რა სფეროში შეგიძლიათ IT-ში მუშაობა, თუ პროგრამისტი არ ხართ? - 8 პროფესია, რომელსაც ყველას შეუძლია დაეუფლოს

SOFTSWISS

რა სფეროში შეგიძლიათ IT-ში მუშაობა, თუ პროგრამისტი არ ხართ? 8 პროფესია, რომელსაც ყველას შეუძლია დაეუფლოს

“IT-ში მუშაობ? ალბათ, მათემატიკასთან ყველაფერი რიგზეა." თქვენ, ალბათ, გაგიგიათ სტერეოტიპული გამოთქმა. ჩვენ თქვენთვის კარგი ამბავი გვაქვს: ამ გამოთქმას არაფერი აქვს საერთო რეალობასთან! IT სფეროში უამრავი პოზიციაა ჰუმანიტარებისთვის, შემოქმედებითი ადამიანებისთვის და ანალიტიკოსებისთვის. ამ პოზიციებზე მუშაობისთვის, თქვენ არ გჭირდებათ პროგრამირების ენების ცოდნა და არც მათემატიკის საუკეთესო ცოდნა. SOFTSWISS-თან ერთად მოგიყვებით  ისეთ IT პროფესიებზე, რომლებიც არ საჭიროებენ კოდების ენას.

ტესტერი

ტესტერი, რომელიც ასევე ცნობილია როგორც QA ინჟინერი, არის "ტესტერი პილოტი".

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: გადამოწმება, ბაგები, გამოყენების შემთხვევები, ზედმიწევნითობა, შემოქმედებითობა.

რას აკეთებს QA-ინჟინერი

ტესტერი ამოწმებს, განვითარების ნებისმიერ ეტაპზე მუშაობს თუ არა პროდუქტი ისე, როგორც საჭიროა. QA ეძებს შეცდომებს და ხარვეზებს პროგრამაში/აპლიკაციაში და აცნობებს მათ შესახებ დეველოპერებს. მარტივად ჟღერს, თუმცა ტესტერის მუშაობა მოითხოვს სკრუპულოზობას და ამავდროულად შემოქმედებით მიდგომას. მან უნდა განჭვრიტოს სხვადასხვა სცენარი და მოძებნოს სიტუაციები, როდესაც რაღაც არასწორად მუშაობს.

რა უნდა იცოდეს და შეეძლოს ტესტერს IT სფეროში

დაეუფლეთ QA-ს თეორიას

ნებისმიერი ტიპის ტესტირება ტარდება სტანდარტული ალგორითმების მიხედვით. თქვენ კარგად უნდა ერკვეოდეთ ტესტირების ძირითად მეთოდებში, რათა შეძლოთ მუშაობა ისეთ სპეციალიზებულ პროგრამასთან, როგორიცაა Bugzilla, გაიგოთ და დაწეროთ ტესტის ქეისები.

მონაცემთა ბაზების და კოდების ცოდნა (ძალიან მცირე)

QA-ინჟინერს უნდა ესმოდეს, რა გააკეთა პროგრამამ მოთხოვნის საპასუხოდ. თუმცა, თუ მომხმარებელი მუშაობს UX-ით (შეყვანის ველები, ღილაკები, მენიუები, პარამეტრები), მაშინ პროგრამა ამუშავებს მის შეკითხვებს SQL და მონაცემთა ბაზის დონეზე. თქვენ უნდა იცოდეთ როგორ მუშაობენ ისინი და მინიმუმ საწყის დონეზე ერკვეოდეთ HTML-სა და CSS-ში. არ შეგეშინდეთ! თქვენ შეგიძლიათ ისწავლოთ მანქანური ენიდან ადამიანურ ენაზე თარგმნა საკმაოდ სწრაფად.

