ავტ

საზოგადოება 1732193436

ავტოტრანსპორტით მგზავრთა გადაყვანის წესები იცვლება

ავტობუსებსა და მიკროავტობუსებში, რომლებიც მგზავრთა გადაყვანას ახორციელებს, სიჩქარის შემზღუდავი მოწყობილობები დამონტაჟდება.ფონდ „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოების“ დირექტორი ირაკლი იზორია აცხადებს, რომ რეგულაცია მიზნად ისახავს მგზავრთა უსაფრთხო გადაყვანას.მისი თქმით, გარდა სიჩქარის შემზღუდავებისა, აღნიშნული ტიპის მიკროავტობუსებსა და ავტობუსებში ტაქოგრაფებიც დამონტაჟდება.„წლებია არსებობს პრობლემა საქალაქთაშორისო მგზავრთგადაყვანასთან დაკავშირებით, ძალიან ბევრი ავტოსაგზაო შემთხვევა ხდებოდა მიკროავტობუსების მონაწილეობით, შედარებით ნაკლები იყო ავტობუსების მონაწილეობით. გამომდინარე იქიდან, რომ ევროდირექტივები უნდა გაითვალისწინოს საქართველომ, არის სიჩქარესთან დაკავშირებით მთელი რიგი რეგულაციები, ერთ-ერთი არის სიჩქარის შემზღუდავი მოწყობილობის ქონა.ასევე, ვიცით, რომ ტაქოგრაფებიც უნდა ჰქონდეთ. ეს არის ე.წ. სისტემა, რომელიც ავტობუსებსა და მიკროავტობუსებში აყენია და პატრულს შეუძლია 30 დღის განმავლობაში ამოიღოს მონაცემები და ნახოს, სად გადააჭარბა მძღოლმა სიჩქარეს, დაისვენა თუ არ დაისვენა და ა.შ. ეს სიჩქარის შემზღუდავები იქნება ტაქოგრაფთან ერთად,“ – აღნიშნავს იზორია.რაც შეეხება ვადებს, იზორიას თქმით, ტაქოგრაფებისა და სიჩქარის შემზღუდავი მოწყობილობების დაყენების ვალდებულება, 2025 წლიდან ავტოსადგურების რეგულაციების ამოქმედების პარალელურად განხორციელდება.„მისასალმებელია მსგავსი რეგულაცია, რადგან ყველგან არ არის ვიდეო კონტროლი და ყველგან ვერ ხდება მონიტორინგი, ზოგიერთი ადგილი, ფაქტობრივად, დაუფარავია პატრულის მიერაც და ასეთ გზებზე მხოლოდ კრიმინალური პოლიციის მიერ ხდება აღსრულება. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია, რომ მსგავსი მოწყობილობები იყოს და კონტროლი ხორციელდებოდეს.რეგულაცია ვრცელდება ავტობუსებსა და მიკროავტობუსებზე, რომლებიც მგზავრთა გადაყვანას ახორციელებენ. რეგულაცია იმოქმედებს ნებისმიერ მანძილზე მოძრავი ტრანსპორტისთვის. რაც შეეხება ვადებს, წესით უკვე უნდა ამოქმედებულიყო, მაგრამ დროში იგვიანებს. წესით 2025 წლიდან ავტოსადგურების და სხვა რეგულაციები რომ შევა ძალაში, მაშინ მაინც ამოქმედდება,“ – განაცხადა ირაკლი იზორიამ.წყარო:knews.ge

avaria

შემთხვევა 1732131434

ბათუმში ერთმანეთს 4 მანქანა შეეჯახა - არიან დაშავებულები

ბათუმში, ბაგრატიონის ქუჩაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა.ერთმანეთს ოთხი ავტომობილი შეეჯახა, რა დროსაც ოთხი ადამიანი დაშავდა. სასწრაფო სამედიცინო დახმარების ჯგუფებმა დაშავებულები კლინიკაში გადაიყვანეს.შემთხვევის ადგილზე სამართალდამცველები მუშაობენ. 

