ლევან ბერიძე

პოლიტიკა 1766138808

მხარეები შეთანხმდნენ, რომ ახლო მომავალში, საელჩოები გაიხსნება საქართველოში და სერბეთში - საქართველოს ელჩი სერბეთსა და საბერძნეთში, ლევან ბერიძე

საქართველოს პრეზიდენტის ვიზიტი სერბეთში გრძელდება. მიხეილ ყაველაშვილს დღეს სერბი კოლეგა ალექსანდრ ვუჩიჩი პრეზიდენტის რეზიდენციაში უმასპინძლებს. მათ შორის შეხვედრა ორმხრივ და გაფართოებულ ფორმატში უკვე შედგა, რომლის შემდეგაც გაიმართა ერთობლივი პრესკონფერენციაც. მიხეილ ყაველაშვილი ასევე შეხვდა პრემიერს და ეროვნული კრების თავმჯდომარეს. დღის ბოლოს გვირგვინით შეამკო უცნობი გმირის მემორიალი. საქართველოს პრეზიდენტს სერბეთის პატრიარქმაც უმასპინძლა.საქართველოს საგანგებო და სრულუფლებიანი ელჩი საბერძნეთსა და სერბეთში, ლევან ბერიძე აცხადებს, რომ ეს ვიზიტი მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს ორ ქვეყანას შორის დიპლომატიურ ურთიერთობებში."პრეზიდენტის ვიზიტი არის პირველი სერბეთში. მე დარწმუნებული ვარ, რომ მნიშვნელოვან წვლილს შეიტანს ჩვენს ქვეყნებს შორის დიპლომატიურ ურთიერთობებში. მხარეები შეთანხმდნენ რომ ახლო მომავალში, საელჩოები გაიხსნება საქართველოში და სერბეთში. ასევე, მინდა აღვნიშნო, რომ ქვეყნებს შორის მიმდინარეობს ეკონომიკური ურთიერთობების გაღრმავება. ამ ფორმატში უკვე დაწყებულია კონსულტაციები და მოლაპარაკებები," - აცხადებს ლევან ბერიძე.

მკ

პოლიტიკა 1766118131

საქართველოს პრეზიდენტს და დელეგაციის წევრებს სერბეთის პატრიარქმა წმინდა სავას ტაძარში უმასპინძლა

 საქართველოს პრეზიდენტს სერბეთის პატრიარქმა, მისმა უწმინდესობა პორფირემ, წმინდა სავას ტაძარში უმასპინძლა.მიხეილ ყაველაშვილი ტაძარში მეუღლესთან, თამარ ბაგრატიონთან, დელეგაციის წევრებთან და სერბეთის პირველ ლედისთან ერთად იმყოფებოდა.საქართველოს დელეგაციის წევრებს, სერბეთის პატრიარქმა, სავას ტაძრის ისტორიისა და იქ დაცული უნიკალური სიწმინდეების თაობაზე მიაწოდა ინფორმაცია.

ყაველაშვილი სერბეთში

პოლიტიკა 1766087460

მიხეილ ყაველაშვილს სერბეთის პატრიარქმა წმინდა სავას ტაძარში უმასპინძლა

საქართველოს პრეზიდენტს, მიხეილ ყაველაშვილს, სერბეთის პატრიარქმა, მისმა უწმინდესობამ პორფირემ წმინდა სავას ტაძარში უმასპინძლა.მიხეილ ყაველაშვილი ტაძარში მეუღლესთან, თამარ ბაგრატიონთან, თანხმლები დელეგაციის წევრებთან, ასევე სერბეთის პირველ ლედისთან, თამარა ვუჩიჩთან ერთად იმყოფებოდა.საქართველოს დელეგაციის წევრებს, სერბეთის პატრიარქმა, მისმა უწმინდესობამ პორფირემ სავას ტაძრის ისტორიისა და იქ  დაცული უნიკალური სიწმინდეების თაობაზე მიაწოდა ინფორმაცია.საქართველოს დელეგაციის შემადგენლობაში არიან: საგარეო საქმეთა მინისტრთან, მაკა ბოჭორიშვილთან, საქართველოს პარლამენტის დეპუტატებთან - ირაკლი მეზურნიშვილთან, ირმა ზავრადაშვილთან, გურამ მაჭარაშვილთან, საქართველოს ელჩთან სერბეთის რესპუბლიკაში ლევან ბერიძესთან და საქართველოს პრეზიდენტის ადმინისტრაციის წარმომადგენლებთან ერთად იმყოფებოდა.

