მეუფე შიო

საზოგადოება 1728904072

საქართველოს ისტორია მეტყველებს იმაზე, რომ მიუხედავად მრავალი შეცდომისა და განსაცდელისა, ჩვენი ერი ცდილობდა საღმრთო გზით ევლო და ამიტომ მოხდა ჩვენი გადარჩენა - მეუფე შიო

საქართველოს ისტორია მეტყველებს იმაზე, რომ მიუხედავად მრავალი შეცდომისა და განსაცდელისა, ჩვენი ერი ცდილობდა საღმრთო გზით ევლო და ამიტომ მოხდა ჩვენი გადარჩენა. ღმერთი გვეწეოდა ამ გზაზე და გვინათებდა მას მოწყალებით და დიდი სასწაულებით, - განაცხადა ქადაგებისას საპატრიარქოს ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი) სვეტიცხოვლობის დღესასწაულზე ქადაგებისას.„ამ ნიშანთა და სასწაულთა შორის გამორჩეულია წმინდა საუფლო კვართის ჩამოტანა მცხეთაში და ამ წმინდა ადგილზე მისი დავანება. წმინდა საუფლო კვართის და სვეტიცხოვლის მადლი, წმინდათა მოციქულთა სწორთა, მეფე მირიანის და დედოფალ ნანას ლოცვით დაიფაროს, გადაარჩინოს, გაამთლიანოს და გააძლიეროს სრულიად საქართველო, ამინ“, - განაცხადა მეუფე შიომ ქადაგებისას. 

მეუფე შიო

პოლიტიკა 1728480064

უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ჩვენი ისტორიული სიწმინდეების მოვლა-პატრონობას და დაცვას, მადლობა ბიძინა ივანიშვილს, რომელმაც დიდებული შენაძენით გაამდიდრა ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობა - მეუფე შიო

უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ჩვენი ისტორიული სიწმინდეების მოვლა-პატრონობას და დაცვას. მინდა, განსაკუთრებული მადლობა გადავუხადო ბატონ ბიძინა ივანიშვილს, რომელმაც ამ დიდებული შენაძენით გაამდიდრა ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობა, – ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა, შიომ (მუჯირი) განაცხადა.როგორც მეუფე შიომ აღნიშნა, ბიძინა ივანიშვილმა ამ შენაძენით გაამდიდრა ქართული კულტურული მემკვიდრეობა.„დღეს აღვნიშნავთ შესანიშნავ მოვლენას, ამ დიდებული ხელნაწერის, პალიმფსესტის საქართველოში ჩამოტანას და ვფიქრობთ ჩვენს კულტურულ მემკვიდრეობაზე, ისტორიულ სიძველეებსა და მათ მნიშვნელობაზე. უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ჩვენი ისტორიული სიწმინდეების მოვლა-პატრონობას და დაცვას. მინდა, განსაკუთრებული მადლობა გადავუხადო ბატონ ბიძინა ივანიშვილს, რომელმაც ამ დიდებული შენაძენით გაამდიდრა ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობა“, – განაცხადა მეუფე შიომ.ქართველი მოღვაწის, იოანე ზოსიმეს მიერ შექმნილი და მის მიერვე აკინძული ხელნაწერი, რომელიც ბიძინა ივანიშვილის ინიციატივით და ძალისხმევით იქნა შეძენილი, საქართველოში დღეს ჩამობრძანდა. წმინდა ხელნაწერი საქართველოს ეროვნულ მუზეუმს საკუთრებაში ასევე  ბიძინა ივანიშვილის ინიციატივით გადაეცემა და ის ეროვნული მუზეუმის ოქროს ფონდში განთავსდება.

ირაკლი კობახიძე

პოლიტიკა 1728478729

ბედნიერებაა იოანე ზოსიმეს უნიკალური ხელნაწერის საქართველოში ჩამობრძანება - ბიძინა ივანიშვილის ქველმოქმედება მიმართული იყო ეროვნული იდენტობის დაცვისა და შენარჩუნებისკენ და ეს ქველმოქმედებაც ამის კიდევ ერთი გამოხატულებაა - ირაკლი კობახიძე

ძალიან დიდი ბედნიერებაა იოანე ზოსიმეს უნიკალური ხელნაწერის საქართველოში ჩამობრძანება - ბიძინა ივანიშვილის ქველმოქმედება არსებითად იყო მიმართული ჩვენი ქვეყნის ეროვნული იდენტობის დაცვისა და შენარჩუნებისკენ და მისი ეს მორიგი ქველმოქმედებაც არის ამის კიდევ ერთი გამოხატულებაა, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ საპატრიარქოში განაცხადა, სადაც იოანე ზოსიმეს ხელნაწერის საქართველოში ჩამობრძანებასთან დაკავშირებით, საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ, მღვდელმთავრებთან ერთად, პარაკლისი აღავლინა.მთავრობის მეთაური პარაკლისს მინისტრთა კაბინეტის წევრებთან ერთად დაესწრო. ირაკლი კობახიძემ ხაზი გაუსვა უნიკალური ხელნაწერის საქართველოში ჩამობრძანების მნიშვნელობას და ბიძინა ივანიშვილს მადლობა გადაუხადა."ძალიან დიდი ბედნიერებაა ამ უნიკალური ხელნაწერის, პალიმფსესტის საქართველოში ჩამობრძანება. ბიძინა ივანიშვილის ქველმოქმედება არსებითად იყო მიმართული ჩვენი ქვეყნის ეროვნული იდენტობის დაცვისა და შენარჩუნებისკენ და მისი ეს მორიგი ქველმოქმედებაც არის ამის კიდევ ერთი გამოხატულება და მადლობა მას ამისათვის. ძალიან ბედნიერები ვართ, რომ ეს საგანძური თავის ადგილს დაიმკვიდრებს ჩვენს ქვეყანაში და მინდა მივულოცო ჩვენი ქვეყნის მოსახლეობას და სრულიად საქართველოს", - განაცხადა პრემიერ-მინისტრმა.როგორც მეუფე შიომ აღნიშნა, ბიძინა ივანიშვილმა ამ შენაძენით გაამდიდრა ქართული კულტურული მემკვიდრეობა."დღეს აღვნიშნავთ შესანიშნავ მოვლენას, ამ დიდებული ხელნაწერის, პალიმფსესტის საქართველოში ჩამოტანას და ვფიქრობთ ჩვენს კულტურულ მემკვიდრეობაზე, ისტორიულ სიძველეებსა და მათ მნიშვნელობაზე. უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ჩვენი ისტორიული სიწმინდეების მოვლა-პატრონობას და დაცვას. მინდა, განსაკუთრებული მადლობა გადავუხადო ბატონ ბიძინა ივანიშვილს, რომელმაც ამ დიდებული შენაძენით გაამდიდრა ჩვენი კულტურული მემკვიდრეობა", - აღნიშნა მეუფე შიომ.ქართველი მოღვაწის, იოანე ზოსიმეს მიერ შექმნილი და მის მიერვე აკინძული ხელნაწერი, რომელიც ბიძინა ივანიშვილის ინიციატივით და ძალისხმევითაა შეძენილი, საქართველოში დღეს ჩამობრძანდა. წმინდა ხელნაწერი საქართველოს ეროვნულ მუზეუმს საკუთრებაში ასევე ბიძინა ივანიშვილის ინიციატივით გადაეცემა და ის ეროვნული მუზეუმის ოქროს ფონდში განთავსდება.

meufe shio

საზოგადოება 1726927064

ვიფიქროთ ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელზე დიდი სიყვარულით, დიდი მოკრძალებით - თაყვანი ვცეთ მას ისე, რომ ღირსი გავხდეთ, ვიყოთ მასთან ერთად ადამიანთა იმ მოდგმის ნაწილი, რომლისგანაც იშვა ღმერთი - მეუფე შიო

