბიანი კოსმოსური მისიებისთვის.
გამოცემაში ხაზგასმულია, რომ ატომური ელექტროძრავები ელექტროენერგიის წარმოებისთვის ბირთვულ რეაქტორს იყენებენ. ეს ელექტროენერგია შემდეგ გამოიყენება აირების იონიზაციისა და აჩქარებისთვის, რაც ქმნის ძლიერ ბიძგს კოსმოსური ხომალდის ასაწევად.
თუმცა, ბირთვული რეაქტორი მოითხოვს დიდი რაოდენობით სითბოს წარმოებას, რომელიც აუცილებელია შორ მანძილზე კოსმოსში მოგზაურობისთვის. ტრადიციული დიზაინი მოიცავდა გიგანტურ რადიატორებს.
როდესაც მთლიანად გაფართოვდება, გამათბობელი მასივი დაიკავებს დაახლოებით ფეხბურთის მოედნის ზომას. ამიტომ, რაკეტის შიგნით მისი დაკეცვა სერიოზული საინჟინრო გამოწვევაა.
ეს არის ზუსტად ის პრობლემა, რომლის გადაჭრასაც მიზნად ისახავს MARVL პროექტი. მთელი სისტემის ერთდროულად გაშვების ნაცვლად, ცალკეული კომპონენტების ტრანსპორტირება შესაძლებელია.
NASA-ს გამოცემის თანახმად, ეს პანელები ხელს შეუწყობს თხევადი ლითონის გამაგრილებლის მოძრაობას, როგორიცაა ნატრიუმ-კალიუმის შენადნობი, სითბოს ეფექტურად გასაფანტად.
გამოცემამ აღნიშნა, რომ MARVL-ის პროექტმა უკვე მიიღო დაფინანსება NASA-ს კოსმოსური ტექნოლოგიების ოფისიდან. გუნდში შედიან Boyd Lancaster, Inc.-ის, NASA Glenn-ისა და NASA Kennedy-ის თანამშრომლები, რომლებსაც ორი წელი აქვთ ამ კონცეფციის შესამუშავებლად.