პატრიარქმა „ევროვიზიის“ მონაწილე ანიტა აბგარიანი დალოცა

საზოგადოება 1765275885

პატრიარქმა „ევროვიზიის“ მონაწილე ანიტა აბგარიანი დალოცა

პატრიარქმა „ევროვიზიის“ მონაწილე ანიტა აბგარიანი დალოცა,- ამის შესახებ ინფორმაციას საპატრიარქოს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახური ავრცელებს:„ამა წლის 13 დეკემბერს საქართველოში ჩატარდება საბავშვო ევროვიზიის კონკურსი; ჩვენს ქვეყანას წარმოადგენს ანიტა აბგარიანი. ანიტა დღეს იყო პატრიარქის სტუმარი. მისმა უწმინდესობამ დალოცა იგი, ასევე დალოცა კონკურსის მონაწილე ყველა ბავშვი“,- ნათქვამია გავრცელებულ ინფორმაციაში. 

იერუსალიმის პატრიარქი

საზოგადოება 1764742836

იერუსალიმის პატრიარქი, თეოფილე, გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრს, დავით სონღულაშვილს შეხვდა

იერუსალიმის პატრიარქი, თეოფილე, გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრს, დავით სონღულაშვილს შეხვდა. ინფორმაციას იერუსალიმის საპატრიარქო ავრცელებს.ამავე ცნობით, გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრს, შეხვედრისას თან ახლდა საქართველოს საელჩო წარმომადგენელი ისრაელის სახელმწიფოში, ქალბატონი სოფიო ოტიაშვილი.გარემოს დაცვის მინისტრმა მადლობა გადაუხადა მის უნეტარესობას მიღებისთვის. შეხვედრის დასასრულს იერუსალიმის პატრიარქმა საქართველოს დელეგაციის წევრები დალოცა და წარმატებები უსურვა.მისმა უნეტარესობამ მინისტრს იერუსალიმის ვერცხლისფერი იკონოგრაფიული დაფა გადასცა, მინისტრმა კი მის უნეტარესობას ალებასტრით დამზადებული გამოსახულება გადასცა, რომელზეც ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი წმინდა მონასტერია გამოსახული.

დავით სონღულაშვილი იერუსალიმის პატრიარქს შეხვდა

საზოგადოება 1764663277

დავით სონღულაშვილი იერუსალიმის პატრიარქს შეხვდა

საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრი დავით სონღულაშვილი, ქართული დელეგაციის წევრებთან ერთად, იერუსალიმისა და სრულიად პალესტინის პატრიარქს, თეოფილე III-ს შეხვდა.შეხვედრაზე საქართველოსა და იერუსალიმის ეკლესიებს შორის არსებულ ისტორიულ კავშირებზე, მშვიდობისა და სტაბილურობის მნიშვნელობაზე ისაუბრეს.მინისტრმა დავით სონღულაშვილმა იერუსალიმის პატრიარქ თეოფილე III-ს აღსაყდრების 20 წლისთავი მიულოცა.იერუსალიმის პატრიარქმა მინისტრ დავით სონღულაშვილს საპატრიარქოს სიწმინდეები დაათვალიერებინა.მინისტრმა ჩანაწერების წიგნში სამახსოვრო ჩანაწერი გააკეთა. შეხვედრის დასასრულს, იერუსალიმის პატრიარქმა საქართველოს დელეგაციის წევრები დალოცა და წარმატებები უსურვა.ინფორმაციას გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს პრესსამსახური ავრცელებს.

ილია მეორე

საზოგადოება 1764273630

შეუძლიათ თუ არა პატრიარქის ნათლულებს ოჯახის შექმნა - მამა საბა ჭიკაიძის პასუხი

გიორგობის დღესასწაულთან დაკავშირებით, სამების საკათედრო ტაძარში რიგით 72-ე საყოველთაო ნათლობა გაიმართა. პატრიარქის ნათლული კიდევ 700 ბავშვი გახდა. წელსაც, ამ თემის გარშემო ყველაზე აქტუალური კითხვაა, შეუძლიათ თუ არა პატრიარქის ნათლულებს სასიყვარულო ურთიერთობა, ოჯახის შექმნა. ამას დეკანოზი მამა საბა ჭიკაიძე შემდეგნაირად განმარტავს:„მე რამდენადაც ვიცი, ეს ყველაფერი შესაძლებელია. ნათლია-ნათლულის შემთხვევაში, ეს არ არის ხორციელი კავშირი, ეს არის სულიერი ნათესაობა, კრძალვა იმ მირონის მიმართ, რომელიც მხოლოდ და მხოლოდ პირდაპირი ხაზით გადაეცემა. ის მონათლული, თავის ნათლიასთან სულიერ ნათესაობაში იმყოფება, ნათელმირონობაში - ორივე მათგანი სათითაოდ თავისი ნათლიის ნათესავია. ნათლიასთან, მის შვილთან და ა.შ არ შეიძლება არანაირი ურთიერთობა, მაგრამ თვითონ ნათლულები ერთმანეთის ნათესავები არ არიან.ამიტომაც არის, რომ თავად პატრიარქმაც დააზუსტა და დაადგინა ეს ნათლობა. თუ პატრიარქის მონათლული ადამიანები, ყველანი ერთმანეთის ნათესავები არიან, მაშინ მათ ერთმანეთთან ურთიერთობა არ უნდა შეეძლოთ და ეს პატრიარქის მხრიდან ძალიან დიდი ცოდვის წახალისება იქნებოდა, მაგრამ ასე არ არის. პატრიარქის მიერ მონათლული ყველა ადამიანი ყველა პატრიარქის ნათესავია სულიერად, მაგრამ არა ერთმანეთის. ეს საყოველთაო ნათლობაც პატრიარქის მიერ სწორედ ამიტომაა დადგენილი“.