უნდა იყოთ ყურადღებიანი

“რა მოხდება, თუკი..,? კიდევ რა შეიძლება მოხდეს არასწორად“ არის ტესტერის მანტრა. მან უნდა ჩართოს მომავალი პროდუქტის ასობით მომხმარებლის ფანტაზია, რათა მათ ნაცვლად გამოსცადოს პროგრამა. და ამ „ხარვეზების“ აღმოჩენის შემდეგ, QA ინჟინერმა ნათლად და ლაკონურად უნდა აღწეროს სად აღმოაჩინა ისინი, რათა დეველოპერებმა შეძლონ შეცდომების სწრაფად გამოსწორება.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ ტესტერად მუშაობის დაწყების ბარიერი დაბალია: QA ინჟინრის პოზიცია არ საჭიროებს ტექნიკურ განათლებას და განვითარების უნარებს. გზა IT-ისკენ იწყება ტესტირებით სხვადასხვა სპეციალობის ადამიანებისთვის: ექიმები, იურისტები, მშენებლები, მასწავლებლები, ბარმენები... თუ ტექნიკური გამოცდილება საერთოდ არ გაქვთ, შეგიძლიათ დაიწყოთ უმცროსი QA სპეციალისტის პოზიციიდან. ეს არის "თანაშემწე", რომელიც ეხმარება უფრო გამოცდილ ტესტერს და ამ პროცესში თავად იღებს განათლებას. კარგ დეველოპერს აქვს კარიერული პერსპექტივები: შეგიძლიათ გახდეთ გუნდის ლიდერი ან გახდეთ მონაცემთა ანალიტიკოსი.

არსებობს განვითარების შესაძლებლობა - ხელით ტესტირებიდან ავტომატიზირებულ ტესტირებამდე. მართალია, ამისათვის თქვენ უნდა გაერკვეთ დეველოპმენტში, რათა დაწეროთ სკრიპტები ტესტირებისთვის.

  • ამ სამუშაოს მთავარ მინუსად ტესტერები რუტინულობას და ერთფეროვნებას ასახელებენ. დიახ, ყველა პროდუქტი განსხვავებულია, მაგრამ სატესტო სცენარები, რომელთა შემოწმებაც საჭიროა, დაახლოებით ერთი და იგივეა.

პროექტის მენეჯერი

ეს არის “პრარაბი”.

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: კომუნიკაცია, ანალიტიკა, ტექნიკური დავალება, შეთანხმება, კონტროლი.

რას აკეთებს პროექტის მენეჯერი?

პროექტის მენეჯერი არ წერს კოდს, თუმცა აკონტროლებს ყველაფერს, რაც ხდება ერთ პროექტში თავიდან ბოლომდე. ის თვალყურს ადევნებს პროექტის განხორციელების პროგრესს, ასრულებს „ხიდის“ როლს დეველოპერებსა და მომხმარებელს შორის და პროდუქტის შექმნის შემდეგ გადაჰყავს ის ტესტირების ეტაპებზე და, საჭიროების შემთხვევაში, ახორციელებს ბაზარზე/პრომოუშენის გაშვებას. ეს საინტერესო, მაგრამ რთული სამუშაოა.

„კარგად მოწყობილა!“ - ხანდახან პროექტზე ფიქრობენ ისინი, ვინც პროფესიის არსს არ იცნობს. დიახ, აგურების დაწყობა, ე.ი. კოდის წერა ასევე ძალიან მნიშვნელოვანია, თუმცა სახლი არასოდეს აშენდება, თუ არავინ იზრუნებს სწორი მასალების და შრომითი რესურსის დროულად მომარაგებაზე, რეგულარულად არ გააკონტროლებს პროცესს და გამოასწორებს შეცდომებს. ამას აკეთებს "პრარაბი", ე.ი. Პროექტის მენეჯერი.

რა უნდა იცოდეს და შეეძლოს პროექტების მენეჯერს IT სფეროში

კომუნიკაცია

პროექტების მენეჯერმა იცის როგორ მოუსმინოს და ჰქონდეს კომუნიკაცია ადამიანებთან. მოგიწევთ ტექნიკური ენის ადამიანურ ენაზე თარგმნა და პირიქით, დავალებების მიცემა და ვადების კონტროლი. ასევე ბრეინშტორმინგის ჩატარება, არააშკარა გადაწყვეტების მოძიება და ვადების დაცვა. ამისათვის თქვენ გჭირდებათ დახვეწილი კომუნიკაციის უნარი.

უნდა ფლობდეთ სწრაფი დეველოპმენტის მეთოდოლოგიებს

კერძოდ, უნდა შეგეძლოთ გუნდის მუშაობის ორგანიზება Scrum მოდელის მიხედვით, და ერკვეოდეთ სხვა Agile მიდგომებში. ეს გულისხმობს მკაფიო გეგმარებას, დატვირთვის გადანაწილებას, რეგულარულ შეხვედრებს და შუალედური შედეგების შემოწმებას. ხშირად ყველაფერი გეგმის მიხედვით არ მიდის: პროექტების მენეჯერი ამ შემთხვევაში ფასილიტატორის როლს ასრულებს.