დღეს დაიბადა ის ადამიანი, რომელიც გახდება კარი ძე ღმერთის განკაცებისა, კარი, რომელიც იხსნება ზეცისკენ... ვეცადოთ, ვიფიქროთ ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელზე დიდი სიყვარულით, დიდი მოკრძალებით, მადლიერებით, აღტაცებით და ვევედროთ მას, გვასწავლოს მისი მიბაძვა, გვასწავლოს მისი სიყვარული და თაყვანი ვცეთ მას ისე, რომ ღირსი გავხდეთ, ვიყოთ მასთან ერთად ადამიანთა იმ მოდგმის ნაწილი, რომლისგანაც იშვა ღმერთი, - განაცხადა ქადაგებისას საპატრიარქოს ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი) ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის შობის დღესასწაულზე.„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.ყოვლადსამღვდელონო მღვდელმთავარნო, ქრისტეს მიერ საყვარელნო მამანო, ძმანო და დანო, გილოცავთ ღვთისმშობლის შობის დიდებულ დღესასწაულს და გადმოგცემთ სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის ლოცვა-კურთხევას.დღეს დიდებული დღეა, ხარობს ზეცა და ხარობს დედამიწა. ამ სიხარულზე გალობს დღეს წმინდა ეკლესიაც: „შობამან შენმან, ღვთისმშობელო ქალწულო, სიხარული აუწყა ყოველსა სოფელსა“ და ეს სიხარული მდგომარეობს იმაში, რომ ღმერთმა სამყაროს მოუვლინა ყოვლადწმინდა დედა და დედოფალი ჩვენი - ღვთისმშობელი.ყოველი ადამიანის მოვლინება ამქვეყნად დიდი საიდუმლოა, ვინაიდან სამყაროში შემოდის ამოუცნობი საიდუმლოებით აღსავსე ახალი არსება, ახალი პიროვნება. როგორი იქნება მისი ცხოვრება? რას მოიტანს იგი ამ სამყაროში? იქნება ის ნიჭიერი და სარგებელს მოუტანს თავის ქვეყანას, თუ შეუმჩნეველი ადამიანი იქნება, ასევე შეუმჩნევლად იცხოვრებს და წავა ამ ქვეყნიდან ისე, რომ მისი სახსენებელიც აღარ დარჩება? როგორი იქნება ის? ამიტომ ყოველი ბავშვის დაბადებას მისი მშობლებიც და ახლობლებიც დიდი მოწიწებით ეგებებიან.ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის შობა, როგორც ნათქვამია წმინდა სახარებაში, მოხდა ,,არა ნებითა ხორცთაითა, არა ნებითა მამაკაცისაითა", არამედ ღვთისგან, ღვთისგან იშვა იგი, როგორც უკანასკნელი რგოლი ადამიანთა იმ დიდი რიგისა, გრძელი ჯაჭვისა, რომელიც მთელი კაცობრიობის ისტორიის განმავლობაში იბრძოდა სიწმინდისთვის, სიკეთისთვის, იმისთვის, რომ ღმერთი ყოფილიყო პირველ ადგილზე მათ ცხოვრებაში. მოგეხსენებათ, ამ თაობებში, მის წინაპრებს შორის იყვნენ ცოდვილი ადამიანებიც, რომლებსაც შეიძლება ჰქონდათ მხოლოდ ერთი თვისება, რომელიც ამართლებდა მათ ცხოვრებას. იყვნენ ასევე წმინდანებიც, რომელთა ცხოვრებაშიც ძნელად თუ მოინახებოდა რაიმე ნაკლულევანება, მაგრამ მათ ყველას ჰქონდათ ერთი საერთო თვისება: ისინი იბრძოდნენ, ისინი იღვწოდნენ იმისთვის, რომ ღმერთი ყოფილიყო გამარჯვებული. ასე, საუკუნიდან საუკუნემდე, თაობიდან თაობამდე მათ მოამზადეს მათი მოდგმის მემკვიდრე, ყოვლადწმინდა ქალწული, რომლისგანაც უნდა დაბადებულიყო ძე ღმერთი.ყოვლადწმინდა ქალწული იშვა, როგორც ყველა ჩვილი იბადება, მაგრამ ის განსაკუთრებული ბავშვი იყო, რადგან თავიდანვე სიკეთე აირჩია, თავიდანვე დაიწყო ცხოვრება სიწმინდით და ასე იცხოვრა მთელი ცხოვრების განმავლობაში - სიწმინდით და თავისი ადამიანური მოწოდების, ადამიანური სიდიადის სრული ერთგულებით.ძვირფასო ძმებო და დებო, დღევანდელი დღე გახლავთ იმ უფსკრულის გადალახვის დასაწყისი, რომელიც გაჩნდა ღმერთსა და ადამიანს შორის დაცემის მომენტიდან. დღეს დაიბადა ის ადამიანი, რომელიც გახდება კარი ძე ღმერთის განკაცებისა, კარი, რომელიც იხსნება ზეცისკენ. ამიტომ ვიხაროთ დღეს ჩვენ, ვიხაროთ იმის გამო, რომ მოგვიახლოვდა ცხონების დასაწყისი, ჩვენი გამოხსნის დასაწყისი და ვეცადოთ, ვიფიქროთ ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელზე დიდი სიყვარულით, დიდი მოკრძალებით, მადლიერებით, აღტაცებით და ვევედროთ მას, გვასწავლოს მისი მიბაძვა, გვასწავლოს მისი სიყვარული და თაყვანი ვცეთ მას ისე, რომ ღირსი გავხდეთ, ვიყოთ მასთან ერთად ადამიანთა იმ მოდგმის ნაწილი, რომლისგანაც იშვა ღმერთი. რატომ? - იმიტომ, რომ ყოვლადწმინდა ქალწულმა მარიამმა გამოავლინა ასეთი სრულყოფილი სიყვარული და მორჩილება ღვთისადმი.კიდევ ერთხელ გილოცავთ დღევანდელ დიდებულ და შესანიშნავ დღესასწაულს; ღვთისმშობელმა დალოცოს თავისი წილხვედრი ქვეყანა - საქართველო, ღვთისმშობელმა გაამთლიანოს და გააძლიეროს ჩვენი სამშობლო, დედა ღვთისმშობელმა დაიფაროს და გააძლიეროს ჩვენი ეკლესია და დაიცვას ის ხილული და უხილავი მტრებისგან, გააძლიეროს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II.დედა ღვთისმშობელი შეგვეწიოს ჩვენ, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ დავამარცხოთ ყოველი ცოდვა და დავძლიოთ ყოველი უღირსება, რაც ჩვენში და ჩვენ ირგვლივ არის, რომ მის მსგავსად შეგვეძლოს წარმოთქმა მისი ცნობილი სიტყვებისა: „ადიდებს სული ჩემი უფალსა და განიხარა სულმან ჩემმან ღვთისა მიმართ მაცხოვრისა ჩვენისა, ამინ“.დღეს ჩვენი დღესასწაული კიდევ უფრო საზეიმო და სასიხარულო გახდა, ვინაიდან გვეწვია ძვირფასი სტუმარი, მისი მაღალყოვლადუსამღვდელოესობა, ლიმასოლელი მიტროპოლიტი ათანასე, რომელიც ცნობილია თავისი დიდი მოღვაწეობით, მისიონერობით, დიდი სულიერებით და მინდა ვთხოვო მას, რამდენიმე სიტყვით დალოცოს ჩვენი მრევლი“, - აღნიშნა მეუფე შიომ.

meufe shio

საზოგადოება 1726414995

გული არ უნდა გვქონდეს მიჯაჭვული ისეთ ფასეულობებზე, რომელთაც შეუძლიათ ღმერთს დაგვაშოროს... - რა უთხრა მრევლს მეუფე შიომ დღევანდელ ქადაგებაზე