ანდრია ჯაღმაიძე

საზოგადოება 1762617817

მუდმივად ნუ გვთხოვთ, დავდგეთ დებატების, რომელიღაცა მხარეს, გარწმუნებთ, წაგებული დარჩებით, ხმას არ ვიღებთ იმიტომ, რომ პროტესტის მხარეს ბევრი ჩვენთვის ძვირფასი ადამიანი დგას - ანდრია ჯაღმაიძე

10-15 წელია, ეკლესიას ტელევიზიებიდან „ენჯეოები“, ოპოზიცია და ა.შ. მუდმივად გვთხოვდნენ, წინასაარჩევნოდ არ გაგვეკეთებინა პოლიტიკური შეფასებები, რადგანაც ეკლესიას დიდი გავლენა აქვს და არ გავმხდარიყავით მხარე, ვაშენებთ სეკულარულ სახელმწიფოს და ეკლესიამ ამაში თავისი შეხედულებისამებრ საზოგადოებაში გავლენა არ მოახდინოსო, – ამის შესახებ საპატრიარქოს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის ხელმძღვანელმა, დეკანოზმა, ანდრია ჯაღმაიძემმისი თქმით, ბოლო პერიოდში, საპატრიარქო ხშირად აკეთებს განცხადებებს და მოუწოდებს სასულიერო პირებს, საზოგადოებაში პოლარიზების გამომწვევი განცხადებები არ უნდა კეთდებოდეს სასულიერო პირების მხრიდან.„შეფასებებს როდესაც არ ვაკეთებთ, განა იმიტომ არ ვაკეთებთ, რომ ვინმეს მტრობა გვაქვს განზრახული, არამედ არ ვეთანხმებით ბევრ შეფასებას, რომელიც კეთდება პოლიტიკოსების მხრიდან. არ ვეთანხმებით მაგალითად, დასკვნას, რომ არჩევნები გაყალბდა. პატრიარქმა არჩევნები მიულოცა „ქართულ ოცნებას” და მასში მონაწილეობა მიიღო. რა გავაკეთოთ? ეკლესია კი არ დუმს, ეკლესიამ გააკეთა არაერთი განცხადება იმ დღეებშიც, არაერთი განცხადება გააკეთდა მშვიდობის მოწოდებისკენ“, – განაცხადა ანდრია ჯაღმაიძემ.მისი თქმით, სასულიერო პირები მთელი ღამე იდგენენ ქაშვეთის ეკლესიაში და ეხმარებოდნენ გაზით და წყლით დაზარალებულ ადამიანებს.„ეს ყველას დაავიწყდა. მაშინ დოროთე სად იყო? სად იყო დოროთე, როდესაც პატრიარქს 2017-2019 წლებში ლანძღავდნენ, ყველაზე მეტად მაშინ სჭირდებოდა საპატრიარქოს და პატრიარქის პოზიციას დაცვა. ერთი არ გვახსოვს მისი გამოსვლა და პატრიარქის მხარდამჭერი განცხადება. ახლა, როცა პატრიარქს აღარ სჭირდება დაცვა, ახლა გაახსენდა მას ის მომიტინგეები. სად იყო მაშინ, როცა ვიდექით ქაშვეთთან და ვეხმარებოდით ხალხს. მუდმივად ნუ გვთხოვთ, დავდგეთ პოლიტიკური დებატების, რომელიღაცა მხარეს, თორემ გარწმუნებთ, წაგებული დარჩებით. ბევრი რაღაც არ მოგვწონს, მაგრამ ხმას არ ვიღებთ იმიტომ, რომ პროტესტის მხარეს დგას ბევრი ადამიანი, რომელსაც პატივს ვცემთ, რომელიც ჩვენთვის ძვირფასია. ეკლესია ყოველთვის ცდილობდა, ყოფილიყო ორივე მხარისთვის სალაპარაკო პლატფორმა. დოროთემ რაც გააკეთა – იმ ხალხს, ვინც უსმენს დოროთეს, შთაბეჭდილება დარჩა, რომ ეკლესია მათი მტერია. სინამდვილეში ეს ასე არ არის. ყველა განცხადებას, რომ არ მოსწონს „ქართული ოცნების“ პოლიტიკა, მოაყოლა ეკლესიის შეურაცხყოფა. დაიწყო დაბლიდან და ავიდა სინოდის წევრებამდე და პატრიარქის გამორჩეულ მოსაყდრემდე. რვა წელია მოსაყდრე პატრიარქის ლოცვა-კურთხევებს ასრულებს და ახლა გამოიძია დოროთემ თურმე, რომ პატრიარქს არ უსმენს და შეურაცხყოფას აყენებს ვინმე საპატრიარქოში. პირველ შეხვედრაზე ეს ვუთხარით ჩვენ დოროთეს და ტყუილი გამოიტანა გარეთ. თავად ამბობს, ჩემთვის არ უთქვამთო, პოლიტიკური განცხადებები არ გააკეთოო, მაგრამ ამისთვის დამიბარესო. გესმით ეს რას ნიშნავს? ამ წინადადების თავი და ბოლო გესმით? ერთში ერთ ამბობს და მეორეში – სხვა. გაუფრთხილდით ადამიანს, ნუ აქეზებთ ასეთ რაღაცაზე, დაღუპვის გზაზე დგას“, – განაცხადა მამა ანდრია ჯაღმაიძემ.