მუშაობა დავალების ტრეკერებთან, Excel-თან და გრაფიკულ რედაქტორებთან

Trello, Jira, Asana ან რთული CRM — მათ გარეშე მუშაობა არ გამოვა. პრეზენტაციების შექმნის შესაძლებლობა პროექტების მენეჯერებისთვის სასარგებლო ძირითადი უნარია.

ინგლისური ენის ცოდნა

ამის გარეშე შეუძლებელი იქნება ნორმალურად ურთიერთობა ინგლისურენოვან მომხმარებელთან და სხვა ქვეყნების წარმომადგენელ კოლეგებთან. თითქმის ყოველთვის, საერთაშორისო პროექტებზე მუშაობა მოითხოვს ინგლისური ენის ცოდნას.

ნუ შეგეშინდებათ დოკუმენტებზე მუშაობის

როგორც წესი, პროექტების მენეჯერი ითავსებს მინიმალურ ბუღალტრის როლსაც მისი მიმდინარე პროექტისთვის. ის ათანხმებს ანგარიშებს, აწარმოებს ჩანაწერებს, განსაზღვრავს დავალებებს, კითხულობს ანგარიშებს. ამისათვის სპეციალური განათლება არ არის საჭირო: შეგიძლიათ ისწავლოთ მუშაობის პროცესში.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ პროექტის მენეჯერი პროექტზე მუშაობას ყველა მხრიდან უყურებს. ის ერთდროულად იყენებს და ამუშავებს სხვადასხვა პროგრამულ და მოწყობილობებთან მუშაობის უნარებს. პროექტის მენეჯერად მუშაობა ეს არის უწყვეტი განვითარება: თქვენ ჩემპიონი მხოლოდ ერთ რამეში ვერ გახდებით, თუმცა საკმაოდ კარგი იქნებით ბევრ სფეროში.

ეს სტრესული სამუშაოა – ყველაფერი ყოველთვის გეგმის მიხედვით არ მიდის. პროექტის მენეჯერად მუშაობას ხანდახან ადარებენ დამწვარი ველოსიპედის ტარებას. მაგრამ თუ მენეჯერი მზად არის რთული სიტუაციებისთვის, იცის როგორ ჩააქროს "ხანძარი" სწრაფად და მიიღოს გადაწყვეტილებები, ის თავისუფლად მიაღწევს წარმატებას.

პროდუქტის მენეჯერი

ეს არის პროდუქტის "დირექტორი".

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: custdev, MVP, roadmap, მეტრიკა, წინსვლა.

რას აკეთებს პროდუქტის მენეჯერი

თუ პროექტის მენეჯერი პასუხისმგებელია პროცესებზე და პროექტზე, პროდუქტის მენეჯერი არის პასუხისმგებელი პროდუქტზე. უფრო მეტიც, თითოეულ ეტაპზე: ჰიპოთეზიდან და შექმნიდან ბაზარზე გაშვებამდე და მისი სიცოცხლის განმავლობაში დეველოპმენტამდე. ზოგჯერ ამ ორი მენეჯერის ამოცანები ერთმანეთს ემთხვევა, თუმცა, ზოგადად, არსებობს განსხვავების კარგი კრიტერიუმი: პროდუქტის მენეჯერი პასუხისმგებელია იმაზე, თუ რა და სად უნდა წავიდეს, ხოლო პროექტის მენეჯერი - თუ როგორ უნდა წავიდეს.

რა უნდა იცოდეს და შეეძლოს პროდუქტის მენეჯერს

უნდა დაინახოს, სადაა „ტკივილი“ და მოძებნოს „სამკურნალო საშუალება“.

ამისთვის კი თქვენ უნდა შეძლოთ სიღრმისეული გამოკითხვების ჩატარება პოტენციურ მომხმარებლებთან, აღმოაჩინოთ მათი რეალური პრობლემები და იპოვოთ მათი გადაჭრის გზები. CustDev ხელს უწყობს რესურსების დაზოგვას „ფეისბუქ მკვლელების“ შემუშავებაზე, რომლებიც ბაზარს არ სჭირდება.

უნდა გესმოდეთ პროდუქტის განვითარების ციკლები, Lean Canvas

IT სფეროში „პროდუქტი“ ფართო გაგებით შეიძლება იყოს განსხვავებული: აპლიკაცია, პროგრამა, ონლაინ პლატფორმა, დიზაინის შაბლონი და მაგალითად, ცალკეული „მახასიათებელიც“ თამაშში. პროდუქტის მენეჯერი მართავს MVP-ის შექმნის პროცესს, აგროვებს უკუკავშირს early adopters-ებისგან, აუმჯობესებს და ასრულებს გადაწყვეტილებებს.