ავარია

შემთხვევა 1732110495

ავარია ვაზისუბანში - არის მსხვერპლი

ვაზისუბანში ავტოსაგზაო შემთხვევა მსხვერპლით დასრულდა. გავრცელებული ინფორმაციით, ავტომობილი გაზის მილს შეეჯახა, ავტომობილი ამოტრიალდა და აფეთქდა. „პრაიმტაიმის“ ინფორმაციით, შემთხვევის შედეგად მძღოლი დაიღუპა.მომხდარზე დაწყებულია გამოძიება.

policiis lenti

შემთხვევა 1731324203

ქუთაისში, ქვეითს მანქანა დაეჯახა - რა ხდება ამ წუთებში ადგილზე

ქუთაისში ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა. ჭავჭავაძის გამზირზე ავტომობილი ქვეითს დაეჯახა. ინფორმაციას „ინფო იმერეთი“ ავრცელებს.ადგილზე სასწრაფო-სამედიცინო ბრიგადა იყო მობილიზებული.მედიკოსებმა დაშავებული კაცი კლინიკაში გადაიყვანეს.

ავარია ნუცუბიძეზე

შემთხვევა 1731004096

ავარია ნუცუბიძეზე - რა ხდება ადგილზე

თბილისში, ნუცუბიძის ქუჩაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა. მსუბუქი ავტომობილის მძღოლმა საჭე ვერ დაიმორჩილა და ჯერ ხეს, შემდეგ კი ღობეს დაეჯახა.ადგილზე იმყოფებიან პოლიციის, სასწრაფო და სამაშველო სამსახურის ჯგუფები.შემთხვევის შედეგად არავინ დაშავებულა.ფაქტის ამსახველ კადრებს ჟურნალისტი ზურაბ თვაური ავრცელებს.

გლოვა

საზოგადოება 1730749299

ხარების საჯარო სკოლა სამწუხარო ინფორმაციას ავრცელებს

წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ ხარების საჯარო სკოლა სოციალურ ქსელში სამწუხარო ინფორმაციას ავრცელებს. „კიდევ ერთი ტკივილიანი დღე გაუთენდა ხარების საჯარო სკოლას. დავკარგეთ ჩვენი მომღიმარი, ჩვენი შავთვალება ლუკა. ვიზიარებთ ოჯახისა და ახლობლების მწუხარებას. მშვიდად განისვენე ლუკა“, - ნათქვამია ფეისბუქპოსტში.როგორც ირკვევა, სკოლის მოსწავლე ავტოსაგზაო შემთხვევას ემსხვერპლა.

ავარია

შემთხვევა 1730577419

„საშინელება იყო, მანქანა ხეზე იყო შევარდნილი...“ - მძიმე ავარია დიდ დიღომში

დიდ დიღომში, პეტრე იბერისა და გიორგი ბრწყინვალეს ქუჩების კვეთაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა. მომხდარის ამსახველი კადრები სოციალურ ქსელში ვრცელდება.ავტოსაგზაო შემთხვევას მსხვერპლი არ მოჰყოლია.„საშინელება იყო, აივნიდან ვუყურებდი. ხე მოგლიჯა, მეორე მანქანა დაამტვრია და მაშველებმა კიდევ ხეები მოჭრეს გამოყვანისთვის, საბედნიეროდ, გადარჩნენ უფლის წყალობით...იმ დონის შეჯახება იყო, მანქანა ხეზე იყო შევარდნილი...არავინ დაშავებულა, მადლობა უფალს...“, - წერენ სოციალურ ქსელში.

პოლიცია

შემთხვევა 1730533261

ავარია თეთრიწყაროში - ქალი მანქანაში დაიწვა

თეთრიწყაროს მუნიციპალიტეტში, სოფელ კოდაში ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა, რასაც ერთი ადამიანი ემსხვერპლა.გავრცელებული ინფორმაციით, ორი ავტომობილი ერთმანეთს შეეჯახა, რის შემდეგაც ერთ-ერთი მანქანა აალდა და ქალი დაიღუპა.მომხდართან დაკავშირებით გამოძიება სისხლის სამართლის კოდექსის 276-ე მუხლით დაიწყო, რაც ტრანსპორტის მოძრაობის უსაფრთხოების ან ექსპლუატაციის წესის დარღვევას გულისხმობს.