დოროთე ყურაშვილი

საზოგადოება 1761639209

დოროთე ყურაშვილი მეუფე შიოს დაუპირისპირდა და განაცხადა, რომ როდესაც, კოვიდის დროს, ხალხს ეკლესიაში მისვლისკენ მოუწოდებდა და ხალხი კვდებოდა, თვითონ, თუ მღვდელს კოვიდის ტესტი არ ჰქონდა, მასთან მსახურებაზე არ უშვებდა

არქიმანდრიტმა დოროთე ყურაშვილმა გადაცემაში „გიორგი თარგამაძის ფორმულა“ მეუფე შიოსთან დაკავშირებით ისაუბრა. ის მეუფე შიოს დაუპირისპირდა და ბრალი დასდო, რომ მას შემდეგ, რაც მეუფე შიო ეკლესიაშია, ძალიან დიდი პრობლემები მოხდა და სწორად ვერაფერი გადაწყვიტა.არქიმანდრიტი ასევე, ამბობს, რომ მეუფე შიომ ის უნდა დაიცვას დეპუტატებისგან თუ სხვა ეპისკოპოსებისგან. მისივე თქმით, ის მხოლოდ საკუთარ თავს იცავს.„მინდა მეუფე შიოს მივმართო. მეუფე შიოს ჩააბარა ეპარქია ხო პატრიარქმა. მას მარტო ჩემი დასჯა კი არა, ჩემი დაცვა ევალება სამხარაძისგან. პირველ რიგში, მე უნდა დავეცავი მეუფე შიოს სხვა ეპისკოპოსისგან, როცა ის მე მწვალებელს მეძახის, მაგრამ ამას არ აკეთებს. მეუფე სტეფანე მყავს ხედველობაში, ამას არ აკეთებს და იცავს მხოლოდ საკუთარ თავს და ეპარქიას არა და მე ვიტყვი, რომ რაც მეუფე შიო არის ეკლესიაში, ძალიან დიდი პრობლემები მოხდა, ვერაფერი ვერ გადაწყვიტა სწორად. გეტყვით ახლა რა მოხდა კოვიდის დროს, ხალხს ეძახდნენ, მოდით ეკლესიაშიო და ხალხი იხოცებოდა. ათასობით მესიჯი მომდიოდა, მამაო შენ გადაგვარჩინეო და მეუფე შიო რას აკეთებდა?- ხალხს ეუბნებოდა, მოდითო, თვითონ საკურთხეველში თუ კოვიდის ტესტი არ ჰქონდა მღვდელს მასთან მსახურებაზე არ უშვებდა. დიაკვნებს არ ჰქონდათ კოვიდის ტესტი გაკეთებული და რომ ვერ აჩვენეს, გვერდით ტაძარში გაუშვა, ჩვენი საძმოს წევრი წირავდა იქ და იქ ეზიარეთო უთხრა. ანუ ის არ იყო დასაცავი? საპატრიარქოში ვერ შეხვიდოდი მეუფე შიოსთან კოვიდის ტესტს თუ არ გაიკეთებდი. ეს იცავს ქვეყანას? მე რომ არ მიცავს, ხალხს იცავს? და მე რაზე მსჯის, იმიტომ, რომ იმ ხალხთან დავდექი, ვისაც არ იცავს? დღეს რეები ხდება- ხალხს ხოცავენ ქუჩაში. მეუფე შიო ერთ-ერთი კანდიდატი ხომ არის პატრიარქობის, მამა ხომ უნდა გახდეს, ახლაც ხო მამაა, მეუფეა ხომ?! ვისია ეს ხალხი, ვისი მამა უნდა გახდეს, დიტო სამხარაძის? ჰყავდეს ბატონო. დიტო სამხარაძე და ხაინდრავა თუ უნდა ეკლესიაში იყოს მარტო და ისინი თუ სატანისტები არიან, ვინც ქუჩაში დგანან კი ბატონო“ - განაცხადა დოროთე ყურაშვილმა.