განიხილავს ბიზნეს ინტერესებს, მომხმარებელთა პრობლემებსა და ტექნოლოგიების შესაძლებლობებს

დიახ, იმგვარად, რომ ამ ყველაფერმა მოგება მოიტანოს. კარგი მენეჯერი არ ქმნის პროდუქტს პროდუქტის შექმნის გულისთვის. ის აშენებს Customer Journey Map-ს და ბიზნეს მოდელს, ითვლის პროდუქტის განვითარების ღირებულებას და ერთეულ-ეკონომიკას, აანალიზებს მეტრიკას და ატარებს მზა გადაწყვეტის A/B ტესტებს.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ არასოდეს არის საქმე მოსაწყენი. თქვენ შეგიძლიათ პირდაპირი გავლენა იქონიოთ იმაზე, თუ როგორი იქნება პროდუქტი და გააუმჯობესოთ მისი მომხმარებლების ცხოვრება.

- ხანდახან კი ზედმეტად არ არის მოსაწყენი. გამოშვების/განახლების პერიოდში სტრესის დონემ შეიძლება გადააჭარბოს ტკბილეულის მარაგს მთელ ოფისში. ხანდახან მრავლობითი ოდენობით დავალების შესრულება ართულებს ერთ რამეზე კონცენტრირებას.

მარკეტერი

არც სასურსათო და არც აუთსორსინგის კომპანიები არ ქმნიან თავიანთ პროდუქტს ვაკუუმ გარემოში. ყველასთვის მნიშვნელოვანია, რომ მათი გადაწყვეტილებები აკმაყოფილებდეს საბაზრო მოთხოვნებს, იყოს კონკურენტუნარიანი და ხელი შეუწყოს შემოსავლის მიღებას - საკუთარი თავისთვის თუ მათი კლიენტებისთვის. სწორედ ამით, რომ შევაჯამოთ, არის დაკავებული მარკეტერი IT სფეროში.

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: ბაზარი, საჭიროება, პროდუქტი, მეტრიკა, პოპულარიზაცია.

რას აკეთებს IT მარკეტერი?

მისი მუშაობის სპეციფიკა დამოკიდებულია იმაზე, თუ რას აკეთებს კომპანია (მისი პროდუქტები ან აუთსორს-გადაწყვეტილებები) და რომელ სეგმენტში მუშაობს ის (b2b ან b2c).

IT აუთსორსინგის მარკეტერი ხელს უწყობს კომპანიის სერვისების გაყიდვას. ამისათვის ის ავითარებს გაყიდვების არხებს (კორპორატიულ ვებსაიტებს, ბლოგებს, პუბლიკაციებს მესამე მხარის რესურსებზე, ღონისძიებებში მონაწილეობას) და მომგებიანად „ფუთავს“ შეთავაზებას.

პროდუქტის IT მარკეტერი b2b-ში, გაყიდვების გარდა, ქმნის ცალკეული პროდუქტებისა და სრულად კომპანიის ბრენდს. პროდუქტის IT მარკეტერებს b2c-ში, ალბათ, ყველაზე მრავალფეროვანი და საინტერესო სამუშაო აქვთ. ისინი მიყვებიან პროექტს ყველა ეტაპზე: იდეის დადასტურებიდან და ბაზარზე გაშვებიდან, პროდუქტის პოპულარიზაციამდე და მომხმარებლის შენარჩუნებამდე.

რა უნდა იცოდეს და შეეძლოს მარკეტერს IT სფეროში

მარკეტინგული სტრატეგიის შექმნა

ბაზრის, კონკურენტების და სამიზნე აუდიტორიის ანალიზი, USP-ის ფორმირება, პროდუქტის მომზადება გასაშვებად - ეს ყველაფერი ძნელი "მისახვედრია", ამიტომ გამოცდილება სტარტაპში ან პროდუქტის კომპანიაში იქნება დიდი პლუსი.

კომპანიის პროდუქტების/მომსახურებების პოპულარიზაცია ონლაინ და ოფლაინ

თქვენგან ელოდებიან, რომ შეძლებთ პოპულარიზაციას სხვადასხვა პლატფორმებზე, ბიუჯეტის დაგეგმვას, მიზნობრივი რეკლამაში გარკვევას, მოლაპარაკებას საინფორმაციო პარტნიორებთან, ბლოგერებთან.

დაწინაურების მენეჯერი

კარგი მარკეტერი არის „მოთამაშე მწვრთნელი“: პასუხისმგებელი შემსრულებელიც და კომპეტენტური ლიდერიც.  მან იცის როგორ მოაწყოს დეპარტამენტის სამუშაო პროცესი (შიდა ან დისტანციური), ეფექტურად მართავს რესურსებს.