პოლიცია

შემთხვევა 1730486416

რუსთავში ქალს მანქანა დაეჯახა

რუსთავში, ლეონიძის ქუჩაზე ავტოსაგზაო შემთხვევა მოხდა.„ინფო რუსთავის“ ინფორმაციით, მსუბუქი ავტომობილი ქვეითად მოსიარულე ქალს დაეჯახა.დაშავებული სასწრაფო სამედიცინო დახმარების ეკიპაჟმა „კლინიკა რუსთავში“ გადაიყვანა. მის სიცოცხლეს საფრთხე არ ემუქრება.შემთხვევის ადგილზე მობილიზებული იყო პოლიციის რამდენიმე ეკიპაჟი.

elene

საზოგადოება 1730233444

„ჩვენი ბოლო ფოტო, ამ დღეს 26 წლის გახდი და სულ 26-ის იქნები“ – ავარიაში დაღუპული ელენე მეგრელიშვილის დედა

14 ოქტომბერს, გურჯაანის მუნიციპალიტეტში მომხდარი ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს გარდაცვლილი ელენე მეგრელიშვილის დედა, ნინო ერემაშვილი სოციალურ ქსელში ემოციურ პოსტს და ფოტოს გვიზიარებს.დედის თქმით, ეს შვილთან მის 26 წლის იუბილეზე გადაღებული ფოტოა, რომელიც სამწუხაროდ ბოლო აღმოჩნდა.„ჩვენი ბოლო ფოტო, 3.10.24 – ამ დღეს 26 წლის გახდი და სულ 26 ის იქნები“, – წერს ნინო ერემაშვილი.შეგახსენებთ, ავტოსაგზაო შემთხვევა გურჯაანის მუნიციპალიტეტის სოფელ ვაჩ­ნა­ძი­ან­ში მოხდა. არსებული ინფორმაციით, ერ­თმა­ნეთს საპირისპირო მიმართულებით მოძრავი ორი ავტომობილი შეეჯახა, რა დროსაც ად­გილ­ზე გარ­და­იც­ვა­ლა ელენე მეგრელიშვილი.

დათი

პოლიტიკა 1730146628

“შემთხვევა, რომელმაც ჩვენი ცხოვრება ამოაყირავა, 3 წლის წინ მოხდა” - დათი ქოქრაშვილის ამბავი