ანდრია ჯაღმაიძე

საზოგადოება 1761575360

ანდრია ჯაღმაიძე: დოროთე (ყურაშვილი) საკმარისად განსწავლულია იმისათვის, რომ იცოდეს: მე არავის დასჯის უფლება არ მაქვს! სხვათა შორის, არც სურვილი მაქვს, ვიყო მსგავსი საქმით დაკავებული

 დოროთე (ყურაშვილი) გამუდმებით იმეორებს, რომ მე ვიბარებ მას კომისიაზე, მსურს მისი დასჯა და ა.შ. თითქოს პირადად მე მაქვს მასთან რაიმე პრობლემა და არა კომისიას. ასეთი რიტორიკით კი საზოგადოება შეცდომაში შეჰყავს. იგი საკმარისად განსწავლულია იმისათვის, რომ იცოდეს: მე არავის დასჯის უფლება არ მაქვს! სხვათა შორის, არც სურვილი მაქვს, ვიყო მსგავსი საქმით დაკავებული, - წერს დეკანოზი ანდრია ჯაღმაიძე სოციალურ ქსელში.„ვფიქრობ, ეს ერთგვარი შეგნებული მცდელობაა პრობლემის დამცრობისა, პერსონალიზებისა და ვიწრო ჭრილში გადაყვანისა. მისი პრობლემა კი გულისხმობს საკმაოდ მძიმე ბრალდებებს, რომელთაც მან კომისიაზე უნდა უპასუხოს; რა შუაში ვარ აქ მე?ის ამბობს, რომ ჩვენს ეკლესიას დღესაც რუსეთი მართავს; ეთანხმება აზრს, რომ ეგზარქოსები არიან მმართველები; ირწმუნება, რომ ეკლესიას 4 ოქტომბერს სისხლის დაღვრა სურდა. ეს ნაწილია იმ საკითხებისა, რომლებზეც სთხოვს მას პასუხის გაცემას კომისია. ამიტომ არ უნდა შეიყვანოს საზოგადოება შეცდომაში, თითქოს ქვეყნის გადარჩენისთვის თავდადების გამო ებრძვის ვინმე და ესაა მიზეზი მისი კომისიაზე დაბარებისა.ზედმეტად პრიმიტიული ხრიკია, ასეთი მძიმე ბრალდებები არსებობდეს კომისიის მხრიდან და აცხადებდე, პატრიოტიზმისთვის ცდილობს ჩემს დევნას ერთი ადამიანიო.რაც შეეხება იმ საკითხს, რომ ინტერვიუში მას მოვუწოდე, ნუ ძალადობს და მორალური სიმაღლიდან ნუ გვასწავლის ჭკუას, ამას თავად მამა დოროთეს მრავალი გამონათქვამი მოწმობს. იგი თავად ყოფს საზოგადოებას ბნელ და ნათელ მხარეს მდგომებად, მოაზროვნეებად და არამოაზროვნეებად; ცდილობს, მორალურად დამცრობილად წარმოაჩინოს ის სასულიერო პირები და იერარქები, ვინც მის პოლიტიკურ შეხედულებებს არ იზიარებს და ვინც არ ფიქრობს მასავით.სხვათა შორის, შევახსენებ მამა დოროთეს, რომ პატრიარქმა არჩევნებში მონაწილეობაც მიიღო და გამარჯვებაც მიულოცა პარტიას, რომელმაც არჩევნებში გაიმარჯვა. ამიტომ ამ მხრივაც უხერხულია საზოგადოების მისეული დაყოფა ნათელსა და ბნელში მყოფებად. პირადი პოლიტიკური შეხედულებები, რა თქმა უნდა, მამა დოროთესაც შეიძლება ჰქონდეს, ოღონდ კორექტულადაა საჭირო საკუთარი აზრის გამოთქმა, კულტურული ადამიანი ამას უნდა ახერხებდეს.პირველ შეხვედრაზე სწორედ ეს აღვნიშნე და ვუთხარი არქიმანდრიტ დოროთეს, რომ თავისი აზრი და შეფასებები კორექტულად, სხვისი მორალურად დამუნათების მცდელობის გარეშე გამოეთქვა.ამ საუბრის ფრაგმენტების გასაჯაროებისასაც არაფერი მიანიშნებდა, რომ მამა დოროთე პოლიტიკური ცენზურისთვის დაიბარეს საპატრიარქოში. თუმცა მას შემდეგ იგი მაინც ამტკიცებს: არ უთქვამთ ეს, მაგრამ ამისთვის დამიბარესო. თუ არ უთქვამთ, რატომ ამტკიცებს საპირისპიროს და რატომ შეჰყავს საზოგადოება შეცდომაში, გაუგებარია.ადრე თუ გვიან საზოგადოება ალბათ სრულ ჩანაწერსაც გაეცნობა და აღარავის დარჩება სპეკულაციის საფუძველი.მე კი მამა დოროთეს მხოლოდ სიკეთეს ვუსურვებ და ვადასტურებ, რომ არანაირი პირადული ინტერესი მის მიმართ არ გამაჩნია“, - წერს დეკანოზი ანდრია ჯაღმაიძე.