ყოველგვარ სიმდიდრეს, მატერიალურსაც და არამატერიალურსაც, არ უნდა მივანიჭოთ თვითკმარი მნიშვნელობა. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ის იქცევა წინაღობად ღმერთსა და ადამიანს შორის. ე.ი. ჩვენ ყოველთვის მზად უნდა ვიყოთ, ასეთ სიმდიდრეებზე უარი ვთქვათ. გული არ უნდა გვქონდეს მიჯაჭვული ისეთ ფასეულობებზე, რომელთაც შეუძლიათ ღმერთს დაგვაშოროს, - განაცხადა თბილისის ყოვლადწმინდა სამების სახელობის საპატრიარქო ტაძარში ქადაგებისას საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა, შიომ (მუჯირი).მან მსახურებაზე წაკითხული, დღევანდელი სახარება განმარტა და ამქვეყნიური სიმდიდრის წარმავალობაზე ისაუბრა.„გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს, სულთმოფენობიდან მეთორმეტე კვირას; გადმოგცემთ სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის ლოცვა-კურთხევას.დღეს სახარებაში წაკითხული იყო, რომ უფალ იესო ქრისტესთან ერთხელ მივიდა მდიდარი ჭაბუკი და ჰკითხა: „მოძღვარო, სახიერო, რა გავაკეთო, რომ მარადიული ცხოვრება დავიმკვიდრო?“ (მთ. 19:16). ე.ი. ცათა სასუფეველში შევიდე. ეს მისგან უცნაური შეკითხვა იყო, რადგან ეს ჭაბუკი, გარდა იმისა, რომ მდიდარი იყო, ასევე მორწმუნეც იყო და პატიოსანი ცხოვრებით ცხოვრობდა. მან იცოდა რელიგიური ცხოვრების წესები, მცნებები, მაგრამ რატომ ეკითხება იესო ქრისტეს ამ შეკითხვას? ალბათ იმიტომ, რომ მას ესმოდა, რომ ჩვეულებრივ სიკეთეს ჯერ კიდევ ვერ შეჰყავს ადამიანი მარადიულ ცხოვრებაში. იგი მოსეს მიერ მოცემულ მცნებებს იცავდა, მაგრამ სინდისი ეუბნებოდა, რომ ეს არ არის საკმარისი, რომ სულის ცხონებისთვის საჭიროა რაღაც ძალიან მნიშვნელოვანი, რაც მას აკლია. ამიტომ ეკითხება უფალ იესო ქრისტეს, ვინაიდან მაცხოვრის სწავლებაში ყველაფერი იყო განსაკუთრებული და ეს ჭაბუკი ხვდებოდა, რომ მარადიული ცხოვრების დასამკვიდრებლად საჭიროა რაღაც განსაკუთრებული და მიმართავს ამ შეკითხვით.უფალი იესო ქრისტე მას დაინახავს, მასში განჭვრეტს ძალიან კეთილ ადამიანს, შეუყვარდება იგი, როგორც ამბობს მახარობელი, და მის შეკითხვას ასე უპასუხებს: „მცნებები იცი - არ მოკლა, არ იმრუშო, არ მოიპარო, ცილი არ დასწამო, პატივი ეცი შენს მშობლებს. აი, რა გჭირდება შენ“ (მთ. 19:18-19). ჭაბუკი მიუგებს, რომ ამ ყველაფერს ბავშვობიდან იცავს, მაგრამ ხვდება, რომ ეს არ არის საკმარისი. მაშინ მაცხოვარმა უთხრა: „შენ გინდა, რომ სრულყოფილი იყო? მაშინ უარი თქვი შენს სიმდიდრეზე, შენი ქონება გლახაკებს დაურიგე და მოდი და გამომყევი“ (მთ. 19:21). ამ სიტყვების გაგონებაზე ჭაბუკი დამწუხრდა, რადგან ძალიან მდიდარი იყო და არ შეეძლო ამ სიმდიდრეზე უარის თქმა და წავიდა.როგორც იცით, უფალი ხშირად საუბრობს ხატოვნად, იგავური ფორმით. ამიტომ მისი გამონათქვამების ყოველთვის პირდაპირი მნიშვნელობით გაგება არასწორია, არ უნდა გვესმოდეს ყოველთვის პირდაპირი მნიშვნელობით, არამედ ბევრად უფრო ღრმა და ფართო მნიშვნელობით. ამ შემთხვევაშიც ასეა: როდესაც იგი საუბრობს სიმდიდრესა და სიმდიდრის უარყოფაზე, ამ სიმდიდრეში იგი არ გულისხმობს მხოლოდ ფულს და მატერიალურ ქონებას, რადგან სიმდიდრე შეიძლება იყოს არამატერიალურიც. ე.ი. ფულის და ქონების გარდა, ადამიანს შეიძლება ჰქონდეს სხვა სახის სიმდიდრეებიც. ვიღაცისთვის ეს შეიძლება იყოს მაღალი თანამდებობა ან საზოგადოებრივი მაღალი მდგომარეობა, ცნობადობა. ზოგისთვის ყველაზე დიდი ფასეულობა არის პატივი. სხვებისთვის შეიძლება ეს იყოს განსწავლულობა, განათლებულობა, კულტურულობა, ცოდნა, თუ გნებავთ და ა.შ.და რა, განა უფალი იესო ქრისტე მოგვიწოდებს, რომ ჩვენ ამ ყველაფერზე უარი ვთქვათ და გავხდეთ უკულტურონი, გაუნათლებლები და უარი ვთქვათ ცოდნაზე? რა თქმა უნდა, ეს ასე არ არის. მაშ, როგორ გავიგოთ ქრისტეს ნათქვამი დღევანდელ სახარებაში სიმდიდრეზე უარის თქმის შესახებ?საქმე ისაა, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ ყოველგვარ სიმდიდრეს, მატერიალურსაც და არამატერიალურსაც, არ უნდა მივანიჭოთ თვითკმარი მნიშვნელობა. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ის იქცევა წინაღობად ღმერთსა და ადამიანს შორის. ე.ი. ჩვენ ყოველთვის მზად უნდა ვიყოთ, ასეთ სიმდიდრეებზე უარი ვთქვათ. გული არ უნდა გვქონდეს მიჯაჭვული ისეთ ფასეულობებზე, რომელთაც შეუძლიათ ღმერთს დაგვაშორონ. არ უნდა ვიყოთ მიჯაჭვული ამაზე, ჩვენი გული სრულიად თავისუფალი უნდა იყოს ასეთი სიმდიდრისგან.აი, ამას ეუბნებოდა უფალი ჩვენი იესო ქრისტე ამ მდიდარ ჭაბუკს, მაგრამ მისთვის სიმდიდრე იყო ყველაზე დიდი ფასეულობა ცხოვრებაში. ამიტომაც იგი დამწუხრდა, თავისი სიმდიდრე ამჯობინა ქრისტესთან ყოფნას და განშორდა, გაეცალა მას.შემდეგ უფალმა უთხრა თავის მოწაფეებს: „ძნელად შევა მდიდარი ცათა სასუფეველში. უფრო ადვილად გაივლის აქლემი ნემსის ყუნწში, ვიდრე მდიდარი შევა ღვთის სასუფეველში“ (მთ. 19:23-24). მოციქულებმა გაკვირვებით ჰკითხეს: „კი, მაგრამ, თუ ასეა, ვინღა ცხონდება მაშინ, ვის შეუძლია რომ ცხონდეს?“ (მთ. 19:25). და ეს შეკითხვა ყოველ ჩვენგანსაც შეიძლება დაებადოს: როგორ შეიძლება ჩვენ სული ვიცხონოთ, როცა ამდენი რამ მომეთხოვება და მე ამ ყველაფრის შესრულება არ ძალმიძს? და მაცხოვარი მიუგებს, რომ „შეუძლებელი კაცთათვის შესაძლებელია ღვთისთვის“ (მთ. 19:26). შესაძლებელია ჩვენი მხსნელისთვის, რომელიც არის სიყვარული და რომელიც ყოველთვის მზადაა, მოწყალების ხელი გამოუწოდოს ყოველ ცოდვილს, რადგან იგი ამისთვის მოვიდა ამ დედამიწაზე, მიიღო ეს მიწიური ცხოვრების ყოველგვარი საშინელება, თვით გოლგოთაზე ჯვარცმამდეც კი.ძვირფასო ძმებო და დებო, კიდევ ერთხელ გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს და სიტყვები, რომ ,,შეუძლებელი კაცთათვის შესაძლებელია ღვთისთვის“ - ძალიან გვანუგეშებს და გვაძლიერებს. ამიტომ ვეცადოთ, ვიცხოვროთ უფლის რწმენის ძალით, რომელიც გვაცხონებს და შეგვიყვანს ცათა სასუფეველში, რისი ღირსიც გაგვხადოს ჩვენ უფალმა ჩვენმა იესო ქრისტემ“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

თანამოსაყდრე

საზოგადოება 1724843889

დღეს, განსაკუთრებით შევთხოვთ ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელს, დაიცვას და დაიფაროს თავისი წილხვედრი ქვეყანა და გვიხსნას ხილული და უხილავი მტრებისგან - მეუფე შიო