დათი ქოქრაშვილის სახელი ცოტა ხნის წინ მთელმა საქართველომ გაიგო. დათი ავტოსაგზაო შემთხვევას სასწაულებრივად გადაურჩა, თუმცა ერთი კიდური დაკარგა და ახლა ეტლით გადაადგილდება. დათი დედასთან და ოჯახის სხვა წევრებთან ერთად აშშ-შია და იქ მკურნალობს. მისი ოჯახისა და ამ რთული პერიოდის შესახებ კი მისმა დედამ, ქრისტინე მამუკაშვილმა ქალები საქართველოდან/Women of Georgia-სთან ისაუბრა. გთავაზობთ ტექსტს უცვლელად:დათი ქოქრაშვილის ამბავი ქრისტინე მამუკაშვილი, 39 წლის, ნიუ-ჯერსი, ამერიკა „შემთხვევა, რომელმაც ჩვენი ცხოვრება ამოაყირავა, 3 წლის წინ მოხდა. მაშინ დათი 8 წლის იყო და როგორც ყოველთვის, იმ დილითაც სახლის წინ სკოლის ტრანსპორტს ელოდებოდა. მე და ჩემი მეუღლე ამერიკაში ვიყავით და დათის ბებია აცილებდა – ფანჯრიდან უყურებდა მანამდე, სანამ არ დარწმუნდებოდა, რომ ბავშვი ტრანსპორტში ჩაჯდა. ადგილი, სადაც დათი იდგა ხოლმე ტრანსპორტის მოლოდინში, უსაფრთხო იყო: წინ ავტობუსის ზოლია და ტროტუარისგან რკინის ჯებირები ყოფს. იმ დილითაც ყველაფერი ჩვეულ რეჟიმში დაიწყო. ის-ის იყო, სკოლის ტრანსპორტის მძღოლი უნდა მიახლოებოდა დათის ადგილსამყოფელს, როდესაც მას სწრაფად მიმავალმა BMW-ს მარკის ავტომობილმა მარჯვნიდან გზა ჩაუჭრა, წინ მიმავალ სატვირთოს დაეჯახა, შემდეგ კი საჭე ვერ დაიმორჩილა და ტროტუარზე, სადაც დათი იდგა, მთელი სიჩქარით ავარდა. მოგვიანებით, ერთ-ერთი თვითმხილველი მძღოლის მანქანაში დამონტაჟებული ვიდეოკამერის ჩანაწერზე ვნახე, როგორ ცდილობდა ბავშვი მანქანისთვის თავის არიდებას, მაგრამ ვერ შეძლო და აჩქარებულმა რკინის მასამ ზემოდან გადაუარა. სასწრაფოს მოსვლისას ბავშვი გონზე იყო. ყველაფერი უთხრა, დათი მქვია და 8 წლის ვარო. იაშვილის კლინიკაში მისი გადარჩენა მოხერხდა, მაგრამ, სამწუხაროდ, მთლიანი ფეხის, მენჯ-ბარძაყის ჩათვლით, წელამდე, ამპუტაცია დასჭირდა. ეს ამბავი ამერიკაში შემთხვევით, ფეისბუქის პოსტებით გავიგე. მანამდე ახლობელმა მომწერა, როგორ არის ბავშვიო, მაგრამ მალევე მიხვდა, რომ მე არ ვიცოდი ეს ამბავი და მესიჯი წაშალა. თუმცა წაკითხვა მოვასწარი. შემდეგ პოსტები შემხვდა, შარტავაზე ავარია მოხდა, რომლის დროსაც 8 წლის ბავშვმა ფეხი დაკარგაო. ყველა მიმალავდა ამ ამბავს და ბოლოს დედაჩემს ეყო გამბედაობა, სიმართლე მოეყოლა.საქართველოში დაბრუნებულებს დათი იმაზე უფრო მძიმე მდგომარეობაში დაგვხვდა, ვიდრე ამას გვეუბნებოდნენ და წარმოგვედგინა. იაშვილის კლინიკაში მას პირველადი დახმარება და ოპერაცია ჩაუტარდა, თუმცა ბავშვის მდგომარეობიდან გამომდინარე, საქართველოში ექიმებს აღარ ჰყოფნიდათ არც კომპეტენცია და არც ტექნიკური აღჭურვილობა, რომ მისთვის სიცოცხლე შეენარჩუნებინათ. ამიტომ, ამ ამბიდან ერთ კვირაში დათი ისრაელის კლინიკაში გადავიყვანეთ."დამნაშავე"ჩვენ იმდენად ვიყავით დაკავებულები დათის სიცოცხლის გადარჩენით, რომ დამნაშავის შესახებ ინფორმაციას მხოლოდ ახლობლებისგან ვიგებდით. ავტომობილის მძღოლი ახალგაზრდა მამაკაცი იყო, რომელზეც ზოგი ამბობდა, არ იმყოფებოდა ფხიზელ მდგომარეობაშიო, ზოგი კი – მომხმარებელი იყო, მაგრამ იმ დილით ფხიზელი იყოო. საბოლოოდ, მას ამ დანაშაულისთვის უმაღლესი სასჯელი, 4 წლით თავისუფლების აღკვეთა მიუსაჯეს.