მეუფე შიო

საზოგადოება 1760437646

მეუფე შიო: დღეს ჩვენი პრობლემაა, რომ ვერ ვხვდებით, როგორ ვშორდებით ღმერთს, ურთიერთსიძულვილით, ღვარძლით ვერცერთ ეროვნულ ამოცანას ვერ გადავწყვეტთ

დღეს ჩვენი პრობლემაა, რომ ვერ ვხვდებით, როგორ ვშორდებით ღმერთს და მისი მცნებების წინააღმდეგ ვმოქმედებთ, ურთიერთსიძულვილით, გაბოროტებით, ღვარძლით, ვერცერთ ეროვნულ ამოცანას ვერ გადავწყვეტთ, ჩვენი ქრისტიანობა მთავრდება იქ, სადაც მთავრდება მოყვასისადმი ჩვენი სიყვარული, – ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა, შიომ (მუჯირი) სვეტიცხოვლობის დღესასწაულზე განაცხადა.როგორც მიტროპოლიტმა განაცხადა, წლევანდელი სვეტიცხოვლობა წინ უძღვის შესანიშნავ თარიღს – 2026 წელს სრულდება 1700 წელი საქართველოში ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადებიდან.მისი თქმით, სრულიად საქართველოს კათოლიკოს – პატრიარქის, ილია მეორის ლოცვა -კურთხევით შეიქმნა სპეციალური კომისია, რომელმაც უნდა მოამზადოს საიუბილეო დღეების აღნიშვნა.მიტროპოლიტმა ქართველი ერისადმი კომისიის მიერ მომზადებული მიმართვა წაიკითხა.„სრულიად საქართველოს მოსახლეობისა და უცხოეთში მცხოვრები ჩვენი თანამემამულეებისადმი. საქართვეოში და მის გარეთ მცხოვრებნო თანამემამულენო, 2026 წელს შესრულდება 1700 წელი საქართველოში ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადებიდან. განვლილი 17 საუკუნე, დიდი ისტორიის მქონე ქართველი ერი, ქრისტიანობამ სულიერი სრულყოფის გზას, ჭეშმარიტებას და ცხოვრებას ქრისტეს აზიარა. ქრისტიანობამ მოგვმადლა შესაძლებლობა ცხონებისა, გაღმრთობისა და ცათა სასუფეველში დამკვიდრებისა. მართლმადიდებლობის ისტორია საქართველოში ქართველი ერის სულიერი ისტორიაა. ერის მიერ სარწმუნოების ამგვარი შედეგია უაღრესად მყარი საფუძვლისა, რაც არსობრივად ვლინდება სარწმუნოებრივი ცნობიერების და ეროვნული იდენტობის განუყოფლობაში“, – ნათქვამია კომისიია მიმართვაში.სპეციალური კომისიის მიმართვის მიხედვით, საქართველოში ქრისტიანობის რელიგიად გამოცხადებიდან 1700 წლისთავის აღნიშვნა ღვთისადმი მადლიერებასთან ერთად, ქვეყნის 2000-წლოვანი ქრისტიანული ისტორიის გახსენებაა. „ღვთის განგებით, ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადებიდან 1700 წლის იუბილეს წინ უძღვის ერის ისტორიაში ორი უმნიშვნელოვანესი ეპოქის და ორი სრულიად გამორჩეული პიროვნების – წმინდა მეფე დავით აღმაშენებლის გარდაცვალებიდან 900 წელი, რომელიც წელს, 20025 წლის 8 თებერვალს შესრულდა და წმინდა ქეთევან დედოფლის მწამებლური აღსასრულიდან 400 წლისთავი, რომელიც 2024 წლის 26 სექტემბერს აღინიშნა.