საპატრიარქოს ტახტის მოსაყდრე მეუფე შიომ, ღვთისმშობლის მიძინების დღესასწაულზე, სიონის ტაძარში იქადაგა.მეუფე შიომ მრევლს ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის მიძინების, მარიამობის დღესასწაული და სიონობა მიულოცა და დღევანდელი დღის მნიშვნელობაზე ისაუბრა."გადმოგცემთ სრულიად კათალიკოს პატრიარქ ილია მეორის ლოცვა-კურთხევას. ეს დიდებული ტაძარი - სიონი თავისი წლოვანებით თბილისის თანატოლია. როდესაც საფუძველი ჩაეყარა ქალაქ თბილისს, მაშინ საფუძველი ჩაეყარა სიონის ტაძარსაც.დღეს, ჩვენ განსაკუთრებით შევთხოვთ ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელს, რომ დაიცვას და დაიფაროს თავისი წილხვედრი ქვეყანა საქართველოო და გვიხსნას ჩვენ ხილული და უხილავი მტრებისგან. მიძინება გახლავთ სრულიად განსაკუთრებული დღესასწაული. ჩვენ თაყვანს ვცემთ ყოვლადწმინდა დედა ღვთისმშობელს უფრო მეტად, ვიდრე ანგელოზებს, მთავარანგელოზებს, ქერუბიმებს, სერაფიმებს და საერთოდ, ყველას და ყველაფერს, რაც შექმნილია ღმერთის მიერ, მაგრამ რატომ ვზეიმობთ ასე განსაკუთრებით მიძინების დღესასწაულს? ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელი განიღმრთო, მოხდა მისი განღმრთობა. მართალია ის იყო ღვთის ქმნილება, მაგრამ მისმა პირადმა და სამყაროში ერთადერთმა უცოდველობამ იგი აღამაღლა ქმნილებაზე მეტად. უფლის მადლმა და ძალამ აღამაღლა იგი აი, ამ უცოდველობის გამო.სულ ცოტა ხნის წინ, ჩვენ ვიზეიმეთ ფერისცვალების დიდებული დღესასწაული, რომლის ტროპარიც გვაუწყებს ჩვენ, რომ უფალმა ჩვენმა იესო ქრისტემ თაბორის მთაზე ფერი იცვალა და მოწაფეებს თავისი საღვთო დიდება უჩვენა. ამავე ტროპარში ნათქვამია, ლოცვის სახით ჩვენ შევთხოვთ უფალს, რომ ჩვენც გვაზიაროს ამ დიდებას. გახსოვთ ტროპარის სიტყვები, „გამოგვიბრწყინე ჩვენცა ცოდვილთა ნათელი შენი მიუაჩრდილებელი მეოხებიოთა ღვთისმშობელისათა ნათლისა მომცემელო. უფალო, დიდება შენდა“. და, აი, ჩვენი ცხოვრების მიზანიც ხომ სწორედ ის არის,რომ ჩვენშიც გამობრწყინდეს საღვთო დიდების ეს მარადიული ნათელი. ვისაც დღეს სულიერი თვალები ახელილი აქვს, ისინი ხედავენ ამ საღვთო დიდების გამოვლინებას ღვთისმშობლის მიძინებაში. საეკლესიო გადმოცემა, ჩვენი იკონოგრაფია გვაუწყებს ჩვენ, როგორ მოხდა ღვთისმშობლის გარდაცვალება, როგორ გადავიდა იგი ზეციურ სამყაროში, რომ თვით ძე ღმერთი თავისი საღვთო დიდებით შეეგება მას. თვით ძე ღმერთი მთელს ზეციურ სამყაროსთან ერთად ეგებება მას გვირგვინით და რა გვირგვინია ეს, რაზე მიანიშნებს ეს გვირგვინი? აი, სწორედ ამ დღეს ყოვლადწმინდა ღვთისმშობელი გახდა ზეციური დედოფალი, ამ ჟამს, მისი მიძინების ჟამს და მას შემდეგ წმინდა ეკლესია მას უწოდებს ზეცისა და მიწის დედოფალს, ყოველთა დედოფალს, და დედოფალს არ შეეძლო ზეცისთვის მიეცა ამაზე უფრო წმინდა, ამაზე უფრო უბიწო და აღმატებული არსება. ამიტომაც, ძვირფასო დებო და ძმებო, სწორედ მან მიიღო თავის წიაღში ნათლის მომცემელი და ცხოვრების მომცემელი ღმერთი და სწორედაც ამიტომ ფერისცვალების ტროპარში აღნიშნულია, რომ ღვთისმშობლის მეოხებით შეიძლება აღმოუბრწყინდეს ადამიანს საღვთო, მიუაჩრდილებელი თაბორის შუქი, მარადიული ნათელი. ამიტომ, ყოველთვის უნდა ვევედრო ჩვენ ღვთისმშობელს, რომ მისი ლოცვით ჩვენც გავხდეთ თანაზიარი აი, ამ მარადიული საღვთო ნათლისა, რომელიც ბრწყინავს მთელ სამყაროში და აი,ამ ლურჯი ზეცის ზემოთ,რომელსაც ჩვენ ვხედავთ არის კიდევ ერთი ზეცა,რომელიც სავსეა და დაფარულია ღვთისმშობლის დიდებით.კიდევ ერთხელ გილოცავთ, ძვირფასო დებო და ძმებო, ღვთისმშობლის მიძინების დიდებულ დღესასწაულს და ვეცადოთ მთელი გულით შევიყვაროთ დედა ღვთისმშობელი და თაყვანი ვცეთ მას, - განაცხადა ქადაგებისას მეუფე შიომ.

shio

საზოგადოება 1724072309

ფერისცვალება არის დედამიწაზე ცათა სასუფევლის დიდების და ბრწყინვალების გამოვლინება - ყოველთვის ვევედროთ უფალს, რომ ღირსი გაგვხადოს ამ მარადის მყოფი თაბორის შუქის თანაზიარებისა - მეუფე შიო