სამწუხაროდ, მისი ოჯახის მხრიდან ჩვენთან არავინ მოსულა: არც თანაგრძნობის გამოსახატავად, არც ბოდიშის მოსახდელად, არც დახმარების გაწევის სურვილის გამოსათქმელად. ალბათ, ასეთ დროს ადამიანს დიდი გამბედაობა და სულგრძელობა სჭირდება, რაც იმ მომენტში არცერთ მათგანს არ აღმოაჩნდა."მკურნალობის ხანგრძლივი გზა"დათის ისრაელში გადასაყვანი პირველი ხარჯები მამაჩემმა გაიღო. რადგან ბავშვი უმძიმეს მდგომარეობაში იყო, საჭირო გახდა მისი სპეციალურად აღჭურვილი კერძო თვითმფრინავით გადაფრენა. ისრაელში დათის 26 ოპერაცია ჩაუტარდა. ამ პერიოდში ჩვენ ვნახეთ ხალხის მხარდაჭერის უპრეცედენტო მაგალითი. ჩვენგან დამოუკიდებლად იმართებოდა საქველმოქმედო კონცერტები, იწერებოდა გადაცემები, იმართებოდა ფეისბუქ ჯგუფები. სრულიად უცხო ადამიანები ჩემს ანგარიშზე დათის მკურნალობის თანხებს რიცხავდნენ, უთბილეს გამამხნევებელ სიტყვებს მწერდნენ და იმედებს მაძლევდნენ. ალბათ, ღმერთის რწმენა და ამ ადამიანების მხარდაჭერამ გამაძლებინა, გამაძლიერა და აქამდე იმედით მომიყვანა.არასდროს დამავიწყდება ერთი ასეთი ეპიზოდი: ისრაელში ახალი ჩასული ვიყავით. დათი კომაში იყო. აღდგომას მე და ჩემი მეუღლე მაცხოვრის ტაძარში შევხვდით. იმ პერიოდში საქართველოდან მომლოცველები იყვნენ ჩამოსული, ყველამ იცოდა ჩვენი ამბავი. დაგვინახეს თუ არა, სათითაოდ მოდიოდნენ, გულში გვიხუტებდნენ, დათის სამკურნალო ფულს გვიდებდნენ ჯიბეში და იმედებით გვავსებდნენ. არასდროს დამავიწყდება ამხელა სოლიდარობის აქტი. ეს იყო ერთ-ერთი ყველაზე ემოციური დღე ჩემს ცხოვრებაში.ადამიანების მხარდაჭერით, დათის ისრაელში და გერმანიაში მკურნალობის ხარჯები გადავიხადეთ. ეს პროცედურები ჯამში 500,000 დოლარი დაჯდა.ამჯერად დათი ამერიკაში გვყავს, რადგან მას მუცლის ღრუს რეკონსტრუქცია სჭირდებოდა და ასეთი რთული ოპერაციები მხოლოდ აქ, ისიც რამდენიმე ქირურგის მიერ ტარდება. თუმცა ოპერაცია იმ შედეგით არ დასრულდა, რასაც ველოდით, მაგრამ ერთი ნაბიჯით წინ წავიწიეთ და ახლა ჭრილობების შეხორცებას ველოდებით, რომ დავბრუნდეთ საქართველოში.განსაკუთრებით უნდა აღვნიშნო ამერიკაში მცხოვრები ქართველი ემიგრანტების წვლილი. თავიდანვე გვერდში გვედგნენ და ახლაც საქველმოქმედო ღონისძიებები ეწყობა, რომ დათის ამერიკაში ოპერაციის თანხების დაფარვაში დაგვეხმარონ."ვინ უნდა აიღოს პასუხისმგებლობა მკურნალობაზე?"რადგან ამერიკაში ვცხოვრობთ, კარგად ვიცნობ აქაურ სისტემებს და აქაური მაგალითით შემიძლია გითხრათ, როგორ უნდა იმართებოდეს პროცესი ქვეყანაში. აუცილებელია, რომ ყველა მძღოლს მანქანა ჰყავდეს დაზღვეული. სადაზღვევო კომპანიებს კი, თავის მხრივ, ვალდებულება უნდა ჰქონდეთ, რომ ავტოსაგზაო შემთხვევების დროს ჯანმრთელობის დაზიანების ხარჯები დაფარონ. ამერიკაში ასეა – თუ დაზღვეულმა ავტომობილმა დააზიანა სხვისი ჯანმრთელობა, მკურნალობის ხარჯებს იხდის სადაზღვევო. ასეთ დროს დაცულობის განცდა აქვს ყველას. წარმოიდგინეთ, ჩვენ გვქონდა საშუალება, რომ დათი სასწრაფოდ გადაგვეყვანა სხვა ქვეყანაში და ვისაც არ აქვს ამის შესაძლებლობა, რა უნდა ქნას? ფაქტობრივად, სიკვდილისთვის არიან განწირულები. ამ პრობლემის დარეგულირება კი ცალსახად სახელმწიფოს პასუხისმგებლობაა, მაგრამ მე ჯერ არ მსმენია, რომ საქართველოში ავტომობილის სავალდებულო დაზღვევის მიმართულებით რამე ნაბიჯები გადადგმულიყო.