საქართველოს ეკლესიის ყველა წმინდანი და სიწმინდე განსაკუთრებული სიმძაფრით წარმოაჩენენ ქვეყნის თვითმყოფადობის ორ უმთავრეს ნიშანს – სულიერი სრულყოფისკენ ერის დაუცხრომელ სწრაფვასა და ღვინისა და მამულისადმი თავგანწირვის საკვირველ უნარს. ამ საღვთო თვისებების წყალობით გამუდმებით ყოფნა/არყოფნის წინაშე მდგომი მცირერიცხოვანი ქართველი ერი არა მარტო გადარჩა და თვითმყოფადობა შეინარჩუნა, არამედ მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანა მსოფლიოს სულიერების და კულტურის საგანძურში.შარშან, 13 დეკემბერს, წმინდა ანდრია პირველწოდებულის და წმინდა მეფე ვახტანგ გორგასლის ხსენების დღეს, კათოლიკოს პატრიარქმა ილია მეორემ სრულიად საქართველოს მოსახლეობას კიდევ ერთხელ მოუწოდა მშვიდობის შენარჩუნებისკენ. მის მიმართვაში ვკითხულობთ: „ჩემო სულიერო შვილებო, ქვეყანაში ბოლო დღეების მანძილზე განვითარებული მოვლენები ნათლად წარმოაჩენს, რომ აუცილებელია თითოეული ჩვენგანის ვალდებულებად იქცეს მშვიდობისთვის ზრუნვა“.დღეს ჩვენი პრობლემა ისიც არის, რომ ვერ ვხდებით, როგორ ვშორდებით ღმერთს და მისი მცნებების წინააღმდეგ ვმოქმედებთ. ურთიერთსიძულვილით, გაბოროტებით, ღვარძლით, ვერცერთ ეროვნულ ამოცანას ვერ გადავწყვეტთ. ჩვენი ქრისტიანობა მთავრდება იქ, სადაც მთავრდება მოყვასისადმი ჩვენი სიყვარული.საიუბილეო თარიღების აღნიშვნა საუკეთესო საშუალებაა, სამშვიდობო მისიის აღსრულებისა და, შესაბამისად, მათ მნიშვნელოვანი სახელმწიფო დატვირთვა აქვთ. ბუნებრივი და კანონზომიერია, რომ ეს უმნიშვნელოვანესი თარიღები ქვეყნის მთელმა მოსახლეობამ აღნიშნოს. იმისთვის, რომ საიუბილეო დღეებმა მთელი სახელმწიფო მოიცვას, პროცესში უნდა ჩაერთონ ჩვენი მოქალაქეები, როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე მის ფარგლებს გარეთ, ქალაქებსა თუ სოფლებში, ოჯახებსა თუ საზოგადოებრივი შეკრების ადგილებში, უმაღლეს თუ საჯარო სასწავლებლებში, სამთავრობო თუ არასამთავრობო დაწესებულებებში.საიუბილეო წლის განმავლობაში განსაკუთრებით მართებს სარწმუნოებრივ-ეროვნული ღირებულებების და თვითმყოფადობის სავსე გაცნობიერება და მათზე დაფუძნებული ცხოვრების წესის განმტკიცებაზე ზრუნვა. ეს უნდა იყოს ჩვენი საზოგადოების მთავარი ამოცანა. შეგვეწიოს უფალი, რათა ყველამ ერთად შევძლოთ ამ უმნიშვნელოვანესი, ისტორიული თარიღის სათანადოდ აღნიშვნა, რაც იქნება მყარი საფუძველი საზოგადოების სულიერი განმტკიცების და ღირსეული აწმყოსი ქვეყნის მშვიდობიანი მომავლისა“, – ნათქვამია სპეციალური კომისიის მიმართვაში.