ეფექტურობის გაანალიზება

მარკეტერს უნდა შეეძლოს თავისი მუშაობის ეფექტურობის გამოთვლა.  ეს შეიძლება გამოიხატოს მოზიდული მომხმარებლის ღირებულებაში, LTV-ში, Retention Rate -ში, სარეკლამო დაფარვაში, „ცხელ“ ლიდებში, პოტენციურ მომხმარებლებთან შეხვედრებში, შეკვეთებში და ა.შ.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ ბევრი კრეატიულობა და - კარგი რესურსებით და ადეკვატური ლიდერობით - მოქმედების თავისუფლება. IT სფერო ყოველთვის წინა პლანზეა: თქვენ შეძლებთ იმუშაოთ ყველაზე ეფექტურ პლატფორმებთან და სარეკლამო ინსტრუმენტებთან.

- ხანდახან უნდა იყო პიონერი, სცადო ახალი გზები გარანტირებული შედეგის გარეშე და დაუშვა შეცდომები. მარკეტინგული აქტივობების შედეგი ბევრ ფაქტორზეა დამოკიდებული: ყველაფერზე გავლენის მოხდენა არ შეიძლება.

IT რეკრუტერი

ეს არის "განძის მაძიებელი" ნიჭიერი პროფესიონალების სახით. განძი ხშირად არ არის საკმარისად ბევრი, რომ იპოვოთ — ის უნდა დაარწმუნოთ, რომ გადმოვიდეს თქვენთან, მიუხედავად იმისა, რომ კარგი სპეციალისტების ძირითადი საჭიროებები, როგორც წესი, უკვე დაკმაყოფილებულია.

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: თანაგრძნობა, დამაჯერებლობა, ტაქტი, ბაზარი, ტენდენციები.

რას აკეთებს IT რეკრუტერი?

ის იკვლევს ბაზარს, ეძებს შესაფერის კანდიდატებს და სთავაზობს სამუშაოს. რეკრუტერი ასევე მუშაობს შემომავალ განცხადებებთან, თუმცა ინდუსტრიის სპეციფიკა გულისხმობს საკმაოდ აქტიურ მუშაობას სპეციალისტების მოსაძებნად. მინიმუმ middle და senior-ის დონეზე.

HR-ის მუშაობა ამით არ მთავრდება. ის ასევე პასუხისმგებელია ახალი თანამშრომლების წარმატებულ აყვანის პროცესსა და ადაპტაციაზე. ზოგჯერ მას აკისრია მოტივაციის, ტრენინგის ჩატარებისა და მოწინავე ტრენინგის ჩატარების ამოცანები. დიდ კომპანიებში ამ უკანასკნელზე პასუხისმგებელნი არიან ადამიანური რესურსების განვითარების სპეციალისტები.

რა უნდა იცოდეს და შეძლოს IT-რეკრუტერს

თვალყური ადევნოს საბაზრო პროცესებს

კომპანიების შერწყმას და შესყიდვას, ახალი განვითარების ცენტრების დახურვას ან გახსნას, მფლობელების შეცვლას, პირობების შეცვლას — რეკრუტერმა უნდა აკონტროლოს ასეთი "სასიგნალო ნიშნები". ნებისმიერი მნიშვნელოვანი ცვლილება არის სტრესის ფაქტორი, რომლის პირობებშიც სპეციალისტები უფრო მეტად არიან მზად შეიცვალონ სამუშაო.

მოუსმინეთ და გაიგეთ

"მიწებებულის" როლი მიეკერათ რეკრუტერებს მათი დაუდევარი კოლეგებისგან, რომლებმაც არ იციან მოსმენა, არამედ მხოლოდ ლაპარაკი. კარგი სპეციალისტი მიხვდება როგორც გვერდის დიზაინით, ასევე თანამოსაუბრის პირველი პასუხით, ეძებს თუ არა ახალ სამუშაოს და რა „სიკეთეებით“ შეიძლება დაინტერესდეს ეს პირი. ყველაზე უარესი, რისი გაკეთებაც რეკრუტერს შეუძლია მიმოწერისას, არის შაბლონური შეტყობინებების გამოყენება. ყველას უყვარს ყურადღება და პერსონალიზაცია, მაშინაც კი, როცა საქმე ჰანტინგს ეხება.