იმ პერიოდში რამდენჯერმე მივმართეთ მერიასა და ჯანდაცვის სამინისტროს, მაგრამ მათი მაქსიმალური დახმარება მხოლოდ 30,000 ლარია, რაც ასეთი მძიმე დაზიანებების სამკურნალოდ, ზღვაში წვეთია. ასეთ დროს ვფიქრობ, რომ უნდა ჰქონდეს სახელმწიფოს ფონდი, რომელიც ბავშვების ჯანდაცვაზე იზრუნებს."საგზაო უსაფრთხოების პრობლემა საქართველოში"უდიდესი გამოწვევის წინაშე ვდგავართ მშობლები და ბავშვები საქართველოში. შეიძლება ითქვას, რომ საგზაო უსაფრთხოება არ კონტროლდება და მძღოლები თავის ნებაზე და კეთილსინდისიერებაზე არიან მიშვებულები. ეს უკანასკნელი კი ბევრს არ გააჩნია.ქუჩაზე, სადაც დათი იდგა, 2 სკოლა მდებარეობს. ასეთი ადგილები განსაკუთრებით უნდა კონტროლდებოდეს. ისევ ამერიკის მაგალითს მოვიყვან: სკოლების ზონებში მძღოლების კონტროლი განსაკუთრებით გამკაცრებულია. ქუჩის დასაწყისსა და ბოლოში დგანან პოლიციის მანქანები, შექმნილია ხელოვნური ბარიერები, რომლებიც სიჩქარეს ამცირებს. დარღვევის შემთხვევაში კი ჯარიმები იმაზე მაღალია, ვიდრე ეს სხვა ქუჩებზე.გარდა ამისა, ამერიკაში სკოლის ტრანსპორტს აქვს განმასხვავებელი ვიზუალი და მოძრაობის წესი. როცა სკოლის ტრანსპორტი აჩერებს, რომ ბავშვი ჩამოვიდეს ან ავიდეს, ინთება სპეციალური „შეჩერდი“ციმციმები და ყველა მანქანა ვალდებულია, გაჩერდეს, ვიდრე ეს ციმციმები არ ჩაქრება. ბავშვები კი დაზღვეულები არიან, რომ მათ საფრთხე არ დაემუქრებათ. მანქანა, რომელიც არ დაემორჩილება ამ წესებს, მკაცრად ჯარიმდება და მისი მონაცემების პოლიციისთვის გადაცემის ვალდებულება სკოლის ტრანსპორტის მძღოლსაც აკისრია.ამერიკაში განსაკუთრებით აწესრიგებს მოძრაობას გზაჯვარედინებზე „შეჩერდი“ ნიშნები და ამ წესების დაცვის მკაცრი კონტროლი. ჩვენთან გზაჯვარედინებზე დათმობის წესი მძღოლის კეთილ ნებაზეა, არავინ ისჯება და ამ დროს ჩვენი შვილების სიცოცხლეს ემუქრება საფრთხე. დღე არ გავა, რომ ავტოსაგზაო შემთხვევა არ მოხდეს და მსხვერპლით არ დასრულდეს. საქართველოში ყველამ იცის, სადაა საშიში მონაკვეთები და ხომ შეიძლება ეს მონაკვეთები განსაკუთრებით კონტროლდებოდეს და ჩვენც დაცულად ვგრძნობდეთ თავს?!“"წინ დიდი გზა გველის"„დათისთან ერთად კიდევ დიდი გზა გვაქვს გასავლელი. ახლა სკოლაში ვერ დადის, რადგან ღია ჭრილობები აქვს და ინფექციების თავიდან ასარიდებლად ამერიკელი მასწავლებლები მას ონლაინ პირადად უტარებენ გაკვეთილებს. დათი მხოლოდ ეტლით გადაადგილდება, რადგან, ფაქტობრივად, მარჯვენა მხარეს წელამდე არც ერთი ძვალი არ აქვს და ყავარჯნებით უჭირს კოორდინაციის დაცვა. ახლა მთავარია, იმ ეტაპამდე მივიდეთ, რომ პროთეზი დასჭირდეს. ჯერ ძვლის იმპლანტზე ადრეა საუბარი, თუმცა ძალიან დიდი იმედი გვაქვს, რომ აქამდეც მივალთ და დათი სრულფასოვანი ცხოვრებით იცხოვრებს. ამის იმედს ღმერთიც მაძლევს და ჩემთვის ნაცნობი თუ უცნობი ადამიანების თანადგომა და თანაგანცდაც.“ 