ფერისცვალება არის დედამიწაზე ცათა სასუფევლის დიდების და ბრწყინვალების გამოვლინება... ყოველთვის ვევედროთ უფალს, რომ ღირსი გაგვხადოს ამ მარადის მყოფი თაბორის შუქის თანაზიარებისა. შევიდეთ მის ნათელში და გავიხაროთ. ჩვენი და ჩვენთან ერთად მთელი სამყაროს განდიდებით, იმ დიდებით, რომელიც გამობრწყინდა თაბორის მთაზე ფერისცვალების ჟამს, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი) ფერისცვალების დღესასწაულზე ქადაგებისას განაცხადა.„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა.ძვირფასო მამებო, ძმებო და დებო, გილოცავთ ფერისცვალების დიდებულ დღესასწაულს და გადმოგცემთ სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის ლოცვა-კურთხევას.ფერისცვალება არის დედამიწაზე ცათა სასუფევლის დიდების და ბრწყინვალების გამოვლინება, იმ საღვთო დიდების, რომელიც აქვს ღმერთკაც იესო ქრისტეს და რომელიც მან თავის მოწაფეებს გამოუბრწყინა თაბორის მთაზე.უფალმა იესო ქრისტემ მთაზე მხოლოდ სამი მოწაფე წაიყვანა და მაცხოვრის ლოცვის შემდეგ უეცრად მათ იხილეს, რომ უფალმა ფერი იცვალა, მისი სახე გაბრწყინდა, როგორც მზე და მისი შესამოსელი გახდა თეთრი, როგორც ნათელი. მასთან იდგნენ მოსე და ილია, რომლებიც საუბრობდნენ მასთან მიწიური ცხოვრებიდან მისი გასვლის შესახებ.ეს შუქი და ბრწყინვალება, რომელიც მოწაფეებმა იხილეს, როდი იყო მხოლოდ მხედველობითი შეგრძნება მათი, არამედ ეს იყო უჩვეულო, სასწაულებრივი შუქი, ბრწყინვალება. ეს იყო საღვთო დიდების შუქი, რომელიც მარადიულად არსებობს, მაგრამ რომელსაც ჩვენ, უბრალო ადამიანები, ვერ ვხედავთ, ჩვენი ცოდვების გამო.აი, ამ შუქზე საუბრობს წმინდა გრიგოლ პალამა. ის ამბობს, რომ ადამი თავის დაცემამდე შემოსილი იყო საღვთო ბრწყინვალების საზეიმო შესამოსლით და ამიტომ არ რცხვენოდა თავისი სიშიშვლის; უფალმა იესო ქრისტემ, ძე ღმერთმა, თავის მოციქულებს უჩვენა თავის საღვთო ბუნებასთან შეერთებული კაცობრივი ბუნების ეს ბრწყინვალება. აი, რა საოცარ სიტყვებს ამბობს წმინდა გრიგოლ პალამა.ამიტომაც მოციქულებმა როდესაც ეს შუქი იხილეს, მათ იგრძნეს, რომ ამაზე კარგი არაფერი არ არსებობს და რომ ეს არის ყოველგვარი სიკეთის, ყოველგვარი მშვენიერების სრულყოფილება. ამიტომაც, როგორც წავიკითხეთ დღეს სახარებაში, მათ სთხოვეს მაცხოვარს, გაეკეთებინათ სამი კარავი: ერთი მისთვის, ერთი მოსესთვის და ერთი ილიასთვის.რატომ იცვალა უფალმა ფერი მოწაფეთა წინაშე?თქვენ იცით, რომ მთელი მისი მიწიური ცხოვრების განმავლობაში იგი მალავდა ამ თავის საღვთო დიდებას. მართალია, მის სასწაულებში ვლინდებოდა მისი საღვთო ძალა, მაგრამ იმ დიდებას და ბრწყინვალებას, რომელიც მას აქვს ცათა სასუფეველში, იგი მალავდა, ფარავდა და პირველად ეს გამოაჩინა თაბორის მთაზე თავისი მოციქულებისთვის. რატომ? ეს მოახდინა იერუსალიმში შესვლამდე, სანამ დაითმენდა უკანასკნელ ტანჯვებს და ჯვარცმით სიკვდილს. მაცხოვრის ამ ტანჯვებს, დამცირებას და ჯვარზე სიკვდილს შეიძლება დაებრკოლებინა მოწაფეები, ისინი შესაძლოა, დაეჭვებულიყვნენ უფლის საღვთო დიდებაში, ქრისტეს საღვთო დიდებაში და ეფიქრათ, რომ სადღაა ეს დიდება, როცა მათი მოძღვარი ავაზაკივით დასჯილი ჰკიდია ჯვარზე. მათ რომ სცოდნოდათ, რომ ქრისტემ ეს ყველაფერი თავისი ნებით დაითმინა, ამიტომაც უჩვენა მათ ეს დიდება თაბორის მთაზე; მაგრამ ეს ხილვა დასრულდა და გაქრა, ვინაიდან ეს იყო მომავალი საუკუნის სახე და საიდუმლო. მოსეც და ილიაც მომავალი საუკუნის საიდუმლოებებზე ესაუბრებოდნენ უფალს და ეს ხილვაც იყო მომავალი საუკუნის საიდუმლო, რაც არის ჩვენი ცის და ქვეყნის, მიწის მომავალ საუკუნეში ფერისცვალება, როდესაც ცა და მიწა განდიდდება ისე, როგორც თაბორის მთაზე განდიდდა ქრისტეს საღვთო ბუნებასთან შეერთებული მისი კაცობრივი ბუნება და როდესაც იქნება ახალი ცა და ახალი მიწა.ეს აუცილებლად მოხდება, რადგან თაბორის შუქი, რომელიც დღეს გამობრწყინდა, შემოვიდა სამყაროში და დარჩა სამყაროში. ის ყველგან არის, მაგრამ ჩვენ, როგორც გითხარით, ვერ ვხედავთ მას. ის მოქმედებს საღვთო მადლთან ერთად ყველაფერში და ჩვენ ჯერჯერობით არ ვართ ღირსნი მისი ხილვის, მასში შესვლის და მასში ცხოვრების, მაგრამ აუცილებლად დადგება დრო, როდესაც ეს საღვთო მშვენიერება გაიხსნება და იქნება ახალი ცა და ახალი მიწა. აი, ეს არის მომავალი საუკუნის საიდუმლო.ძვირფასო ძმებო და დებო, ჩვენი ცხოვრების, ქრისტიანული ცხოვრების აზრიც ხომ იმაში მდგომარეობს, რომ ამ დედამიწაზე ისეთი შრომა გავწიოთ, რომელიც რაგინდ მცირე იყოს, დაგვირგვინდება ამ საღვთო დიდებაში თანდათანობით შესვლით რომ სული ვიცხონოთ ამ მომავალ საუკუნეში, რომელზეც ვსაუბრობდით, განვიდიდოთ იმ შრომისთვის, რომელიც გავწიეთ აქ ჩვენი სულების გადასარჩენად, ჩვენი ახლობლების გადასარჩენად თუ ჩვენი ქვეყნის გადასარჩენად იმ ბოროტებისგან, რომელშიც დანთქმულია მთელი ქვეყანა, როგორც ამბობს წმინდა მოციქული იოანე ღვთისმეტყველი.კიდევ ერთხელ გილოცავთ ფერისცვალების დიდებულ დღესასწაულს და ყოველთვის ვევედროთ უფალს, რომ ღირსი გაგვხადოს ამ მარადის მყოფი თაბორის შუქის თანაზიარებისა; რომ ჩვენც შევიდეთ ამ შუქში, ჩვენც ვიხილოთ იგი, შევიდეთ მის ნათელში და გავიხაროთ ამ შესვლით; ასევე გავიხაროთ ჩვენი და ჩვენთან ერთად მთელი სამყაროს განდიდებით, იმ დიდებით, რომელიც გამობრწყინდა თაბორის მთაზე ფერისცვალების ჟამს, ამინ.ღმერთმა დაგლოცოთ და გაგაძლიეროთ“, - ნათქვამია ინფორმაციაში.

shio

საზოგადოება 1723388040

ჩვენი ყველანაირი ტანჯვის მიზეზი, მდგომარეობს იმაში, რომ ადვილად ვემორჩილებით, ადვილად ვემონებით ვნებებს და ისინი შემდეგ გვაიძულებენ, ჩავიდინოთ ცოდვები - მეუფე შიო