უნდა ერკვეოდეს ხალხსა და ტექნოლოგიაში

ყოველთვის არ ხდება, რომ კანდიდატი იდეალურად შეეფერება ვაკანსიის მოთხოვნებს. რეკრუტერმა უნდა გააცნობიეროს, შეძლებს თუ არა სპეციალისტი სასურველ დონემდე მისვლას და რამდენი დრო დასჭირდება მას. და ამისთვის ჰედჰანტერმა უნდა შეიმეცნოს IT ბაზარი მთლიანობაში. უნდა იცოდეს ენების, ჩარჩოების, პროგრამების და სკრიპტების დასახელებები და მათი არსი. გაიგეთ რით განსხვავდება GitHub ჩვეულებრივი ჰოსტინგისგან. ასევე, უნდა იგრძნოთ "ქიმია": ადამიანი უნდა მოერგოს გუნდს.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ შეგიძლიათ განვითარდეთ სიღრმისეულად და პოზიციებზე: ნატინგის სპეციალისტებად სხვადასხვა სფეროში ან კონცენტრირდით ერთზე და იპოვეთ მასში „ბრილიანტები“. ადამიანების ძებნა და მათთან მიახლოება საინტერესო სამუშაოა და ერთდროულად გულისხმობს ფსიქოლოგობას და დეტექტივობას.

- რეკრუტერის ბონუს თვისება იქნება შესანიშნავი მოთმინების უნარი: პოტენციურ კანდიდატებს ყოველთვის არ სურთ კომუნიკაცია, მაშინაც კი, თუ ყველაფერი სწორად გაკეთდა თქვენი მხრიდან.

ბიზნეს-ანალიტიკოსი

ეს წარმოადგენს „ბიზნეს ექიმს“, რომელიც სწავლობს კომპანიის სხეულს და სთავაზობს მას IT გადაწყვეტას, რომელიც გახდის მას უფრო ჯანმრთელს და დაეხმარება უფრო ეფექტურად მუშაობაში.

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: კომუნიკაცია, დიაგნოსტიკა, პრობლემა, გამოსავალი, ღირებულება.

რას აკეთებს ბიზნეს ანალიტიკოსი

ხშირად, როდესაც მომხმარებელი მიმართავს IT დეველოპერებს, მან ზუსტად არ იცის რა სჭირდება. და კითხვაც, რომელიც საჭიროებს გადაწყვეტას, შეიძლება ყოველთვის არ იყოს ჩამოყალიბებული. ბიზნეს ანალიტიკოსის ამოცანაა ღრმად ჩაუღრმავდეს დამკვეთი კომპანიის პროცესებს, ჩაწვდეს ბოლომდე და დაინახოს პრობლემის ფესვები, შესთავაზოს ეფექტური IT გადაწყვეტა, თან მიჰყვეს მის განვითარებას და განხორციელებას. ყველა ეტაპზე ანალიტიკოსი მუშაობს როგორც „თარჯიმანი“ ბიზნეს ამოცანების ენიდან ტექნოლოგიების ენაზე.

რა უნდა იცოდეს და შეძლოს ბიზნესის ანალიტიკოსმა IT სფეროში?

ერკვეოდეს ტენდენციური ნიშაში

არ არის აუცილებელი, თუმცა სასარგებლო იქნება თუ თქვენ გაქვთ, მაგალითად, გამოცდილება ლოგისტიკის სექტორში, ეს იქნება სასარგებლო ინსტრუმენტი ტრანსპორტის ან საწყობის ოპერატორებისთვის, საცალო ქსელებისთვის პროდუქტის შემუშავებისას. სპეციალიზაციის ნაკლებობა კომპენსირდება ფართო პერსპექტივით და დარგის სპეციფიკაში ჩაღრმავების სურვილით.

კომუნიკაციის უნარი

სამომავლო პროდუქტის სარგებლიანობა დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენად შეუძლია ანალიტიკოსს კითხვების დასმა, მოსმენა, ანალიზი და ინფორმაციის ინტერპრეტაცია. თავდაჯერებულად ინგლისური ენის ფლობა ბიზნეს ანალიტიკოსისთვის მნიშვნელოვანი უნარია.

BI პლატფორმებთან მუშაობის უნარი

ესენია ინსტრუმენტები მონაცემთა შეგროვების, ანალიზისა და ვიზუალიზაციისთვის: Tableau, Microsoft Power BI, Qlik, Metabase და ა.შ. მათი ცოდნა არ გამორიცხავს ჩვეულებრივი დოკუმენტების წაკითხვის, გრაფიკების და ცხრილების ანალიზის აუცილებლობას.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ ეს არის "ბიზნესის გამომგონებლის" საინტერესო ნამუშევარი. ანალიტიკოსი ჩართულია ახალი პროდუქტის ძიებასა და შექმნის პროცესში, რომელიც გადაჭრის კონკრეტული კომპანიის პრობლემებს. თითოეული შემთხვევა უნიკალური გამოცდილებაა პროფესიონალიზმის საცავში.