დათის დედა

საზოგადოება 1729941069

„შემთხვევა, რომელმაც ჩვენი ცხოვრება ამოაყირავა…“ – როგორ იხსენებს დათის დედა შემზარავ ავარიას და განვლილ გზას

ქალები საქართველოდან Women of Georgia სოციალურ ქსელში ქრისტინე მამუკაშვილის შესახებ წერს.ქრისტინე დათი ქოქრაშვილის დედაა, რომელიც საზოგადოებამ შარტავას ქუჩაზე მომხდარი ავარიის შემდეგ გაიცნო.„შემთხვევა, რომელმაც ჩვენი ცხოვრება ამოაყირავა“ – ასე იხსენებს ქრისტინე მამუკაშვილი საზარელ ავტოსაგზაო შემთხვევას, რომელიც 3 წლის წინ მოხდა.ქრისტინე ქალები საქართველოდან Women of Georgia -ს უყვება, რომ შემთხვევის დღეს, დილით ყველაფერი ჩვეულ რეჟიმში დაიწყო. ის-ის იყო, სკოლის ტრანსპორტის მძღოლი უნდა მიახლოებოდა დათის ადგილსამყოფელს, როდესაც მას სწრაფად მიმავალმა BMW-ს მარკის ავტომობილმა მარჯვნიდან გზა ჩაუჭრა, წინ მიმავალ სატვირთოს დაეჯახა, შემდეგ კი საჭე ვერ დაიმორჩილა და ტროტუარზე, სადაც დათი იდგა, მთელი სიჩქარით ავარდა.ქრისტინე მამუკაშვილი ისტორიას ემოციურად იხსენებს. ამბობს, რომ თავდაპირველად შემზარავი ავარიის შესახებ სოციალური ქსელით გაიგო, თუმცა არ იცოდა, რომ საუბარი დათიზე იყო.საბოლოოდ კი ქრისტინე იხსენებს, რომ დათის თავს მომხდარი ამბის შესახებ დედისგან შეიტყო:„შემთხვევა, რომელმაც ჩვენი ცხოვრება ამოაყირავა, 3 წლის წინ მოხდა. მაშინ დათი 8 წლის იყო და როგორც ყოველთვის, იმ დილითაც სახლის წინ სკოლის ტრანსპორტს ელოდებოდა. მე და ჩემი მეუღლე ამერიკაში ვიყავით და დათის ბებია აცილებდა – ფანჯრიდან უყურებდა მანამდე, სანამ არ დარწმუნდებოდა, რომ ბავშვი ტრანსპორტში ჩაჯდა. ადგილი, სადაც დათი იდგა ხოლმე ტრანსპორტის მოლოდინში, უსაფრთხო იყო: წინ ავტობუსის ზოლია და ტროტუარისგან რკინის ჯებირები ყოფს. იმ დილითაც ყველაფერი ჩვეულ რეჟიმში დაიწყო. ის-ის იყო, სკოლის ტრანსპორტის მძღოლი უნდა მიახლოებოდა დათის ადგილსამყოფელს, როდესაც მას სწრაფად მიმავალმა BMW-ს მარკის ავტომობილმა მარჯვნიდან გზა ჩაუჭრა, წინ მიმავალ სატვირთოს დაეჯახა, შემდეგ კი საჭე ვერ დაიმორჩილა და ტროტუარზე, სადაც დათი იდგა, მთელი სიჩქარით ავარდა.მოგვიანებით, ერთ-ერთი თვითმხილველი მძღოლის მანქანაში დამონტაჟებული ვიდეოკამერის ჩანაწერზე ვნახე, როგორ ცდილობდა ბავშვი მანქანისთვის თავის არიდებას, მაგრამ ვერ შეძლო და აჩქარებულმა რკინის მასამ ზემოდან გადაუარა. სასწრაფოს მოსვლისას ბავშვი გონზე იყო. ყველაფერი უთხრა, დათი მქვია და 8 წლის ვარო. იაშვილის კლინიკაში მისი გადარჩენა მოხერხდა, მაგრამ, სამწუხაროდ, მთლიანი ფეხის, მენჯ-ბარძაყის ჩათვლით, წელამდე, ამპუტაცია დასჭირდა. ეს ამბავი ამერიკაში შემთხვევით, ფეისბუქის პოსტებით გავიგე. მანამდე ახლობელმა მომწერა, როგორ არის ბავშვიო, მაგრამ მალევე მიხვდა, რომ მე არ ვიცოდი ეს ამბავი და მესიჯი წაშალა. თუმცა წაკითხვა მოვასწარი. შემდეგ პოსტები შემხვდა, შარტავაზე ავარია მოხდა, რომლის დროსაც 8 წლის ბავშვმა ფეხი დაკარგაო. ყველა მიმალავდა ამ ამბავს და ბოლოს დედაჩემს ეყო გამბედაობა, სიმართლე მოეყოლა.