უფალი იესო ქრისტე დღესაც კურნავს ყველა ადამიანს, ვინც მთელი გულით და ცოცხალი რწმენით მიეახლება მას. ამიტომ ვეცადოთ, რომ ვირწმუნოთ მისი, როგორც ორმა უსინათლომ ირწმუნა და ვუერთგულოთ უფალს ჩვენი რწმენით, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა, შიომ (მუჯირი) სენაკის წმინდა იოანე ნათლისმცემლის სახელობის საკათედრო ტაძარში ქადაგებისას განაცხადა.მან ქრისტეს მიერ ორი ბრმის განკურნების შესახებ დღეს ტაძარში წაკითხული სახარება განმარტა და უფლის მიმართ ჭეშმარიტი რწმენის მნიშვნელობაზე იუსაუბრა.„ერთხელ ორი ბრმა მოსდევდა იესო ქრისტეს, ისინი ხმამაღლა გაიძახოდნენ: „შეგვიწყალე ჩვენ, იესო ძეო დავითისაო!“ (მთ. 20,30). მათ იცოდნენ იესო ქრისტეს ძალა და სწამდათ მისი ყოველგვარი დაეჭვების გარეშე. ამიტომაც განუწყვეტლად სთხოვდნენ მას განკურნებას. უფალმა მათ უთხრა: „გწამთ, რომ მე შემიძლია ამის გაკეთება?“ მათ მიუგეს: „დიახ, უფალო, გვწამს“. მაშინ იგი შეეხო მათ თვალებზე და უთხრა: „თქვენი რწმენისამებრ მოგეგოს თქვენ“ და აეხილათ მათ თვალები. აი, ასეთი სახარება წავიკითხეთ ჩვენ დღეს.გვეხება თუ არა ჩვენ ეს სახარება, ძვირფასო ძმებო და დებო? რა თქმა უნდა, გვეხება. რით გვეხება? იმით, რომ ჩვენც ვგავართ ამ ბრმებს ჩვენი სულიერი სიბრმავით, მაგრამ არა მხოლოდ ამით, არამედ ვგავართ ჩვენი ფიზიკური და სულიერი უძლურებებით, რომლებიც მათსავით გვტანჯავს და მათსავით ვევედრებით უფალს, რომ შეგვიმსუბუქოს ტანჯვები, განგვკურნოს და დაგვიბრუნოს სიცოცხლის სიხარული, რომელიც რატომღაც ვგრძნობთ, რომ დაკარგული გვაქვს.ჩვენ ამ ორ ბრმას ამით ვგავართ, მაგრამ რით არ ვგავართ? არ ვგავართ იმ რწმენითა და ერთგულებით ღვთისადმი, რომელიც მათ ჰქონდათ. მათი რწმენა და ერთგულება იყო უეჭველი. აი, ასეთი რწმენა არ გვაქვს ჩვენ. შეიძლება ვკითხოთ ჩვენს თავს, ამიტომ ხომ არ არის სწორედ, რომ ხშირად ვრჩებით ხოლმე განუკურნებელნი?ჩვენი ყველანაირი ტანჯვის მიზეზი, ეს იქნება ცალკეული ადამიანის თუ ყველასი ერთად, მდგომარეობს იმაში, რომ ადვილად ვემორჩილებით, ადვილად ვემონებით ვნებებს და ისინი შემდეგ გვაიძულებენ, ჩავიდინოთ ცოდვები. ცოდვა იგივე ბოროტებაა. ეს ყველაფერი შემდეგ გვართმევს ნამდვილ სიხარულს და ჩვენს გულებში აქრობს სინათლეს და სითბოს. თავდაპირველად ადამიანს ჰგონია, რომ ვნებების დაკმაყოფილება მის ცხოვრებას ავსებს, მაგრამ, სინამდვილეში, პირიქით არის, ამას მოსდევს სიცარიელე, განხიბვლა, სისასტიკე გულისა, გულქვაობა, უგრძნობლობა და ადამიანი მისთვისვე შეუმჩნევლად იქცევა ასეთ სულიერად გაციებულ, გაზარმაცებულ, ცარიელ და მხოლოდ თავის თავის მოყვარულ ადამიანად.მაშასადამე, როდესაც ამ ვნებებს ვემონებით, ჩვენ ვასახიჩრებთ ჩვენს ცხოვრებას, მაგრამ, ღვთის წყალობით, უნდა ვიცოდეთ, რომ ვნებების დამარცხება და მათგან გათავისუფლება შესაძლებელია. ყოველ ადამიანს შეუძლია შეიცვალოს, განიწმინდოს და განათლდეს იმავე ძალით და მადლით, ძვირფასო ძმებო და დებო, რა ძალითა და მადლითაც განიკურნა დღევანდელი ორი ბრმა ადამიანი. ეს არის ძალა და მადლი ღვთისა, რომელიც ეძლევა ყველას, მის მაძიებელს.თქვენ იცით ეკლესიის სწავლება, რომ ღვთის ამ ძალით, მადლითა და ენერგიით, ამის მეშვეობით, ადამიანი ხდება საღვთო ბუნების, ღვთაების თანაზიარი, მაგრამ ამისთვის საჭიროა, მთელი ჩვენი გულით, გონებით, მთელი არსებით ვესწრაფოთ ამას, მივისწრაფოდეთ ამ მადლის მოხვეჭისკენ და დაუღალავად ვეძიოთ ეს მადლი, რომ ვიყოთ ღმერთში, ვიყოთ ღმერთთან და არ წაგვერთვას ეს ჭეშმარიტი სიხარული.აი, ამიტომ ცოდვაში ჩავარდნილმა ადამიანმა გული არასდროს არ უნდა გაიტეხოს, სასო არ უნდა წარიკვეთოს და არ უნდა გვეგონოს, რომ ცოდვისა და ბოროტებისგან გამოწვეული სიბნელე და ის ტანჯვები, რაც ამას მოსდევს, არის ჩვენი გარდაუვალი ხვედრი. ასე არ არის, იმიტომ რომ უფალი ბრძანებს: „ვის მივაპყრობ მზერას? მხოლოდ მდაბალს და ჩემი სიტყვების მოშიშს“ (ეს. 66,2). ასევე, მოციქულები გვასწავლიან ჩვენ, რომ: „შეიმოსეთ სიმდაბლე, რამეთუ, ღმერთი ამპარტავანთა შემუსრავს, ხოლო მდაბალთა მოსცის მადლი“ (1 პეტრ. 5, 5-6; იაკ. 4. 6).ამრიგად, თუ ჩვენ გვექნება ეს სიმდაბლე, აუცილებლად ვიგრძნობთ ამ ძალისა და მადლის მაკურნებელ, განმანათლებელ, განმწმენდელ მოქმედებას; ეს მადლი ყოველთვის ჩვენთან იქნება და აუცილებლად განგვკურნავს ჩვენ სულიერი და ფიზიკური სნეულებებისგან.უფალი იესო ქრისტე ძალიან დიდი ხნის წინ დადიოდა ქალაქებსა და სოფლებში, - დღეს იყო ნათქვამი წმინდა სახარებაში, - და კურნავდა ადამიანებში ყოველგვარ სნეულებებს, მაგრამ ჩვენ უნდა ვიცოდეთ, ძვირფასო ძმებო და დებო, რომ უფალი იესო ქრისტე დღესაც კურნავს ყველა ადამიანს, ვინც მთელი გულით და ცოცხალი რწმენით მიეახლება მას. ამიტომ ვეცადოთ, რომ ვირწმუნოთ მისი, როგორც ამ ორმა უსინათლომ ირწმუნა და ვუერთგულოთ უფალს ჩვენი რწმენით, ჩვენი სიყვარულით და ვადიდებდეთ მის დიდადშვენიერ, პატიოსან და საღვთო სახელს“, - განაცხადა მეუფე შიომ.

shio

საზოგადოება 1722694374

ვრცელდება მეუფე შიოს წერილი

"როგორც წარსულში, დღესაც მრავალი გამოწვევის წინაშე დგას ჩვენი სამშობლო - იმედი გვაქვს, რომ თქვენი წინამძღოლობით და წმინდა ილია წინასწარმეტყველის შეწევნით, ეს გამოწვევებიც დაიძლევა და უღმერთო იდეოლოგიის დანერგვის მორიგი მცდელობა საქართველოში წარუმატებელი აღმოჩნდება",- ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრის, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტ შიოს (მუჯირი) წერილშია ნათქვამი.მეუფე შიო წმინდა სინოდის მღვდელმთავრების სახელით ულოცავს პატრიარქს დიდი წინასწარმეტყველის, წმინდა ილია თეზბიტელის და ასევე წმინდა ილია მართლის ხსენების დღეს."თქვენო უწმინდესობავ და უნეტარესობავ!დღეს საქართველოს მართლმადიდებელი სამოციქულო ეკლესია აღნიშნავს თქვენი მფარველი წმინდანის, დიდი წინასწარმეტყველის, წმინდა ილია თეზბიტელის და ასევე წმინდა ილია მართლის ხსენებას.ნება მიბოძეთ, წმინდა სინოდის მღვდელმთავრების სახელით გულითადად მოგილოცოთ ეს დღესასწაული.ერთ-ერთი დიდი სიწმინდე, რომელიც მცხეთაში უფლისა ჩვენისა იესო ქრისტეს კვართის სიახლოვეს არის დაფლული, წმ. ილია წინასწარმეტყველის ხალენია. სახელი ილია ღვთის ძალას ნიშნავს და სწორედ ამ დიდი წმინდანის სახელი გეწოდათ თქვენ 1957 წელს მონაზვნად აღკვეცისას. როდესაც ვფიქრობთ თქვენს განვლილ გზაზე, თქვენს დიდ ღვაწლზე, სწორედ თქვენი მფარველი წმინდანის, ილია თეზბიტელის ცხოვრება გვახსენდება, რარიგ უშიშრად და მოშურნედ მსახურობდა იგი ღვთისგან განდგომილ ხალხში რწმენის დანერგვისათვის. არანაკლებ რთული იყო ასევე კომუნისტური დევნის შედეგად ეკლესიას დაშორებული ერის რწმენისკენ შემობრუნება, რაც თქვენ შეძელით, ღვთის შეწევნით, თქვენი მფარველი წმინდანის მეოხებით და თქვენი დაუღალავი შრომით. იმ მძიმე წლებიდან მოყოლებული, როდესაც თქვენ საქართველოს ეკლესიის საჭეთმპყრობლის კვერთხი ჩაიბარეთ, მთელი თქვენი ცხოვრება თავდაუზოგავად ემსახურებით „ღმერთს, სამშობლოსა და ადამიანს“.თქვენ ხშირად აღნიშნავთ, რომ მუდამ გრძნობთ ილია წინასწარმეტყველის სულიერ ძალას, მის მფარველობას და ყოველთვის ცდილობთ, თქვენი მფარველი წმინდანის მსგავსად შთაგვაგონოთ, რომ ეკლესიური ცხოვრება და ადამიანთა სულების აღშენება მხოლოდ მოწყალებით, სიყვარულითა და მოთმინებით არის შესაძლებელი."პატრიარქის მსახურება მუდმივი მოწამეობაა!“ - გითქვამთ თქვენ და ალბათ მხოლოდ უფალმა უწყის, რამდენი დარდი, ტკივილი და განსაცდელი დაითმინეთ პატრიარქობის უმძიმეს გზაზე.გადაჭარბების გარეშე შეიძლება ითქვას, რომ მე-20 საუკუნეში საქართველოს ეკლესიის ფერისცვალება და ქართველი ერის სულიერი აღმავლობა სწორედ თქვენს საპატრიარქო მსახურებას უკავშირდება."როცა ვუყურებთ ჩვენ წარსულს და დღევანდელ დღეს, გვეთქმის მხოლოდ ერთი - დიდება და მადლობა უფალს ყველაფრისთვის. მართლაც, მძიმე გზა გამოიარა ჩვენმა ერმა და ეკლესიამ, მაგრამ ძალა ღვთისა იყო ყველაზე ძლიერი, ძალა ღვთისა ფარავდა ყველაფერს და მადლი ღვთისა და წყალობა ღვთისა დღეს სუფევს საქართველოში“, - აღნიშნავთ თქვენ და ჩვენც, თქვენი სულიერი შვილები, ვმადლობთ უფალს იმ დიდი წყალობისათვის, რომელიც თქვენი სახით მოუვლინა ჩვენს ქვეყანას.დიდხანს შეიძლება ისაუბრო ჩვენი ეკლესიისა და ერის წინაშე თქვენ მიერ გაწეული ღვაწლის შესახებ. ღვთისგან მომადლებული მრავალმხრივი ნიჭის წყალობით, არ არსებობს საეკლესიო სფერო, რომელთა განვითარებაშიც თქვენ განსაკუთრებული წვლილი არ მიგიძღოდეთ.თქვენი სიბრძნე, სიმშვიდე, დიდი სიყვარული და მიმტევებლობა ნებისმიერი აღმსარებლობისა და ეროვნების ადამიანს უთბობს გულს. სწორედ ამ თქვენმა თვისებებმა არაერთხელ გადაარჩინა საქართველო მძიმე განსაცდელს. უნდა აღინიშნოს, რომ დიდია თქვენი წვლილი ქართული ეროვნული თვითმყოფადობის გადარჩენის საქმეში. ჩვენ არაერთგზის ვიხილეთ, თუ როგორ შეძლო ეკლესიამ თქვენი წინამძღოლობით, ყველაზე რთულ პერიოდში მნიშვნელოვანი და სასიცოცხლო ფუნქციის შესრულება. რა გვაძლევს ძალასა და შემართებას, გადავიტანოთ და დავძლიოთ ამ ეპოქის ყველა სირთულე და გამოწვევა? რა თქმა უნდა, პირველ რიგში, ეს უფლის მადლია, და ამასთან - თავგანწირული, მამობრივი სიყვარული, სიბრძნე და სულიერება თქვენნაირი წინამძღოლისა.როგორც წარსულში, დღესაც მრავალი გამოწვევის წინაშე დგას ჩვენი სამშობლო. სწორედ ამ გამოწვევების დაძლევის მცდელობისას თქვენი სიტყვები გვახსენდება: „ხშირად ვფიქრობ იმის შესახებ, თუ რამ გადაარჩინა ქართველი ერი და მომავალშიც რა გადაარჩენს მას. ჩვენი ერი იხსნა სულიერმა სიმტკიცემ, დიდმა სარწმუნოებამ, ეროვნულმა თვითშეგნებამ... ორი ძალა - სულიერი და ეროვნული - გადაარჩენს ქართველ ერს, ისინი უნდა შევინარჩუნოთ და მათ უნდა გავუფრთხილდეთ. ასეთი სულისკვეთებით უნდა აღვზარდოთ ჩვენი შვილებიც...“ ჩვენ იმედი გვაქვს, რომ თქვენი წინამძღოლობით და წმინდა ილია წინასწარმეტყველის შეწევნით, ეს გამოწვევებიც დაიძლევა და უღმერთო იდეოლოგიის დანერგვის მორიგი მცდელობა საქართველოში წარუმატებელი აღმოჩნდება.თქვენო უწმინდესობავ და უნეტარესობავ, დღევანდელ საზეიმო დღეს კიდევ ერთხელ გულითადად გილოცავთ ანგელოზის დღეს! დიდი სიყვარულითა და მადლიერების გრძნობით, გამოვითხოვთ რა თქვენს ლოცვა-კურთხევას, შევთხოვთ უფალს თქვენს მრავალჟამიერ სიცოცხლეს ჩვენი ქვეყნისა და ეკლესიისა საკეთილდღეოდ. ამინ.ის პოლა ეტი დესპოტა", - წერია მეუფე შიოს წერილში, რომელსაც საქართველოს საპატრიარქოს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახური ავრცელებს. 