- ორი სამყაროს გაერთიანების სირთულე: ცოცხალი ადამიანები და მშრალი ციფრები. ამ ენებს შორის ხშირი ლავირება შეიძლება დამღლელი იყოს. ბიზნეს ანალიტიკოსს დიდი პასუხისმგებლობა ეკისრება: პროდუქტმა ეფექტურად უნდა გადაჭრას კლიენტის პრობლემები.

სისტემების ანალიტიკოსი

ეს არის IT გადაწყვეტის პროექტის „არქიტექტორი“ და მთავარი ინჟინერი - კომპანიის ან გარე მომხმარებლის შიდა საჭიროებებისთვის. ყველაზე უფრო ხშირ შემთხვევებში, ის არ წერს კოდს, თუმცა კარგად უნდა იცოდეს, თუ როგორ მუშაობს ყველაფერი "კაპოტის ქვეშ".

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: SQL და მონაცემთა ბაზა, პროგრამული უზრუნველყოფის არქიტექტურა, დოკუმენტაცია, ტექნოლოგია, დანერგვა.

რას აკეთებს სისტემების ანალიტიკოსი

ბიზნეს ანალიტიკოსთან ერთად ის პასუხისმგებელია სწორი გადაწყვეტის შემუშავებაზე. თუმცა თუ პირველი კონცენტრირებს სამუშაოს საქმიან მხარეზე,  სისტემის ანალიტიკოსი ყურადღებას ამახვილებს ტექნიკურ მხარეზე. ბიზნეს ანალიტიკოსები ჯერ ხედავენ რა უნდა გაკეთდეს და სისტემის ანალიტიკოსები პასუხისმგებელნი არიან იმაზე, თუ როგორ გამოიყენონ ეს რეალურ ცხოვრებაში.

რა უნდა იცოდეს და შეძლოს სისტემის ანალიტიკოსს

ერკვეოდეს, როგორ გადაჭრის პროგრამული უზრუნველყოფა ბიზნეს პრობლემებს და ერთმანეთს დაუკავშიროს თუ რა „უნდა“ გაკეთდეს და „როგორ“

ეს გაგება უნდა იყოს გამოხატული დეველოპერებისა და ტესტერების დეტალური მითითებით, პროტოტიპებით, დოკუმენტაციით Jira-ში, Confluence-ში და ა.შ.

მონაცემებთან მუშაობა

საჭიროა მონაცემთა ბაზების და SQL-ის ღრმა ცოდნა, დროებითი ცხრილებისა და ER დიაგრამებთან მუშაობის უნარი.

სისტემატურად ფიქრის უნარი

სისტემების ანალიტიკოსს უნდა ჰქონდეს მოწესრიგებული, მათემატიკური აზროვნება. კანონზომიერების, მიზეზების და შედეგების დანახვა მნიშვნელოვანი უნარია ამ პოზიციისთვის.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ სისტემების ანალიტიკოსი ღრმად უნდა მიჰყვეს პროდუქტის განვითარების ეტაპებს. უფრო მეტიც, ის დეველოპერულ გუნდთან, მენეჯერებთან და ბიზნეს ანალიტიკოსთან ერთად აშენებს ახალი შენობის საძირკველს, კედლებსა და სახურავს.

- ყველაზე ტექნიკური "არატექნიკური" სპეციალობა IT სფეროში. თუ არ მოგწონთ კოდების წერა, თუმცა გულით და სულით ტექნიკური ადამიანი ხართ, ყურადღება მიაქციეთ ამ პროფესიას.

გაყიდვების მენეჯერი

ეს არის კომპანიის "სახე" და "აფიშა". ის ყიდის პროდუქტებს, მომსახურებას (აუთსორსინგი) და სამუშაო საათებს (აუტსტაფინგი) მათ, ვისაც ეს სჭირდება.

პროფესია, რომელიც გამოიხატება ხუთი სიტყვით: კომუნიკაციის უნარი, დამაჯერებლობა, წიგნიერება, ნეთვორქინგი, დოკუმენტები.