საქართველოში დაბრუნებულებს დათი იმაზე უფრო მძიმე მდგომარეობაში დაგვხვდა, ვიდრე ამას გვეუბნებოდნენ და წარმოგვედგინა. იაშვილის კლინიკაში მას პირველადი დახმარება და ოპერაცია ჩაუტარდა, თუმცა ბავშვის მდგომარეობიდან გამომდინარე, საქართველოში ექიმებს აღარ ჰყოფნიდათ არც კომპეტენცია და არც ტექნიკური აღჭურვილობა, რომ მისთვის სიცოცხლე შეენარჩუნებინათ. ამიტომ, ამ ამბიდან ერთ კვირაში დათი ისრაელის კლინიკაში გადავიყვანეთ.”მკურნალობის ხანგრძლივი გზა„დათის ისრაელში გადასაყვანი პირველი ხარჯები მამაჩემმა გაიღო. რადგან ბავშვი უმძიმეს მდგომარეობაში იყო, საჭირო გახდა მისი სპეციალურად აღჭურვილი კერძო თვითმფრინავით გადაფრენა. ისრაელში დათის 26 ოპერაცია ჩაუტარდა.ამ პერიოდში ჩვენ ვნახეთ ხალხის მხარდაჭერის უპრეცედენტო მაგალითი. ჩვენგან დამოუკიდებლად იმართებოდა საქველმოქმედო კონცერტები, იწერებოდა გადაცემები, იმართებოდა ფეისბუქ ჯგუფები. სრულიად უცხო ადამიანები ჩემს ანგარიშზე დათის მკურნალობის თანხებს რიცხავდნენ, უთბილეს გამამხნევებელ სიტყვებს მწერდნენ და იმედებს მაძლევდნენ. ალბათ, ღმერთის რწმენა და ამ ადამიანების მხარდაჭერამ გამაძლებინა, გამაძლიერა და აქამდე იმედით მომიყვანა.არასდროს დამავიწყდება ერთი ასეთი ეპიზოდი: ისრაელში ახალი ჩასული ვიყავით. დათი კომაში იყო. აღდგომას მე და ჩემი მეუღლე მაცხოვრის ტაძარში შევხვდით. იმ პერიოდში საქართველოდან მომლოცველები იყვნენ ჩამოსული, ყველამ იცოდა ჩვენი ამბავი. დაგვინახეს თუ არა, სათითაოდ მოდიოდნენ, გულში გვიხუტებდნენ, დათის სამკურნალო ფულს გვიდებდნენ ჯიბეში და იმედებით გვავსებდნენ. არასდროს დამავიწყდება ამხელა სოლიდარობის აქტი. ეს იყო ერთ-ერთი ყველაზე ემოციური დღე ჩემს ცხოვრებაში. ადამიანების მხარდაჭერით, დათის ისრაელში და გერმანიაში მკურნალობის ხარჯები გადავიხადეთ. ეს პროცედურები ჯამში 500,000 დოლარი დაჯდა.ამჯერად დათი ამერიკაში გვყავს, რადგან მას მუცლის ღრუს რეკონსტრუქცია სჭირდებოდა და ასეთი რთული ოპერაციები მხოლოდ აქ, ისიც რამდენიმე ქირურგის მიერ ტარდება. თუმცა ოპერაცია იმ შედეგით არ დასრულდა, რასაც ველოდით, მაგრამ ერთი ნაბიჯით წინ წავიწიეთ და ახლა ჭრილობების შეხორცებას ველოდებით, რომ დავბრუნდეთ საქართველოში.განსაკუთრებით უნდა აღვნიშნო ამერიკაში მცხოვრები ქართველი ემიგრანტების წვლილი. თავიდანვე გვერდში გვედგნენ და ახლაც საქველმოქმედო ღონისძიებები ეწყობა, რომ დათის ამერიკაში ოპერაციის თანხების დაფარვაში დაგვეხმარონ.“,,წინ დიდი გზა გველის”„დათისთან ერთად კიდევ დიდი გზა გვაქვს გასავლელი. ახლა სკოლაში ვერ დადის, რადგან ღია ჭრილობები აქვს და ინფექციების თავიდან ასარიდებლად ამერიკელი მასწავლებლები მას ონლაინ პირადად უტარებენ გაკვეთილებს. დათი მხოლოდ ეტლით გადაადგილდება, რადგან, ფაქტობრივად, მარჯვენა მხარეს წელამდე არც ერთი ძვალი არ აქვს და ყავარჯნებით უჭირს კოორდინაციის დაცვა. ახლა მთავარია, იმ ეტაპამდე მივიდეთ, რომ პროთეზი დასჭირდეს. ჯერ ძვლის იმპლანტზე ადრეა საუბარი, თუმცა ძალიან დიდი იმედი გვაქვს, რომ აქამდეც მივალთ და დათი სრულფასოვანი ცხოვრებით იცხოვრებს. ამის იმედს ღმერთიც მაძლევს და ჩემთვის ნაცნობი თუ უცნობი ადამიანების თანადგომა და თანაგანცდაც“ – ნათქვამია ქალები საქართველოდან Women of Georgia-ს მიერ გამოქვეყნებულ პუბლიკაციაში.