petre kolxi

საზოგადოება 1722580492

„ვბრუნდები ტაძარში. დავაარსებთ სამრევლო სკოლას და ლექციებს წავიკითხავ“ – მამა პეტრე კოლხი

დეკანოზი პეტრე კვარაცხელია სოციალურ ქსელში სინოდის წევრებთან შეხვედრისა და მიღებული გადაწყვეტილების შესახებ წერს:„არ ვიქნები მართალი, რომ ეს არ ვთქვა… ვიცი, უამრავ ადამიანს აინტერესებს და განსაკუთრებით მათ, ვინც ჩემი ახლობელია, მეგობარი და ტაძრის წევრი…დღეს ვიყავი საპატრიარქოში მისული, შეხვედრა მქონდა წმინდა სინოდის წევრებთან…საუბარს ესწრებოდნენ: მეუფე შიო, მეუფე იოანე, მეუფე ანდრია, მეუფე თეოდორე, დეკანოზი მიქაელ ბოტკოველი, დეკანოზი ანდრია ჯაღმაიძე, დეკანოზი ლონგინოზ სუარიშვილი.მადლიერი ვარ ყველა მათგანის, მათაც ვუთხარი, მაგრამ საჯაროდაც მსურს მადლიერება გამოვხატო… მეტი გაგება, მოსმენა და მსჯელობა უბრალოდ, შეუძლებელია…ბევრი დაფიქრება და ანალიზი მჭირდება, სად და როგორ მინდა ვიყო…მეუფე შიო ყოველთვის გამოირჩევა გულისხმიერებით და გაგების უნარით…ამ ეტაპზე წირვა-ლოცვის ჩატარება შეჩერებულია, უნდა ვიფიქრო, მაგრამ ვბრუნდები ტაძარში და მეუფე შიოს დახმარებით, დავაარსებთ სამრევლო სკოლას, ლექციებს წავიკითხავ საქართველოს ისტორიაში, კატეხიზმოსა და ქართულ ლიტერატურაში!…Lela Merabishvili, ყველაზე მეტად შენ გილოცავ, ვიცი, რა ბედნიერი იქნები… ანასაც უთხარი და დანარჩენებსაც, ვისაც ახარებს ეს ფაქტი!…მადლობა იესოს და ყველას, ვინც დღეს შემხვდა!..“, - წერს პეტრე კოლხი სოციალურ ქსელში.

მამა პეტრე კოლხი

საზოგადოება 1722524267

„არ ვიქნები მართალი, ეს რომ არ ვთქვა… ვიცი, უამრავ ადამიანს აინტერესებს და განსაკუთრებით მათ, ვინც ჩემი ახლობელია, მეგობარი და ტაძრის წევრი…“ - რას წერს პეტრე კოლხი

დეკანოზი პეტრე კვარაცხელია სოციალურ ქსელში სინოდის წევრებთან შეხვედრისა და მიღებული გადაწყვეტილების შესახებ წერს:„არ ვიქნები მართალი, რომ ეს არ ვთქვა… ვიცი, უამრავ ადამიანს აინტერესებს და განსაკუთრებით მათ, ვინც ჩემი ახლობელია, მეგობარი და ტაძრის წევრი…დღეს ვიყავი საპატრიარქოში მისული, შეხვედრა მქონდა წმინდა სინოდის წევრებთან…საუბარს ესწრებოდნენ: მეუფე შიო, მეუფე იოანე, მეუფე ანდრია, მეუფე თეოდორე, დეკანოზი მიქაელ ბოტკოველი, დეკანოზი ანდრია ჯაღმაიძე, დეკანოზი ლონგინოზ სუარიშვილი.მადლიერი ვარ ყველა მათგანის, მათაც ვუთხარი, მაგრამ საჯაროდაც მსურს მადლიერება გამოვხატო… მეტი გაგება, მოსმენა და მსჯელობა უბრალოდ, შეუძლებელია…ბევრი დაფიქრება და ანალიზი მჭირდება, სად და როგორ მინდა ვიყო…მეუფე შიო ყოველთვის გამოირჩევა გულისხმიერებით და გაგების უნარით…ამ ეტაპზე წირვა-ლოცვის ჩატარება შეჩერებულია, უნდა ვიფიქრო, მაგრამ ვბრუნდები ტაძარში და მეუფე შიოს დახმარებით, დავაარსებთ სამრევლო სკოლას, ლექციებს წავიკითხავ საქართველოს ისტორიაში, კატეხიზმოსა და ქართულ ლიტერატურაში!…Lela Merabishvili, ყველაზე მეტად შენ გილოცავ, ვიცი, რა ბედნიერი იქნები… ანასაც უთხარი და დანარჩენებსაც, ვისაც ახარებს ეს ფაქტი!…მადლობა იესოს და ყველას, ვინც დღეს შემხვდა!..“, - წერს პეტრე კოლხი სოციალურ ქსელში.