რას აკეთებს გაყიდვების მენეჯერი

ყიდის რთულ და ძვირადღირებულ პროდუქტებს კონკურენტულ ბაზარზე. რაც გულისხმობს:

● გასაყიდი პოზიციების სიღრმისეული შესწავლას;

● ბაზრის მონიტორინგს;

● პოტენციური მომხმარებლების მოძიებას და მათთან კომუნიკაციას;

● მოლაპარაკებების წარმოებას, პროდუქციის/მომსახურების პრეზენტაციას;

● კონსულტაციებს კომპანიის ხელმძღვანელობასთან, მენეჯერებთან და ანალიტიკოსებთან;

● დოკუმენტაციის წარმოებას (ანგარიშები, კონტრაქტები, აქტები და ინვოისები);

● მუშაობას პროდუქტის გაუმჯობესებაზე.

რა უნდა იცოდეს და შეეძლოს გაყიდვების მენეჯერს IT სფეროში

ესმოდეს პროდუქტის და მოთხოვნების არსი

მენეჯერი კარგად უნდა ერკვეოდეს იმ პროდუქციის არსში, რომელსაც ის ყიდის. თუ ეს წარმოადგენს მომსახურებებს, მაშინ მას უნდა ესმოდეს რა სახის სამუშაოს შესრულება, რა დროის დახარჯვა და ხარჯების გაწევა შეუძლია გუნდს. ეს ყველაფერი კლიენტის ინტერესებში უნდა შედიოდეს, ამიტომ მნიშვნელოვანია ნათლად ესმოდეს, შეესაბამება თუ არა კლიენტის მოთხოვნა იმას, რისი მიწოდებაც მას შეუძლია. ძირითადი ტერმინოლოგია, პროდუქტის განვითარების ეტაპები, სტეკის მახასიათებლები — მენეჯერმა უნდა იცოდეს ეს ყველაფერი, ისევე როგორც ნებისმიერი გაყიდვების ფორმულა, როგორიცაა AIDA.

შეეძლოს იდეების მკაფიოდ და დამაჯერებლად გამოხატვა

როგორც ზეპირსიტყვიერად, ასევე წერილობით. თუ კომპანია ორიენტირებულია საერთაშორისო ბაზარზე, მაშინ აუცილებელია ინგლისური ენის ცოდნა. „გამყიდველს“ უნდა შეეძლოს საქმიანი მიმოწერის წარმართვა, პრეზენტაციების მომზადება (მარტო ან დიზაინერთან ერთად) და კომუნიკაციის შენარჩუნება.

ჩანაწერების წარმოება, პროგნოზების გაკეთება

Excel-ის გარეშე საქმის კეთება გაძნელება: უფრო მოსახერხებელია კლიენტის „შეყვანა“ ეტაპობრივად, გაყიდვების ხის ნახვა და კარგ CRM პლატფორმებზე სრულად ანალიტიკური სისტემებით მუშაობა.

დადებითი და უარყოფითი მხარეები

+ საინტერესო და მომგებიანი პროფესია. გაყიდვების კარგ მენეჯერს IT სფეროში შეუძლია გამოიმუშავოს როგორც middle და senior დონის პროგრამისტის შესაბამისი ხელფასი.

- სამუშაო სტრესულია. ”მგელს თავისი ფეხები აჭმევს პურსაო”, ხოლო გაყიდვების მენეჯერს — მუდმივი ზარები, წერილები, შეხვედრები და მოლაპარაკებები. ფულის გამომუშავებას გულხელდაკრეფილი ვერ შეძლებთ. შეგხვდებათ სტრესის ფაქტორები რთული მომხმარებლებისა და გაყიდვების გეგმების სახით.

რა პროფესიას უნდა გაყვე IT სფეროში, თუ არ გსურს კოდის წერა? დასკვნა

IT სფეროში არის საკმარისი სპეციალობების ჩამონათვალი, რომელიც არ საჭიროებს კოდირების უნარს. ჩვენ განვიხილეთ მათი მხოლოდ ნაწილი: ასევე არიან სპეციალისტები, რომლებიც ქმნიან კონტენტს, დიზაინს, მუშაობენ დოკუმენტებთან, აწყობენ რეკრეაციულ ღონისძიებებსა და კორპორატიულ ტრენინგებს.

კომპანიაში SOFTSWISS, რომლის განვითარების ცენტრიც თბილისშია, ყოველთვის მიესალმებიან მენეჯერებს, ანალიტიკოსებს და სხვა ნიჭიერ პროფესიონალებს, რომლებსაც სურთ გახდნენ სასარგებლო თანამშრომლები და გამოიმუშაონ ფული. და იქნებ, ეს სწორედ თქვენ ხართ?