14 ოქტომბერი სვეტიცხოვლობა – უფლის კვართის დღესასწაული

საზოგადოება 1760389071

14 ოქტომბერი სვეტიცხოვლობა – უფლის კვართის დღესასწაული

საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესია 14 ოქტომბერს,  „კვართისა საუფლოჲსა და სვეტისა ღმრთივბრწყინვალისა და მირონმდინარისა”-ს დღესასწაულს, სვეტიცხოვლობას აღნიშნავს.სვეტიცხოვლობასთან დაკავშირებით, საქართველოს ყველა მოქმედ ტაძარში სადღესასწაულო ღვთისმსახურება აღევლინება.14 ოქტომბერს , საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესია, ასევე წმიდა მოციქულთა სწორის მეფე მირიანისა და დედოფალ ნანას (IV); წმიდა სიდონიასა და აბიათარის (+IV) ხსენებასაც აღნიშნავს.გადმოცემის თანახმად, უფლის ჯვარცმის შემდეგ მისი კვართი წილად მცხეთაში მცხოვრებ ებრაელებს – ელიოზსა და ლონგინოზს ერგოთ, რომლებმაც სიწმინდე მცხეთაში ჩამოაბრძანეს. ელიოზის დამ, სიდონიამ კი უფლის კვართი გულში ჩაიკრა და სული განუტევა. იგი სიწმინდესთან ერთად დაკრძალეს. სიდონიას საფლავზე კი კვიპაროსის ხე ამოვიდა.მე-4 საუკუნეში წმინდა მეფე მირიანის ბრძანებით ეკლესიის ასაშენებლად ხუროებს ხე მოუჭრიათ, მისგან დაუმზადებიათ შვიდი სვეტი. კვიპაროსის ხისგან დამზადებული ერთ-ერთი სვეტი კი მშენებლებს არ დამორჩილებია. იგი მხოლოდ წმ. ნინოს ლოცვა-ვედრების შემდეგ აღმართულა იმ ადგილზე, სადაც ქრისტეს კვართი იყო დაკრძალული. ამ ადგილას ხის პატარა ზომის ეკლესია აიგო. მე-5 საუკუნის ბოლოს ვახტანგ გორგასალმა მის ადგილას უფრო დიდი ზომის სამნავიანი ბაზილიკური ტიპის ეკლესიის მშენებლობა დაიწყო. ხოლო უკვე გორგასლისეული სვეტიცხოვლის აღდგენა-მშენებლობას ხელი საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქმა წმიდა მელქისედეკ პირველმა მოჰკიდა. მისი ბრძანებით მე – 11 ს-ის დასაწყისში ხუროთმოძღვარმა არსუკიძემ ძველი ბაზილიკის ნაგებობა ჯვარ-გუმბათოვან ტაძრად გადააკეთა. ეს გენიალური ქმნილებაა ჩვენამდე მოღწეული.როგორც წმიდა კვიპრიანე კართაგენელი ბრძანებს, “თავისი კვართის საიდუმლოთი უფალმა ეკლესიის ერთიანობაზე მიგვანიშნა” და “შეუძლებელია, ქრისტეს სამოსი ჰქონდეს იმას, ვინც ქრისტეს ეკლესიას არღვევს”. ამიტომაც იყო, ქართველები ასე რომ უფრთხილდებოდნენ ეკლესიის ერთიანობას, ამიტომაც იყო, რომ ეპისკოპოსი აუცილებლად სვეტიცხოველში უნდა კურთხეულიყო.ერთხელ წმიდა პატრიარქმა ნიკოლოზ გულაბერისძემ “ზამთრის სასტიკებისა” და დედოფლის უძილების გამო მროველი ეპისკოპოსი ტიმოთე რუისის საყდარში აკურთხა ეპისკოპოსად. იმავე ღამეს სვეტიცხოველი “სახედ მოხუცებული ბერი კაცისა“ ტაძრის ქადაგს ეჩვენა და უბრძანა, პატრიარქი გაეფრთხილებინა, რომ მას აღარასოდეს ეკურთხებინა ეპისკოპოსი სადმე სხვაგან, გარეშე სვეტიცხოვლის ტაძრისა. ეს უმეცრებით ჰყო, ამიტომ შევუნდობ, მაგრამ სხვა დროს აღარ ვაპატიებ “შეურაცხყოფას საყდრისა ჩემისაო”, – უბრძანებია უფალს.მეორე იერუსალიმად წოდებული მცხეთა, სვეტიცხოველი, კვართი უფლისა და წმიდა სვეტი სახისმეტყველებად აღძრავს ქართველებს.ტროპარი: კათოლიკე ეკლესიისა დღესასწაული, სუეტისა წმიდისა და კუართისა საუფლოჲსა: ნათელი შემოჰკრებს კიდეთა სოფლისათა და სანოვაგედ წმიდად მიჰრონსა გვიწყაროებს, რომელნი წმიდასა ღმრთისმშობელსა და მისგან შობილსა ქრისტესა თაყუანის-ვსცემთ, რაჲთა ვპოვოთ ცხოვრება სულთა ჩუენთა.