მეუფე შიო

საზოგადოება 1722176044

რა თქვა მეუფე შიომ დღევანდელ ქადაგებაში

„შეგვაძლებინოს უფალმა, ვიცხოვროთ ნამდვილი ადამიანისთვის შესაფერისი ცხოვრებით, ვიცხოვროთ ქრისტეში, ღმერთში და იმ საღვთო ძალასთან ერთად, რომელიც ადამიანს აძლევს ყოველივე საუკეთესოს“, - ამის შესახებ საპატრიარქო ტახტის მოსაყდრემ, სენაკისა და ჩხოროწყუს მიტროპოლიტმა შიომ (მუჯირი) სულთმოფენობიდან მეხუთე კვირას ქადაგებაზე განაცხადა.„სახელითა მამისათა და ძისათა და სულისა წმინდისათა. ქრისტეს მიერ საყვარელნო მამანო, ძმანო და დანო, გილოცავთ დღევანდელ კვირა დღეს. დღეს ჩვენ მოვისმინეთ წმინდა სახარებიდან, როგორ განკურნა უფალმა იესო ქრისტემ ორი ღადარინელი ეშმაკეული და შემდეგ იმ ქალაქის მაცხოვრებლები როგორ სთხოვდნენ უფალს, გასცლოდა მათ საზღვრებს, წასულიყო მათგან. „წადი ჩვენგან, არ გვინდა, რომ შენ აქ იყო“, - უთხრეს მათ. მსგავსი სიტყვებით უფლისთვის ადრეც მიუმართავთ. ეს სიტყვები წარმოთქვა პეტრე მოციქულმა მას შემდეგ, რაც იესო ქრისტემ თევზჭერის სასწაული მოახდინა. თქვენ გახსოვთ ეს ეპიზოდი. მაშინ პეტრე მოციქული განიმსჭვალა დიდი მოწიწებით, სიმდაბლით, თავისი ცოდვების განცდით, უფლისა და მისი სიწმინდისადმი მოწიწებით და ასეთი სიტყვები უთხრა: „წადი ჩემგან, უფალო, მე არ ვარ ღირსი, რომ შენ ჩემთან იდგე, ჩემთან ერთად იყო, რადგან მე კაცი ცოდვილი ვარ“. ღადარინელებმა კი იმ სასწაულის წინაშე, რომელიც მათ თვალწინ მოხდა, ეს სიტყვები წარმოთქვეს არც მოწიწებით, არც სიმდაბლით, არამედ სულ სხვა განზრახვით.როდესაც უფალმა ეს ორი ეშმაკეული განკურნა და მათგან გამოსული ეშმაკები ღორების კოლტში შევიდნენ, ღადარინელებმა დაინახეს, რომ მათი ღორები ზღვაში ჩაცვივდნენ და დაიხოცნენ. მაშინ მათ წინაშე დადგა ასეთი, რა თქმა უნდა, ყალბი, მაგრამ მათთვის სერიოზული საკითხი: ან იესო ქრისტე თავისი საღვთო ძალით და სიკეთით, ან მათი ღორები, რომლებშიც შევიდნენ ეშმაკები. აქ, რა თქმა უნდა, ასევე იყო მათ მიერ ამ დიდი სიწმინდის მიუღებლობის სურვილი; ისინი ფიქრობდნენ, რომ ჯერ კიდევ უცნობია, ქრისტეს მიერ გამოვლენილ ძალას, რა დამოკიდებულება ექნება იმ მატერიალური ფასეულობებისადმი, რომლებიც ჩვენთვის ესოდენ ძვირფასია. ეს ღორების კოლტი ჩვენი არსებობის საშუალება, შემოსავლის წყარო იყო, ის აღარ არის, დაიღუპა. მართალია, ქრისტემ ეს ორი ეშმაკეული განკურნა, გადაარჩინა და დიდი სასწაული მოხდა, მაგრამ ღირდა კი ორი ადამიანის შველა იმად, რომ მთელი ჩვენი ქალაქის ღორების კოლტი დაღუპულიყო? ადამიანი არ არის ჩვენთვის ესოდენ მნიშვნელოვანი. დიახ, ეს ორი ავადმყოფი დიდ ზიანს გვაყენებდა (თქვენ გახსოვთ, როგორი მძვინვარებდნენ ისინი, ადამიანები ვერც კი ბედავდნენ იმ არემარეში გავლას), მაგრამ ჩვენ როგორმე ავიტანდით მათ ამ ავადმყოფობას, როგორმე თავს დავიცავდით მათგან და ამ ჩვენს ღორებსაც გადავარჩენდით და შევინარჩუნებდით, ახლა კი, ქრისტეს წყალობით, ეს ღორები დაკარგულიაო.და, აი, მათ აირჩიეს ქრისტეს გარეშე ცხოვრება, ძვირფასო ძმებო და დებო, იმ სიკეთეების გარეშე ცხოვრება, რომელთაც იქმს ღმერთის ძალა დედამიწაზე. წარმოიდგინეთ, მათე მახარებელი ასე ასრულებს ამ ეპიზოდს, რომ მთელი ქალაქი გამოვიდა ქრისტეს შესახვედრად და ევედრებოდა, გასცლოდა მათ საზღვრებს. მთელი ქალაქი გამოვიდა, უხეშად კი არ გააძევეს, არამედ ასე ზრდილობიანად ევედრებოდნენ, უფალო, წადი ჩვენგანო, იმიტომ, რომ მათ შეეშინდათ ამ უფრო დიდი ძალის, ვიდრე ის საშინელი ორი ეშმაკეული იყო.ძვირფასო ძმებო და დებო, ჩვენ განვიკითხავთ ხოლმე ამ ღადარინელებს, მაგრამ უფრო გვგონია, რომ განვიკითხავთ, ვინაიდან სინამდვილეში უფრო ხშირად ვემსგავსებით მათ, იმიტომ რომ თანამედროვე საზოგადოებაშიც მრავალი ადამიანის წინაშე დგას იგივე საკითხი - რა უფრო ღირებულია, ის, რაც მაძლევს შემოსავალს, თუ უფლის მადლი, ცათა სასუფეველი და რაღაც სულიერი ღირებულებები? აი, თუნდაც, მაგალითად, ის, რომ ადამიანი დავაყენოთ პირველ ადგილზე და მას მივანიჭოთ უპირატესობა. ეს არის საშინელი სული, რომელიც ანადგურებს ყოველგვარ სულიერ ფასეულობებს და რომელმაც განდევნა და დევნის ქრისტეს. საბოლოო ჯამში, ადამიანის ცხოვრება გადაიქცევა ხოლმე ამ ღორებზე ზრუნვად. ყველა ადამიანს შეიძლება ჰყავდეს ასეთი ღორი, ან რამდენიმე ღორი, ან ღორების კოლტი, რომელზეც ყველაზე მეტად ზრუნავს და დაჰფოფინებს თავის სიცოცხლეში.ამრიგად, ხშირად ჩვენს ცხოვრებაში ბატონობს ამ ღადარინელთა სული, რომელიც, ვიმეორებ, დევნის იესო ქრისტეს. ამ დროს უფალი არასოდეს აკლებდა ადამიანს მატერიალურ სიკეთეს. ხომ გვითხრა: „პირველად ეძიეთ სასუფეველი ღვთისა და სიმართლე მისი და ეს ყველაფერი შეგემატებათ თქვენ“ (მთ. 6, 33). აუცილებლად შეგვემატება. ეს არის მითითება უფლისა, თუ როგორ ვიცხოვროთ ჩვენ, ადამიანებმა; მაგრამ, სამწუხაროდ, რა იშვიათია დღევანდელ საზოგადოებაში, რომელიც საკუთარ თავს ქრისტიანულსაც კი უწოდებს, რომ ადამიანები პირველად ეძიებდნენ სასუფეველს და მერე - ამ ყველაფერ დანარჩენს. და, პირიქით, რა ხშირია, როდესაც ადამიანებს იპყრობს ამ ღადარინელთა სული, რომელიც ნამდვილ ღირებულებებს ყალბი ღირებულებებით ანაცვლებს.ღმერთმა დაგლოცოთ, გაგაძლიეროთ და გაგახაროთ. შეგვაძლებინოს უფალმა, ვიცხოვროთ ნამდვილი ადამიანისთვის შესაფერისი ცხოვრებით, ვიცხოვროთ ქრისტეში, ღმერთში და იმ საღვთო ძალასთან ერთად, რომელიც ადამიანს აძლევს ყოველივე საუკეთესოს, ამინ.დღეს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ის ბრძანებით, ილოცება სიბოშვილების გვარი. ღმერთმა დაგლოცოთ და გამრავლოთ და გაგახაროთ“, - განაცხადა მეუფე შიომ.